וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט דאעש בסיני: לא סתם פיגוע התאבדות - מתקפת גרילה

31.1.2015 / 0:06

המתקפה המשולבת בחצי האי מצביעה על יכולות מתקדמות הרבה מעבר לירי רקטות חובבני, למרות המבצע המתמשך של הצבא המצרי. מנגד, בקהיר מבינים שיחלוף זמן עד שהמלחמה תוכרע ומוכנים לשלם את המחיר הכבד

יח"צ - חד פעמי

המתקפה המשולבת נגד צבא מצרים ביום חמישי היא ללא ספק המכה הקשה ביותר שספגה מצרים של עבד אל-פתאח א-סיסי מאז המהפכה השנייה במדינה, בחודש יולי 2013, ובוודאי מאז עלייתו לשלטון. בעבר היו מתקפות טרור לא פשוטות, שעלו בחייהם של עשרות חיילים בחצי האי סיני, אולם המתקפה אתמול מבהירה כי כנופיות הטרור באזור רחוקות מלהיכנע או להרים ידיים.

למרות המבצע הצבאי המתמשך והאגרסיבי של כוחות צבא מצרים, שרשרת הפיגועים הקטלניים אמש מצביעה על יכולת ועל תחכום בקרב הקבוצות האיסלאמיסטיות בחצי האי. בחודשים האחרונים הצבא המצרי השקיע מאמץ אדיר בניסיון להכניע את הארגונים האלה, ובראשם "אנסאר בית אל-מקדס", שנשבע אמונים ל"מדינה האיסלאמית" (דאעש).

עוד בוואלה! חדשות:
דאעש לארגונים בסיני: להקים בסיס ג'יהאד ולתקוף את קהיר
"הנכבה של סיני": צבא מצרים החל בהריסת בתים ברפיח
פרשנות | כך יכולה ישראל לעזור לסיסי לנצח את הטרור בסיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטון שפרסם "אנסאר בית אל-מקדס" ביום חמישי, לפני המתקפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין 16 ל-18 גדודים של הצבא המצרי פועלים בשבועות האחרונים בסיני, ובעיקר בצפון-מזרח חצי האי - כולל רפיח ואל-עריש, שם התמקדה הלחימה הלילה. כמו כן, נעשה מאמץ אדיר לנטרל את איום המנהרות בין סיני לרצועת עזה, במטרה למנוע כל אפשרות של הברחת אמצעי לחימה או פעילי טרור בין שני האזורים. בין היתר הודות לסיוע מודיעיני מסוים מהצד הישראלי, הצבא הצליח לפגוע בלא מעט טרוריסטים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

עם זאת, אתמול הצליח אותו הארגון שהיה במוקד פעולות הצבא להוציא לפועל ארבע מתקפות כמעט במקביל, באל-עריש, שם הייתה המתקפה הקטלנית ביותר, ברפיח, בפורט סעיד ובעיר סואץ, שבימים האחרונים הפכה למוקד המחאה של אנשי "האחים המוסלמים" נגד השלטונות במצרים, בצל האירועים לציון יום השנה הרביעי למהפכת ה-25 בינואר, שהביאה למפלתו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק.

ההפגנות בסואץ הסתיימו בכמה הרוגים ופצועים, ולא מן הנמנע כי אנשי "האחים המוסלמים" בעיר סייעו לאיסלאמיסטים בפיגועים אתמול. באל-עריש, לוחמי "אנסאר בית אל-מקדס" תקפו מפקדה של כוחות הביטחון המצריים, שמולה ממוקמים גם משרדי העיתון היומי "אל-אהראם", שניזוקו קשות. המתקפה המשולבת כללה פיצוץ מכונית תופת ושיגור של פצצות מרגמה וטילים - פעילות גרילה של ממש בנוסח דאעש, ולא עוד פיגוע התאבדות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-עריש, חמישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שברור כי יכולותיהם של הארגונים הקיצוניים בסיני השתכללו, מצרים אינה ממהרת לרדת על ברכיה. בקהיר רואים באירועים האחרונים בסיני כחלק ממלחמה מתמשכת וכוללת בין האיסלאם הקיצוני, בין אם זה של דאעש ובין אם בנוסח "האחים המוסלמים", לציר המתון והשפוי בהנהגת סיסי. בכירים מצריים הדגישו בחודשים האחרונים כי המלחמה בחצי האי רחוקה מלהסתיים.

לאחר הקמת רצועת הביטחון בצפון סיני על גבול רצועת עזה, וההכרזה על מצב חירום באזור, שהוארך השבוע בשלושה חודשים נוספים, הצבא המצרי מכין כעת תכניות לפינוי כולל של שכונות באזור אל-עריש ורפיח. עד אז, מבינים בקצונה הבכירה של מצרים, הפיגועים והמתקפות יימשכו.

"זה לא ייגמר תוך שבוע או שבועיים", הסביר בכיר מצרי בשיחה עם וואלה! חדשות. ההערכה בקהיר היא כי בסופו של המבצע הצבאי בסיני יצליח למגר את פעילות הטרור בחצי האי, אולם הלחימה עשויה להימשך כשנתיים ואולי אף יותר. הרשויות מבינות ששם המשחק הוא אורך רוח וסבלנות רבה, ומוכנות למחיר הכבד שייאלץ עוד הצבא המצרי לשלם, בדמות מתקפות נוספות.

(עדכון ראשון 13:06)

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully