וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג אל-קאעדה בתימן: "צרפת היא אויבת מספר 1 של האיסלאם"

פחות מחודש לאחר הפיגוע במערכת העיתון הסטירי "שרלי הבדו" בפריז, המיוחס לשלוחה של הארגון, קראו בכירי הארגון למוסלמים לשים לעצמם למטרה את אלו שלועגים לנביא מוחמד

חייל מצבא צרפת מאבטח את כנסיית נוטרה דאם בפריז,  20 בינואר 2015. רויטרס
חייל מאבטח את כיכר נוטרדאם בפריז, החודש/רויטרס

לאחר שנים שבהן הכתיר האיסלאם הקיצוני את ארצות הברית כאויבת מספר אחת שלו, "זכתה" אתמול (שישי) צרפת לתואר המסוכן, כפי שהכריז מנהיג אל-קאעידה בתימן, נאסר בן עלי אל-אנסי בסרטון חדש. "עם היחלשות ארה"ב, צרפת החליפה את אמריקה במלחמה נגד האיסלאם", הצטרף לדבריו איברהים אל-רובייש, בכיר נוסף בשלוחה, בערוץ היוטיוב של הזרוע התימנית של אל-קאעדה (AQAP).

אל-רובייש, שמוצאו סעודי, קרא לתקוף את המערב ובייחוד את צרפת. כמו כן, הוא הפציר במוסלמים לשים לעצמם למטרה - "מבלי להתייעץ עם איש" - את אלו שלועגים לנביא מוחמד. כך פורסם בסוכנות הידיעות הצרפתית.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! חדשות:
נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"
הסלמה באוקראינה: עשרות הרוגים ביום אחד, שיחות הפיוס קרסו
נתיחת גופת המרגל הרוסי שהורעל: "המסוכנת שבוצעה אי פעם"

הפגנות מחאה נגד "שרלי הבדו" בביירות לבנון. רויטרס
הפגנות בבירות נגד "שרלי הבדו", החודש/רויטרס

סוכנויות המודיעין האמריקניות מחשיבות את אל-קאעדה בחצי האי ערב לזרוע המסוכנת ביותר של הרשת הגי'האדיסטית.
שבוע לאחר המתקפה על משרדי העיתון הסטירי "שרלי הבדו" בפריז, קיבל סניף אל-קאעדה בתימן אחריות על הפיגוע. בפיגוע נרצחו 12 בני אדם, בהם בכירי המאיירים של המגזין ועורכו הראשי. עדיין לא ניתן לקבוע בוודאות אם הם עומדים באופן ישיר מאחורי המתקפה, אבל ככל הנראה שניים מהמחבלים שביצעו את הפיגוע, האחים סעיד ושריף קואשי, התאמנו בבסיסים של הארגון בתימן.

שלושה ימים לאחר הפיגוע איים מנהיג שלוחת אל-קאעדה בתימן, השייח חארת אל-נדארי כי הצרפתים יסבלו מפיגועי טרור נוספות במידה שלא יפסיקו עם "הגישה התוקפנית" שלהם כלפי האיסלאם. "מוטב לכם להפסיק את האגרסיביות נגד מוסלמים, ואז אולי תוכלו לחיות בבטחה", אמר אל-נדארי. "אם תסרבו לכך, היו ערוכים למלחמה". לדבריו, הפיגוע היה מתבקש לאור הקריקטורות שפרסם העיתון והיו "עלבון לנביאים". כמו כן, הוא טען כי המחבלים היו "החיילים הנאמנים של האל", וכי הם "לימדו את הצרפתים את גבולות חופש הביטוי".

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע במשרדי העיתון הסטירי "שארלי הבדו" ביקרו בתימן בשנת 2011 ואומנו בשימוש בכלי נשק באזור השייך לאל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully