וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לך תמות בצבא": הסתה בשכונת מאה שערים נגד צה"ל

30.1.2015 / 1:33

דווקא בזמן המתיחות בגבול הצפון, נתלו בימים האחרונים בשכונה החרדית בירושלים שלטים מקוממים נגד חיילים. "הרגשתי כאילו עברתי לעולם אחר". העירייה: "הפקחים לא מצאו את השלטים"

כתובות נגד חיילים במאה שערים, ינואר 2015. נועם מושקוביץ
אחד השלטים שנתלו ברחבי שכונת מאה שערים/נועם מושקוביץ

דווקא בזמן המתיחות הביטחונית הקשה בצפון, נתלו בימים האחרונים שלטי הסתה נגד חיילי צה"ל בשכונה החרדית מאה שערים שבירושלים. בשלטים, שהופיעו בכמה מקומות ברחבי השכונה נכתב "לך תמות בצבא". אין זאת הפעם ראשונה שנתלים בשכונה כרזות בגנות השירות הצבאי, אולם נראה כי הפעם מדובר בעליית מדרגה.

"הרגשתי כאילו עברתי לעולם אחר", סיפר יהודה רובינשטיין, יועץ תקשורת חרדי שצילם את השלטים. "כאילו שאני נמצא במדינת עולם שלישי. זה נדמה שמאה שערים לא חלק מישראל ומהמדינה הזו. אני נגד כל הסתה שהיא. הסתה נגד חיילי צה"ל זה דבר מאוד גרוע ובלתי נתפס, בטח לא בימים אלה". לדבריו, "יש חוק נגד הדבר הזה ואנשים צריכים להיכנס לכלא. אם שלט ענק כזה יכול להתנוסס באין מפריע בשכונה בלב ירושלים ואף אחד לא עושה דבר, כנראה שיש פה איזה מחדל - או שהמשטרה לא נמצאת שם או חמור מכך, שתושבי המקום מגלים הסכמה שבשתיקה. התנגדות לגיוס לצה"ל זה דבר אחד והסתה לרצח זה דבר אחר. מהיכרותי עם הנפשות הפועלות, מדובר באדם אחד לא שפוי במיוחד שעשה מה שעשה. אני חושב שהמשטרה והרשויות הזניחו מעט את המקום כדי לא להתעמת עם תושבי המקום".

עוד בוואלה! חדשות
החיסול בגולן: מפקד כוח קודס ביקר בקברו של ג'יהאד מורנייה
בתום יום סוער: אלה רשימות המפלגות שהוגשו לכנסת ה-20
יום לפני שנהרג: רס"ן יוחאי קלנגל חגג לבתו יום הולדת שנה

כתובות נגד חיילים במאה שערים, ינואר 2015. נועם מושקוביץ
כתובות נגד חיילים במאה שערים, ינואר 2015/נועם מושקוביץ

עינב בר, חברת מועצת העיר מטעם סיעת התעוררות, פנתה במכתב דחוף למנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב ודרשה את התערבותו בנושא. "כמי ששירתה חמש שנים בצה"ל וכמי שלוקחת חלק במערך המילואים, אני רואה בשלטים הללו פגיעה חמורה בי ובחברי למערך הלחימה", כתבה. "לא יעלה על הדעת שהתבטאויות קיצוניות אלה נגד חיילות וחיילי צה"ל, שעומדים על המשמר מדי יום ומגנים על כל אזרחי המדינה ללא הבדל דת, גזע ומין, יקבלו במה ומקום בשיח ובמרחב הציבורי".

עוד כתבה בר כי "ידוע לכולנו כי קיימת מחלוקת עמוקה בעניין גיוס המגזר החרדי לצה"ל, אך ראוי ונכון לבטא אותה בדרכים אחרות ובפורומים הנכונים. שימוש במרחב הציבורי ובאמירות קיצוניות אלה אינם מקובלים. אני מצפה מכל הגורמים העירוניים הרלוונטיים, בהם הפיקוח העירוני, לפעול בהקדם להסרתן של האמירות הקשות במרחב הציבורי של כולנו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עם קבלת המידע יצאו אתמול פקחי העירייה לסיור בשכונה, אך לא נמצאו השלטים המדוברים. בזמן הקרוב יצאו פקחי העיריה למקום ואם השלטים מצויים שם הם יוסרו".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully