וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרש את ערפאת": הפתק הסודי שכתב אריאל שרון לגלנט

29.1.2015 / 18:27

לרגל יום השנה הראשון למותו, העלה יואב גלנט לחשבון הפייסבוק שלו פתק שכתב לו ראש הממשלה המנוח לאחר הפיגוע באוניברסיטה העברית. "עבורו כל פגיעה באזרח או חייל ישראלי נתפסה כפגיעה אישית בבן משפחה"

יו"ר האופוזיציה אריאל שרון עולה להר הבית, 28 בספטמבר 2000. איל ורשבסקי, AP
אריאל שרון בעת עלייתו להר הבית בספטמבר 2000/AP, איל ורשבסקי

לרגל יום השנה הראשון למותו של ראש הממשלה אריאל שרון, פרסם אלוף (במיל') יואב גלנט, מספר 2 במפלגת כולנו, התכתבות פנימית שלו עם שרון על רקע הפיגוע הרצחני בקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית. באותם ימים - ימיה הקשים של האינתיפאדה השנייה - כיהן גלנט כמזכיר הצבאי של שרון. "את הפתק הזה לא הראיתי מעולם. באותה תקופה שרון הוביל את המערכה על הטרור באזור יהודה, שומרון ועזה. עבורו כל פגיעה באזרח או חייל ישראלי נתפסה כפגיעה אישית בבן משפחה", כתב גלנט בעמוד הפייסבוק שלו.

בפתק שחשף, מעדכן גלנט את ראש הממשלה בהתרחשויות וכותב: "בפיצוץ בקפיטריה בהר הצופים יש לפחות שבעה הרוגים וכשלושים פצועים, נראה כי מדובר במטען, ולא מחבל מתאבד". שרון כותב לו בתגובה על אותו פתק: "אבקש מיד להכין תכנית לגירוש ערפאת", שהמשיך להתבצר באותה תקופה במוקטעה.

עוד על יואב גלנט:
גלנט: "להגיע להסכם עם הפלסטינים, לא על חשבון הביטחון"
גלנט: "לפעמים עיתוי של תקיפות קשור לנושא הבחירות"
פנייה למבקר: "פרסם הדוח על פרשת הקרקעות של גלנט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מבקש להכין מיד תכנית לגירוש ערפאת". הפתק שפרסם היום גלנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הוזמן גלנט לשאת דברים ביום עיון מיוחד שארגנה משפחת שרון במוזיאון תל אביב, שם אמר כי "לאריק שרון היה שילוב תכונות נדיר, כישרון, ניסיון ותעוזה, שגרמו לו להיות אחד מגדולי המצביאים של מדינת ישראל לדורותיה".

במערכת הביטחון עלו באותה תקופה כמה הצעות להיפטר מערפאת. בין היתר, הוצע לשלוח יחידה מיוחדת לחטוף אותו ולהעביר אותו מחוץ לגבולות המדינה. עם זאת, שרון לא אישר פעולה זו, בשל האפשרות של תקלה במבצע, והחשש שישראל תואשם במותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully