וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה באוקראינה: עשרות הרוגים ביום אחד, שיחות הפיוס קרסו

לאחר מתקפה נוספת על העיר דונייצק, שגבתה את חייהם של 24 בני אדם, הודיעו המורדים על ביטול סבב השיחות החדש והאשימו בכך את קייב. צבא אוקראינה: "הבדלנים עושים שימוש ציני בטרור כדי לסכל את השיחות"

צילום: רויטרס עריכה: ניב פוקס

שיחות הפיוס שהיו אמורות להתחדש אתמול (שישי) בין הבדלנים הפרו-רוסים לבין אוקראינה במינסק, בירת בלארוס, בוטלו – כך נמסר בהודעה מטעם הבדלנים. על אף שאותו יום הסתמן להיות אופטימי במידת מה לאור התחדשות המשא ומתן, נראה כי הלחימה בין הצדדים במזרח אוקראינה צפויה להימשך.

ההודעה נמסרה על רקע מתקפות עקובות מדם במזרח המדינה, במהלכן נהרגו לפחות 24 בני אדם. 12 מהם נפגעו מירי ארטילרי בעיר דונייצק, כשחמישה מהם חיכו באותה שעה לסיוע הומניטרי מחוץ למרכז קהילתי בעיר. שניים נוספים נהרגו מפצצת מרגמה שהתפוצצה בסמוך לתחנת אוטובוס באזור, והיתר נהרגו במתקפות שונות באזור.

הקרב על אוקראינה || סיקור מיוחד:
תיעוד מאוקראינה: התפוצצות הגראדים שהסבה עשרות הרוגים במריופול
אוקראינה: 13 אזרחים נהרגו מפגיעת פגז באוטובוס
אוקראינה: הצבא כבש מחדש את שדה התעופה בדונייצק

לפחות 12 הרוגים מירי מרגמה בדונייצק שבמזרח אוקראינה, ינואר 2015. רויטרס
מנסים לאסוף את השברים אחרי הירי בדונייצק, אתמול/רויטרס

צבא אוקראינה מסר כי הוא רואה בבדלנים האשמים במתקפה הקשה בדונייצק. בהודעה מטעם הצבא נמסר כי הבדלנים עשו "שימוש ציני בטרור" על מנת לסכל את שיחות הפיוס היום, שבהן היו אמורים להשתתף רוסיה, אוקראינה, הארגון לשיתוף פעולה באירופה וכן מנהיגיהם של המורדים. עם זאת, דובר מטעם המורדים טען כי הם מאשימים דווקא את הממשל בקייב בביטול השיחות. כמו כן, הוא מסר כי הם ערוכים להמשך לחימה.

גם שיחות הפיוס שתוכננו בחודש שעבר, קרסו בין הצדדים מסיבה לא ברורה. כמה ימים לפני כן העביר הפרלמנט באוקראינה החלטה שתאפשר את הצטרפותה לברית נאט"ו. הצעד הוביל ביקורת מצד הממשל במוסקבה, שמתנגד לצירופה של אוקראינה לברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
לפחות 12 הרוגים מירי מרגמה בדונייצק שבמזרח אוקראינה, ינואר 2015. רויטרס
חיילי צבא אוקראינה, אתמול/רויטרס

ביום חמישי הסכימו שרי החוץ של האיחוד האירופי להאריך את הסנקציות שהוטלו על רוסיה עד לחודש ספטמבר. זאת, לנוכח ההסלמה בלחימה באוקראינה. בפגישה בבריסל קבעו השרים לדון בשמות אפשריים נוספים שעליהם תיאסר כניסה לשטח האיחוד ושנכסיהם יוקפאו, אך הם לא הגיעו להבנות לגבי השתת עיצומים כלכליים חדשים על מוסקבה. גם ארצות הברית, שמתאמת את התגובה לרוסיה יחד עם בריסל, מסרה כי בשלב הזה היא לא מתכננת צעדים חדשים נגד מוסקבה.

בשבוע הבא: קרי יגיע לאוקראינה

הפגישה ביום חמישי כונסה בעקבות ההתקפה בסוף השבוע שעבר על העיר מריופול, שבשליטת ממשלת אוקראינה. קייב האשימה את הבדלנים הפרו-רוסים בהפצצת עיר הנמל האסטרטגית, שבמהלכה נהרגו לפחות 30 בני אדם. בנאט"ו טוענים כי מאות טנקים וכלי רכב משוריינים של צבא רוסיה נמצאים במזרח אוקראינה, אך רוסיה עדיין מתעקשת כי היא אינה מתערבת באופן ישיר במלחמת האזרחים שגבתה עד כה את מותם של כ-5,000 בני אדם.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, הודיע כי יבקר ביום חמישי בקייב וייפגש עם נשיא המדינה, פטרו פורושנקו ועם גורמים אחרים. ביקורו של קרי נקבע לאחר שהנשיא, ברק אובמה, הביע את דאגתו מחידוש הלחימה באזור. ממחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "ביקורו של קרי ידגיש את התמיכה האיתנה של ארצות הברית באוקראינה ובאנשיה".

(עדכון ראשון: 20:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully