וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: רוצח ילדים לא יוצא להורג כי "נשכח" על ידי המדינה

סורינדר קולי, שרצח חמישה ילדים וביתר אותם, ייכלא למאסר עולם לאחר שבית משפט קבע כי המתין זמן רב מדי לשימוע. בית המשפט העליון קבע כי השתהות בבקשות חנינה של נידונים למוות לא חוקתית

תצלום ארכיון של הוצאה להורג בתלייה, איראן. GettyImages
תצלום ארכיון של הוצאה להורג בתלייה, איראן/GettyImages

רוצח ילדים ידוע לשמצה בהודו, שנידון לגזר דין מוות, זכה בהמתקת עונשו למאסר עולם – זאת, משום שהמתין לשימוע בעניינו זמן רב מדי. בית המשפט העליון של מדינת אוטר פראדש קבע ביום רביעי כי סורינדר קולי חיכה תקופה ממושכת לבקשת הרחמים שהגיש, ולכן הוצאתו להורג מנוגדת לחוקה.

קולי הורשע ב-2009 ברצח של לפחות חמישה ילדים בבית בניו דלהי, שם עבד כמשרת. המשטרה סבורה כי לפחות 19 אנשים נאנסו, נרצחו ובותרו במסגרת הפרשה המחרידה. קולי נעצר עוד ב-2007 יחד עם מעסיקו, לאחר שחלקי גופות נמצאו ליד ביתם. הרצח ההמוני זעזע את המדינה, שהאשימה את המשטרה בהזנחה המקרה, לנוכח העובדה שרבים מהילדים שנעלמו ונרצחו הגיעו ממשפחות עניות.

מאז חודש ינואר אשתקד, בתי משפט ברחבי הודו ביטלו הוצאות להורג של כמה אסירים לאחר שבית המשפט העליון של הודו קבע כי השעיה ממושכת במענה על בקשת לחנינה היא "לא הומנית". בחודש פברואר בשנה שעברה שלושה אנשים שהורשעו בתכנון ההתנקשות בראש הממשלה לשעבר רג'יב גנדי זכו בחייהם בחזרה – זאת משום שהממשלה השתהתה במשך 11 שנים עם בקשת החנינה שהם.

עוד ידיעות בעולם
סיני: עשרות נהרגו במתקפה משולבת, דאעש לקח אחריות
בשל ההסלמה באוקראינה: האיחוד האריך הסנקציות על רוסיה
סוף המגפה? פחות מ-100 מקרי אבולה בשבוע האחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully