וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטרים "גנבו" אקדח - וסיכלו חיסול של עבריין מבת ים

29.1.2015 / 21:17

לטענת המשטרה, חוקרים סמויים איתרו במהלך מעקב מיוחד כלי נשק שנועד להגיע לידיו של מתנקש, במטרה לחסל חבר בארגון פשע מקומי. במשטרה מעריכים שמדובר בסכסוך בין שתי כנופיות בעיר. מעצרם של תשעה חשודים הוארך

חבלנים בזירת המטענים ברחוב משה סנה בבת ים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
פשיטה של המשטרה על ביתו של ברכה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בלשי המשטרה "גנבו" אקדח ומנעו רצח: חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) תל אביב סבורים כי תומר ברכה, בן 24 מבת ים, היה יעד החיסול של האחים מיקי ושלומי ביטון – ראשי ארגון פשיעה הפועל בעיר. לפי החשד, חוקרי היחידה הסמויה הצליחו לשים יד על אקדח שנועד לשמש את המתנקש בו, לפני כמה שבועות.

לטענת המשטרה, החוקרים צפו באחד מחברי הכנופיה מטמין אקדח במקום מסתור ושלפו אותו מהמחבוא. כעבור דקות בודדות הגיע למקום מי שעל פי החשד היה אמור לבצע את הרצח. "עקבנו אחריהם, ראינו את הטמנת האקדח ואחר כך הוצאנו את האקדח מהמקום", סיפר אחד החוקרים. "כמה דקות אחר כך הגיע אדם שחיפש את האקדח. הוא התקשר וסיפר שהוא לא מוצא אותו. בשיחות אנחנו שומעים איך מדריכים אותו לחפש בשיחים ובמקום שממנו לקחנו את האקדח".

נוסף על כך, בלשי הימ"ר סיכלו בשבועות האחרונים פגיעה בחברו של ברכה, העבריין אמיל אוביניה. על פי החשד, חברי הכנופיה של האחים ביטון הניחו מטען חבלה רב עוצמה סמוך לביתו. אם המטען, שנחשף על ידי המשטרה טרם הפעלתו, היה מתפוצץ, הוא עלול היה לגרום לנפגעים רבים.

לקריאה נוספת:
הפשיטה על הישיבה היוקרתית: "מסע רדיפה נגד ציבור גדול"
בצל פרשות המין במשטרה: המפכ"ל פועל למנות ניצבת
הותר לפרסום: החשוד בהלבנת הון - אמרגנו של קובי פרץ

חבלנים בזירת המטענים ברחוב משה סנה בבת ים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
חבלנים במקום שבו נמצא מטען החבלה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

עד עתה עצרו בלשי הימ"ר, בפיקודו של ניצב משנה גדי אשד, תשעה חשודים בקשירת קשר לניסיונות הרצח ועבירות נוספות. במשטרה סבורים כי הרקע לניסיונות החיסול הוא מאבק בין שתי כנופיות פשע בבת ים - האחים ביטון מחד והכנופיה של אוביניה מאידך.

הפרשה החלה לפני כחודשיים, כשבלשים הגיעו לביתו של אוביניה ברחוב משה סנה בעיר, כדי לעצור אותו בחשד לביצוע עבירות של הצתה, סחר בסמים וסחיטה. במהלך פעילות הבלשים, כלב גישוש משטרתי זיהה בחצר הבית מטען חבלה ענק, שהורכב מלבנות חבלה של הצבא. חבלני המשטרה פעלו במשך שעות על מנת לנטרל את המטען. עוד כללה החקירה, שהייתה סמויה בחלקה הגדול, מעקב אחרי כל אחד מתשעת החשודים וכן ציתות לקווי הטלפונים שלהם. על פי המשטרה, מדובר באחד ממבצעי המעקב הגדולים ביותר שביצעה בשנים האחרונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חבלנים בזירת המטענים ברחוב משה סנה בבת ים, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
חוקרים במהלך איתור מטען החבלה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, היה בקשר רציף עם החוקרים בפרשה ואישר את הפעילות השוטפת. החשש הכבד של המשטרה היה כי אחד החשודים יעלם לעוקבים והרצח יבוצע, ולכן הוחלט להצמיד כוח מעקב מיוחד של היחידה הסמויה וימ"ר תל אביב סביב ברכה, וזאת מבלי שהוא יבחין כי מאבטחים אותו.

בית המשפט המחוזי בתל אביב האריך היום את מעצרם של כל החשודים עד יום שני, לאחר שהמשטרה דרשה להאריך את מעצרם בעשרה ימים. במהלך הדיון נחשף כי אייל מעוז, אחד החשודים, הודה לטענת המשטרה בפני מדובב ואמר כי הוא תכנן את הרצח. לפי המשטרה, מעוז נפל בפח שהטמינה לו המשטרה, ובמשך שלוש שעות פירט בפני המדובב בתא המעצר את חלקו בפרשה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully