וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון מעריכים: חיזבאללה תכנן לחסל מח"ט או מג"ד בצפון

29.1.2015 / 19:42

הסברה היא שחוליית המחבלים ירתה אתמול לעבר השיירה הצבאית בתקווה לפגוע במפקדים בכירים של צה"ל בגזרה. הכוננות נותרת גבוהה מחשש שחיזבאללה מנסה להטעות את ישראל ולעשות פיגוע נוסף

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

(חברתו של דור התייפחה על קברו: "היינו אמורים להתחתן")

בתום הערכת המצב הביטחונית השבועית שקיים שר הביטחון משה יעלון הוחלט היום (חמישי) כי צה"ל ימשיך לשמור על רמת דריכות וכוננות גבוהה לאורך גבול הצפון בזירה הלבנונית ובזירה הסורית - זאת, למרות מסרי ההרגעה שהעביר חיזבאללה לישראל באמצעות צד שלישי. במערכת הביטחון קבעו שיש לשמור על רמת כוננות עליונה מחשש שמדובר בתרגיל הטעייה של חיזבאללה שנועד "להרדים את ישראל", ושבעקבותיו יבוא פיגוע איכותי נוסף.

מחקירת התקרית הקשה אתמול, שבמהלכה נהרגו לוחמי גבעתי סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני, עולה הערכה במערכת הביטחון - כי חוליית חיזבאללה ביקשה לפגוע במג"ד הגזרתי או במפקד החטיבה 769 (עוצבת חירם), אלוף-משנה ד'. ההערכה, שאינה מבוססת על ממצאי מודיעין, נובעת מהנחה שהמחבלים כיוונו את טילי הנ"ט שלהם דווקא לעבר השיירה שבה היו ג'יפים צבאיים ורכב איסוזו די-מקס, בתקווה שיהיו בה מפקדים בכירים.

הסלמה בצפון || סיקור מיוחד
"שלחתי אותך שלם, וחזרת בארון": סמ"ר דור ניני נטמן
יוחאי נקבר: "כדי שנחיה נורמלי, צריך קומץ שיחיה לא נורמלי"
יעלון: "גם רכב ממוגן לא היה מגן על החיילים מפני נ"ט"
המיגון החסר והתעוזה של חיזבאללה: השאלות הקשות בצפון

בנוסף, אופי הפעולה שכלל שיגור מספר טילים מתקדמים ומדויקים בו-זמנית, כפי שאירע אתמול, מחזק את ההערכה כי חיזבאללה ביקש להרוג מספר רב של חיילים.

כלי הרכב של צה"ל שנפגע מטיל נ"ט של חיזבאללה. רויטרס
אחד מכלי הרכב השרופים שנפגעו אתמול מטיל הנ"ט שירה חיזבאללה/רויטרס

הערב סייר הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בנקודת האירוע בצפון. אל הרמטכ"ל התלוו מפקד פיקוד צפון, אלוף אביב כוכבי, מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף מוני כץ ומפקד עוצבת חירם. המפקדים סקרו בפני הרמטכ"ל את תחקיר האירוע.

במערכת הביטחון לא יודעים לומר אם ארגון הטרור השיעי "יסתפק" במתקפה בהר דב בתור נקמה על חיסול ג'יהאד מורנייה לפני כעשרה ימים בקונייטרה, והאם יעמוד בלחץ האיראני לנקום את מותו של הגנרל האיראני.

הרמטכ"ל מבקר בהר דב, היכן שהתרחשה התקרית בגבול ינואר 2015. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בני גנץ והקצינים הבכירים בסיור, הערב/דובר צה"ל

במערכת הביטחון מעדיפים בשלב זה להמתין מספר ימים ולקיים הערכות מצב נוספת במטרה לנתח מגמות בצד הלבנוני, לא רק במישור המודיעיני. לנאומו הצפוי מחר של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה יהיה משקל רב בתהליך קבלת ההחלטות של ישראל.

ישראל אמנם החליטה להכיל את האירוע אתמול ולהבליג על התקרית, אולם היא מן הסתם שומרת לעצמה את הזכות להגיב אם תימשך ההידרדרות. בינתיים, בצבא לא לוקחים סיכונים ומותירים היקף כוחות גדול לאורך הגבול ברמת מוכנות גבוהה לכל אירוע בגבול.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צבא אתמול בזירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully