וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר במחלוקת: הבית הלבן נגד דרמר, בירושלים מגבים

29.1.2015 / 16:31

אחרי הביקורת שספג בארה"ב השגריר בוושינגטון רון דרמר על כך שגרם ל"חבלה מכוונת" במערכת היחסים בין ישראל וארה"ב, מתייצב לצדו השר יובל שטייניץ. "ניפחו בתקשורת את המשבר. האחריות לא נופלת על כתפיו"

שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר – אפריל 2014. GettyImages
דרמר/GettyImages

ביקורת בארה"ב, גיבוי בירושלים: שגריר ישראל בוושינגטון, רון דרמר, שיזם את נאום נתניהו בקונגרס האמריקני, ספג היום (חמישי) ביקורת קשה מצד בכירים בממשל אובמה, שהאשימו אותו בחבלה מכוונת במערכת היחסים בין ישראל לארה"ב. פקיד בכיר בממשל אמר לעיתון ניו יורק טיימס כי דרמר, איש אמונו של נתניהו, העמיד את האינטרסים הפוליטיים של ראש הממשלה מעל אלה של מדינת ישראל.

דרמר נתפס מזה זמן בוושינגטון כ"שגריר ישראל למפלגה הרפובליקנית", ובמשך חודשיו הראשונים בתפקיד אף הוחרם על ידי היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס. בממשל האמריקני משוכנעים שדרמר "בישל" יחד עם הרפובליקנים את הזמנת נתניהו לקונגרס מאחורי גבו של אובמה. אלא שבירושלים דוחים בתוקף את התידרוכים האנונימיים נגדו בעיתונות האמריקנית, ומעניקים גיבוי להתנהלותו של השגריר.

עוד על נאום נתניהו בקונגרס:
"פוקס" נגד נתניהו: "מתעלם מהנשיא ומתגנב לקונגרס"
הבית הלבן נגד הזמנת נתניהו: "הפרה של הפרוטוקול"
דרמר: "לנתניהו יש מחויבות מוסרית להגיע לקונגרס"

השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין, יובל שטייניץ, אמר היום בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הביקורת על רון דרמר עושה לו עוול - השגריר אינו זה שצריך להתערב במתיחות בין הקונגרס לבית הלבן. האחריות לתיאום בין הקונגרס לבית הלבן איננה נופלת על כתפיו של שגריר ישראל".

"דברים כאלה יכולים לקרות"

לטענת שטייניץ, מי שצריך היה לעדכן את הבית הלבן על הזמנת נתניהו הוא יו"ר בית הנבחרים והוא בלבד, "בדיוק כפי שאי אפשר להפיל את האחריות על תיאום בין הממשלה לבין הכנסת על כתפיו של דן שפירו, שגריר ארצות הברית בישראל, שכמו רון דרמר הוא שגריר מצוין שפועל לבצר ולהעמיק את הקשרים בין המדינות".

שטייניץ הוסיף כי כאשר כיהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפני כעשור, היו מקרים שבהם דיפלומטים זרים הוזמנו לוועדה שלא על דעתו של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון. "דברים כאלה יכולים לקרות במסגרת היחסים שבין פרלמנט לממשלה", הסביר.

שטייניץ הוסיף כי בעיניו התקשורת הישראלית "מנפחת לחלוטין" את המשבר הנוכחי בין ירושלים לוושינגטון. לדבריו, "לכל אורך תקופת כהונתו של נתניהו יש הפחדות על עתיד היחסים עם ארצות הברית. האמת היא שהיחסים הביטחוניים, המודיעיניים ועוד הם חזקים מתמיד. יש חילוקי דעות מהותיים בנושא האיראני, אבל יש גם דיאלוג שוטף וחזק בנושא הזה".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully