וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: בן 8 נחקר במשטרה בחשד לתמיכה בטרור

אי-פי

29.1.2015 / 12:21

הילד, המתגורר באזור ניס, סירב לעמוד דומיה לזכר נרצחי הפיגוע במערכת "שרלי הבדו" ואמר: "אני עם המחבלים". עורך הדין של המשפחה: "זה סימן להיסטריה קולקטיבית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ילד בעיר רקה, הנתונה בשליטת דאעש. מתוך סרטון שהפיץ הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ילד בן שמונה מדרום צרפת נעצר לחקירה אחרי שהביע תמיכה בסעיד ושריף קואשי, שני המחבלים ממתקפת הטרור בעיתון "שרלי הבדו".

הילד לומד בבית ספר באזור העיר ניס. ב-8 בינואר, למחרת הפיגוע בעיתון, הוא השתתף בדיון שנערך בכיתה לזכר קורבנות הפיגוע. הילד אמר בדיון כי "אני לא שרלי, אני עם המחבלים", וסירב להשתתף בדקת דומיה לזכר 12 הקורבנות.

הנהלת בית הספר פנתה למשטרה, שפתחה בחקירה. נציג המשטרה מסר לכלי התקשורת המקומיים כי "הילד הגיע עם אביו למשטרה ותושאל במשך 30 דקות. לאחר מכן תושאל האב והילד שיחק בצעצועים. באופן טבעי, הילד אינו מבין את המשמעות שטמונה בדבריו, אך אנו מנסים להבין היכן שמע את הרעיונות הללו".

עורך דין מטעם משפחתו של הילד אמר כי ההחלטה לחקור את בן השמונה בתחנת המשטרה היא סימן ל"היסטריה קולקטיבית".

עשרות בני אדם נעצרו בחשד לתמיכה בטרור מאז מתקפת הטרור בפריז, שגבתה, במשך שלושה ימים, את חייהם של 17 בני אדם, בהם שוטרת וארבעה בני אדם שנרצחו במרכול "היפר-כשר".

בסוף השבוע שאחרי המתקפה, פתח התובע הכללי בפריז חקירה נגד הקומיקאי הצרפתי דיודונה בחשד לתמיכה בטרור, משום שלעג לקורבנות הטבח והביע הזדהות עם המחבל אמדי קוליבלי. הקומיקאי השנוי במחלוקת, שמופעיו רווים באמירות אנטישמיות, כתב בפייסבוק כי "ככל שזה נוגע לי, אני מרגיש שאני שרלי קוליבאלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully