וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תושב הצפון הצטרף ל"ג'בהת א-נוסרה" בסוריה

29.1.2015 / 11:07

אמין סנובר, צעיר בן 23 מכפר יאסיף, נאשם כי הסתנן לסוריה דרך טורקיה, ושם הצטרף לארגון מורדים המסונף לאל-קאעדה. עם שובו ארצה בתחילת החודש, הוא נתפס בנמל התעופה בן גוריון

צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בחיפה הגיש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד אמין סנובר, צעיר בן 23 מכפר יאסיף שבגליל המערבי, בגין הצטרפות לארגון מורדים בסוריה. על פי כתב האישום, באוגוסט האחרון הצטרף סנובר לארגון "ג'בהת א-נוסרה", המסונף לאל-קאעדה, התאמן במסגרתם כפעיל צבאי נגד הממסד הסורי ותכנן למות שם כשהיד - "כל זאת על רקע אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית", נטען בכתב האישום. סנובר נאשם בעבירות של יציאה שלא כדין מהארץ, הצטרפות להתארגנות צבאית אסורה ושיבוש הליכי משפט.

עוד בנושא:
תושב הצפון בן 23 הצטרף לדאעש ונהרג בעיראק
המדינה מערערת על קלות עונשו של ישראלי שלחם בדאעש
22 חודשי מאסר לתושב אום אל פחם שהצטרף לדאעש

אמין סנובר החשוד בהצטרפות לארגון מורדים בסוריה, ביהמ"ש המחוזי חיפה. ינואר 2015. ערן גילווארג
סנובר בבית המשפט המחוזי בחיפה, היום/ערן גילווארג

מכתב האישום עולה כי ביולי 2014 החליט אמין לצאת מישראל לסוריה דרך טורקיה כדי להצטרף לשורות המורדים. אחרי כמה ימים שבהם שהה בטורקיה, הוא הצליח להיכנס לסוריה בעזרת מבריחים. זמן קצר לאחר מכן הוא הגיע למחנה אימונים כללי, ושם חבר לארגון "אנסאר א-שאם" (חיילי סוריה). הארגון הוא חלק מ"החזית האיסלאמית", ברית המאגדת שבעה ארגונים קיצוניים שנוצרה בסוריה בסוף 2013.

בכתב האישום נטען כי אמין שהה שבועיים במחנה האימונים של הארגון ובאוגוסט 2014 הצטרף למחנה של "ג'בהת א-נוסרה", ושם ביצע תפקידי שמירה על המטה והמחנה הצבאי של הארגון, קיבל מדים והתאמן. מכתב האישום עולה כי אמין הוכשר בהכנת פצצות ומטענים מאולתרים, השלכת רימוני יד ותפעול RPG, והשתתף בשיעורי דת. הארגון אף הטיל עליו עונש על עבירת משמעת, ובמסגרתו הוא ריצה חמישה ימי מאסר במערה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה בעיר חומס. סוריה, יולי 2013. רויטרס
חברי ג'בהת א-נוסרה בעיר חומס. יולי 2013/רויטרס

על פי כתב האישום, בסוף אוגוסט חזר אמין לטורקיה כדי להביא עמו חפצים אישיים שהשאיר שם כאשר הסתנן לסוריה. הוא שב לסוריה באוקטובר ושהה שם עד דצמבר. באותה תקופה הוא היה בקשר עם כמה גורמים שטענו בפניו כי "עדיף שיחזור לישראל ויבצע בה פיגועים או יילחם נגדה מבפנים".

בסוף דצמבר 2014 החליט אמין לשוב ארצה ולשם כך מחק תכנים והתכתבויות מתקופת שהותו בסוריה. כמו כן, הוא הנחה את בני משפחתו למחוק כל התכתבות עמו והשמיד את מכשיר הטלפון הסלולרי שבו השתמש באותם חודשים. ב-2 בינואר הוא שב לישראל דרך טורקיה ונחת בנמל התעופה בן גוריון, ושם נעצר על ידי הרשויות. בחקירתו בשב"כ הודה סנובר כי שהה בסוריה במטרה להצטרף לארגונים הלוחמים כנגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

אמין סנובר החשוד בהצטרפות לארגון מורדים בסוריה, ביהמ"ש המחוזי חיפה. ינואר 2015. ערן גילווארג
"הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עוינים למדינת ישראל". סנובר, היום/ערן גילווארג

ארגון "ג'בהת א-נוסרה" הוא ארגון טרור שהוכרז כהתאחדות בלתי-מותרת על ידי מדינת ישראל ופעילותו הוצאה אל מחוץ לחוק. הארגון הוא שלוחה רשמית של אל-קאעדה בסוריה החל מיוני 2013 וחלק ממשנתו ויעדיו הם פגיעה במדינת ישראל.

בשב"כ הדגישו כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה היא תופעה חמורה ומסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עוינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "ג'האד עולמי". "אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה ג'יהאדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל", מסרו בשב"כ.

סניגורו של סנובר, עו"ד נמיר אידלבי, טען כי כתב האישום נופח מעבר לכל פרופורציה. "הוא יצא על דעת עצמו, ללא כל קשר עם אחרים. אין לו כל רקע ביטחוני, הוא לא פגע בביטחון המדינה ולא לקח חלק בקרבות. לבסוף הוא חזר על דעת עצמו ויש בכך כדי להצביע על חרטה", טען עו"ד אידלבי.

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully