וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוליגרף לניצבים: המתיחות החדשה בין דנינו לאהרונוביץ'

30.1.2015 / 2:19

בסביבת המפכ"ל נדהמו מדרישת השר לביטחון הפנים לחקור קצינים לפני מינוים לתפקידים בכירים על רקע הפרשיות האחרונות, לנוכח העובדה שיוזמה כזאת קיימת כבר מספטמבר. "המצב במשטרה בדיוק הפוך ממה שהוצג על ידי השר"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: ניב פוקס

על אף הטלטלה שעוברת צמרת המשטרה בתקופה האחרונה, נראה שהשר יצחק אהרונוביץ' והמפכ"ל יוחנן דנינו לא מצליחים ליישר את ההדורים ביניהם ולשים בצד את משחקי האגו. בסביבתו של דנינו נדהמו מפנייתו של השר לביטחון הפנים ליועץ המשפטי לקיים פוליגרף לכל קצין בכיר. כבר בחודש ספטמבר האחרון פורסם בוואלה! חדשות על יוזמה דומה של דנינו בנושא, שלדברי מקורביו לא התקבלה בעין יפה אצל אהרונוביץ', שחשש שהדבר ימנע מינויים של ניצבים חדשים.

כאמור, בחודש ספטמבר אשתקד הורה המפכ"ל הקמת יחידה ייעודית, שמטרתה תהיה אחת – לבדוק את טוהר המידות של השוטרים, ואם יתגלה כי הם סרחו, אז הם לא יתקבלו לתפקידים רגישים. מדובר בגוף שמטפל בקצינים בדרגת רב-פקד ומעלה, ובבעלי תפקידים מיוחדים, כולל ניצבים. "מאז נבדקים כולם, וכל מי שהוזכר בדיוני השיבוצים האחרונים, עבר בדיקות פוליגרף", סיפר גורם בכיר במשטרה. לדברי גורם אחר במשטרה, "המצב במשטרה בדיוק הפוך ממה שהוצג על ידי אהרונוביץ'. דנינו כבר החליט על כך מזמן ועכשיו כל קצין עובר בדיקת פוליגרף לפני מינויו".

לקריאה נוספת על הטלטלה במשטרה
המינויים של דנינו הפכו למבוכה הגדולה שלו
דנינו מאשר: "בקרוב נראה נשים רבות בדרגת ניצב במשטרה"
הטלטלה במשטרה: המפכ"ל פיטר את סגנו, שחשוד בהטרדה

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז ברמלה. ראובן קסטרו
"יכול להיות שהשר לא מודע שיש כבר נוהל כזה". אהרונוביץ' ודנינו בחודש אוקטובר/ראובן קסטרו

במשטרה מספרים כי מאז חודש ספטמבר ועד היום עברו 20 קצינים את אותן הבדיקות הקפדניות, הכוללות שאלות על יחסי מרות ומין ושחיתות ציבורית, שכל מי שעומד למלא תפקיד רגיש נדרש לעבור. "יכול להיות שהשר לא מודע שיש כבר נוהל כזה", סיפר גורם בכיר נוסף במשטרה. "אבל נוהל כזה כבר קיים, בעיקר לאור הפרשיות הקודמות, וזה היוזמה של דנינו עצמו".

הדברים עלו אתמול בהתייחסותו של אהרונוביץ' לשרשרת האירועים האחרונים. "לצערנו, בחודשים האחרונים אנחנו עדים לשורת חקירות שלך קצינים בכירים. איננו טומנים את ראשינו בחול. לטעמי, רצף הכשלים מחייב בחינה מערכתית בכל הדרגים. בטוחני כי בסופו של דבר, ניהול החקירות ונקיטת גישה בלתי מתפרשת נגד כל מי שכשל, תביא להטמעת המסר כי התנהגות שכזו אינה מקומה במשטרת ישראל", אמר.

לדבריו, "אני שומע על חוסר הנוחות ועל הבושה בקרב שוטרי ישראל. דווקא בימים קשים אלו אני מרשה לעצמי לומר בלב שלם - יש לנו שוטרים ומפקדים נהדרים. לא ניתן שמקרים אלה יכתימו ארגון שלם, המורכב מאנשים שעושים מסביב לשעון את עבודתם נאמנה ובמסירות אין קץ. אתמול נפגשתי עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין והמלצתי לו שכחלק מהליך קידום לתפקידי קצונה בכירה, יידרשו המועמדים לעבור בדיקת פוליגרף. צעד זה נובע מהאמונה שרוב הארגון מורכב מקצינים וקצינות ישרים ונקיי כפיים. רק כך נוכל לבער את הנגע מקרבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully