וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אוחנה: הסיבה האמתית לכך שח"כ כלפה לא יתמודד בבחירות

30.1.2015 / 3:32

מפלגת תקומה טענה שמועמדה לא יוכל להיבחר לכנסת ה-20 בשל סיבות טכניות שנגרמו בשל פרישתו כמחאה על צירוף אוחנה, אך למעשה הוא סירב לתנאי שהציב לו יו"ר המפלגה בנט ונותר בחוץ

נפתלי בנט ראש הבית היהודי עם כדורגלן העבר אלי אוחנה. עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט,
השריון שהוליד את הסערה. נפתלי בנט ואלי אוחנה, שלישי/עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

כשעתיים לפני סגירת מועד הגשת הרשימות לכנס, פרסם אתמול (חמישי) מערך הדוברות של תקומה הודעה לתקשורת ובה נכתב כי חבר הכנסת זבולון כלפה לא יוכל להתמודד ברשימת הבית היהודי בשל בעיה משפטית. כלפה, שהתנגד לצירופו של כדורגל העבר אלי אוחנה למפלגה, הסיר את מועמדתו כאות מחאה. לאחר פרישתו של אוחנה, רצה כלפה, שהוצב במקום ה-18 ברשימה, לשוב ולרוץ לכנסת, אך חרף הטיעונים המשפטיים, הסיבה האמתית לכך שכלפה לא יוכל להיבחר לכנסת ה-20 נעוצה במשחקי כבוד עם נפתלי בנט.

"בשל מגבלה משפטית, לא ישובץ חבר הכנסת זבולון כלפה ברשימת הבית היהודי", נמסר מטעם מפלגת תקומה, שרצה יחד עם הבית היהודי. חוות דעת של היועץ המשפטי של תקומה, עורך הדין אלי שמואליאן, קבעה כי מהרגע ששלח ח"כ כלפה מכתב התפטרות, נכנס באופן אוטומטי המועמד הבא בתקומה - נחי איל - ועל כן לא ניתן להוציאו ולהשיב את ח"כ כלפה.

עוד על הפרשה
אלי אוחנה פורש מהרשימה: "לא צפיתי את הסערה"
הח"כים זועמים, הרבנים מאיימים: כעס על בנט בשל אוחנה
סקר: אוחנה לא פגע בבית היהודי, הליכוד מצמצם פערים

עם זאת, גורם במפלגה סיפר כי לאחר שאוחנה החליט להסיר את מועמדתו, הורה בנט כי מי שפרש מהמפלגה בעקבות שריונו של שחקן העבר לא ישוב אליה. אף על פי כן, במהלך יום חמישי היו מגעים בין השניים ובנט הבהיר לכלפה שאם הוא יתנצל בפניו, הוא יוכל לחזור, אולם האחרון סירב ולכן לא הוצב ברשימה הסופית של הבית היהודי.

ח"כ כלפה בחר שלא להתייחס לנאמר בכתבה.

פרט לכלפה, מועמד נוסף שנפגע בשל פרשת אוחנה ועזב את המפלגה הוא יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין. דיין כתב אתמול בטוויטר כי הוא סירב לשריון במקום ה-17 ברשימת הבית היהודי והודיע על פרישתו. דיין כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי בבית היהודי מנסים לסובב את הסיפור ואומרים כי הוא ביקש לעבור למפלגה אחרת והוא סורב, אף שהדבר לא נכון. "הם יודעים שהאמת הפוכה. שמפלגה אחרת במחנה הלאומי חיזרה אחריי ושלאחר ששקלתי - סירבתי לחיזורם", כתב דיין. "בשלב מסוים שקלתי את זה ושיתפתי את נפתלי בכך. שיתפתי אותו גם בהחלטתי לא להענות לחיזורים ולהישאר ברשימת הבית היהודי".

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully