וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיחת גופת המרגל הרוסי שהורעל: "המסוכנת שבוצעה אי פעם"

עם חליפות מגן מיוחדות ניתחו החוקרים את גופתו של אלכסנדר ליטוויננקו, סוכן שירות הביון הרוסי שהורעל למוות בלונדון אחרי ששתה תה, לפי החשד בהוראת פוטין. הם זיהו עקבות של פולוניום בקומקום ו"רמות חריגות" בזרבובית

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נתיחת גופתו של אלכסנדר ליטוויננקו, סוכן שירות הביון הרוסי שהורעל למוות בלונדון בשנת 2006, "הייתה כנראה המסוכנת ביותר שבוצעה אי פעם" – כך מסר השבוע החוקר בנג'מין סוויפט לוועדת החקירה בנוגע למותו של ליטוויננקו, שמת כשלושה שבועות לאחר ששתה כוס תה שהכילה פולוניום רדיואקטיבי. החוקרים הוסיפו כי נסיבות מותו לא היו נחשפות אילולא המשטרה הייתה מבצעת את הבדיקות המתאימות לפני מותו.

מדיוני הוועדה בבית המשפט העליון בלונדון עולה כי "תחושת בטן" הובילה את המשטרה הבריטית לזמן מדעני אטום, שגילו ראיות להרעלה מקרינת אלפא בגופו של ליטוויננקו, יומיים בלבד לפני מותו. הפתולוג המוביל את החקירה, נאט קארי, הסביר כי ממצאים כאלה לא היו נחשפים בנתיחה שלאחר המוות. הוא הוסיף כי לא מוכרים מקרים נוספים של הרעלה דומה בבריטניה או בעולם כולו.

עוד ידיעות מהעולם:
נסראללה על החיסול בסוריה: "התנקשות ישראלית לאור יום"
נשיא צרפת בדמות היטלר: "רוצה מוסלמים במחנות הריכוז"
הודו: רוצח ילדים לא יוצא להורג כי "נשכח" על ידי המדינה

איש הק.ג.ב לשעבר אלכסנדר ליטביננקו, שנרצח בהרעלת פולוניום ב-2006. AP
ליטוויננקו/AP

החוקרים שהשתתפו בנתיחה הצטיידו בחליפות מגן מיוחדות, ועטו מסיכות מגן עם מסנני אוויר. מדענית גרעין בכירה, שזוהתה בפרוטוקול הוועדה כ-A1 בלבד, הסבירה כי אפילו כמות זעירה של פולוניום, בין כמה ננו-גרמים למיקרו-גרמים, עשויה להיות קטלנית. הם זיהו עקבות של פולוניום בקומקום התה שנמצא בבית המלון, ו"רמות חריגות" זוהו בזרבובית. עם זאת, המדענית הוסיפה כי לא ניתן היה לקבוע בוודאות מה מקור החומר הרדיואקטיבי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"נרצח כשניסה לחשוף את השחיתות במשטר המאפיה של פוטין"

על פי חקירת המשטרה בבריטניה, ליטוויננקו הורעל בבית המלון היוקרתי "מילניום" בלונדון שבו שהה, אשר מנוהל על ידי שני רוסים, אנדריי לוגובי ודמיטרי קובטון. עורך הדין המייצג את משפחתו של ליטווננקו, בן אמרסון, טען כי הוא "נרצח לאחר שניסה לחשוף את השחיתות במשטר המאפיה של ולדימיר פוטין". לדבריו, "הרעלתו בפולוניום הייתה מעשה של טרור גרעיני ברחובותיה של עיר גדולה".

במהלך הדיונים השבוע, החוקרים סיפרו לבית המשפט כי ליטווננקו טען לפני מותו שהנשיא פוטין הורה באופן אישי על חיסולו. אלמנתו של ליטווננקו טענה כי חלק מהסיבה לכך הייתה ניסיון של הקרמלין להסוות קשרים למאפיה, אשר הסוכן פעל בשיתוף עם סוכנות המודיעין הספרדית על מנת לחשוף. גורמים רשמיים ברוסיה, כמו גם שני החשודים הרוסים, הכחישו כל קשר למותו.

(עדכון ראשון: 18:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully