וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו מאשר: "בקרוב נראה נשים רבות בדרגת ניצב במשטרה"

29.1.2015 / 17:45

מפכ"ל המשטרה התייחס בטקס סיום קורס קצינים בחיפה לפרסום הראשון בוואלה! חדשות שלפיו תקודם אישה לדרגת ניצב: "אני משוכנע שנראה גם אישה בתפקיד מפכ"ל". לדבריו, "נצא מהאירועים האחרונים מחוזקים יותר"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: ניב פוקס

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו נשא היום (חמישי) דברים בסיום קורס קצינים בחיפה, על רקע הטלטלה בארגון ששיאה בהדחתו של סגנו ניצב ניסים מור, החשוד בעבירות מין. "אלה ימים קשים לכולנו, אבל אני רוצה לומר לכם, שוטרים, לוחמים ומתנדבים: בזכותכם, בהכירי את יכולותיכם, נצא מהאירועים האחרונים מחוזקים יותר כארגון", אמר.

דנינו התייחס בדבריו לפרסום בוואלה! חדשות, שלפיו מהלכו לקידום בזק של סגנית ראש אגף משאבי אנוש, תת-ניצב גילה גזיאל, לדרגת ניצב, הוא חלק מיעד משטרתי לשוויון מגדרי. "16 חניכות מסיימות את קורס הקצינים הייעודי – המספר הגבוה ביותר אי פעם, וזה לא קורה סתם. זה קורה כי משטרת ישראל הציבה את השוויון בין המינים כיעד, את קידום מעמד האישה בתוך הארגון ביעד לשאוף אליו. בארבע השנים האחרונות קידמנו 81 קצינות לדרגות בכירות. לא ירחק היום שנראה ניצבות רבות במשטרה. כן, אני משוכנע שנראה גם מפכ"לית למשטרה. אם הייתה ראש ממשלה אישה בישראל, הרי שיכולה להיות גם מפכ"לית אישה", אמר.

עוד על הסערה במשטרה:
טובות הנאה, מרמה והטרדות מיניות: הניצבים שפרשו בעידן דנינו
מאמיני הרב פינטו: "הטלטלה במשטרה בגלל הפגיעה בו"
דנינו על קריסת צמרת המשטרה: "מביך, מתסכל, מחייב טיפול שורש"

טקס מינוי מפקד להב 433 רוני ריטמן במעמד השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. אוגוסט. דרור עינב
השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'/דרור עינב

המפכ"ל התייחס לפרשות האחרונות שנקשרו בארגון ואמר כי מדובר באירועים שלא מעידים על יכולות השוטרים. "משטרת ישראל לעולם תהיה ערובה לחוסנה הביטחוני של ישראל. אין לנו משטרה אחרת. לא אתן לאירועים האלה לפגוע בכם ובהישגים המשמעותיים שלכם. הציבור מעריך ומרגיש את השירות המקצועי שלכם. כמו שהוכחנו בשנים האחרונות – אנחנו לא מתפשרים על נורמות וערכים. כולנו מחויבים לאותה נורמה. ככל שדרגתו של הקצין בכירה יותר, כך הציפיות גבוהות יותר", אמר.

הוא הוסיף: "הצהרתי בתחילת תפקידי כי אפעל לשמירת הנורמות והערכים הארגוניים, ולא ארפה עד שאתקן את כל הדרוש תיקון. אסור לנו להכתים ציבור שלם של קצינים המשרתים בנאמנות ומתוך תחושת שליחות, ומכיוון שאני רואה את הרוח המפעמת בכם, אני סמך ובטוח שאף אירוע לא יפגע ברף המקצועי של השוטרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אהרונוביץ': "אני שומע על בושה בקרב שוטרי ישראל"

"איננו טומנים את ראשינו בחול. לטעמי, רצף הכשלים מחייב בחינה מערכתית בכל הדרגים"

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס אף הוא לשרשרת האירועים האחרונים. "לצערנו, בחודשים האחרונים אנחנו עדים לשורת חקירות שלך קצינים בכירים. איננו טומנים את ראשינו בחול. לטעמי, רצף הכשלים מחייב בחינה מערכתית בכל הדרגים. בטוחני כי בסופו של דבר, ניהול החקירות ונקיטת גישה בלתי מתפרשת נגד כל מי שכשל, תביא להטמעת המסר כי התנהגות שכזו אינה מקומה במשטרת ישראל", אמר.

לדבריו, "אני שומע על חוסר הנוחות ועל הבושה בקרב שוטרי ישראל. דווקא בימים קשים אלו אני מרשה לעצמי לומר בלב שלם - יש לנו שוטרים ומפקדים נהדרים. לא ניתן שמקרים אלה יכתימו ארגון שלם, המורכב מאנשים שעושים מסביב לשעון את עבודתם נאמנה ובמסירות אין קץ. אתמול נפגשתי עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין והמלצתי לו שכחלק מהליך קידום לתפקידי קצונה בכירה, יידרשו המועמדים לעבור בדיקת פוליגרף. צעד זה נובע מהאמונה שרוב הארגון מורכב מקצינים וקצינות ישרים ונקיי כפיים. רק כך נוכל לבער את הנגע מקרבנו".

בתוך כך, נרשמה היום מתיחות נוספת בין המפכ"ל דנינו לממונה עליו אהרונוביץ'. זאת, בשל הצעתו של האחרון לווינשטיין, כי כל קצין בכיר במשטרה, לרבות ניצבים, יעברו בדיקות פוליגרף – נוהל הקיים בשורות הארגון ואף קודם בידי דנינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully