וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים מנהרות: חודשו עבודות הקידוח בגבול הצפון

אחרי שהופסקו אתמול בשל התקרית בהר דב, הגיעו הבוקר כלים הנדסיים אזרחיים למושב זרעית שבגליל העליון לצורך ביצוע עבודות לאיתור מנהרות תופת. יעלון: "לא חושב שחיזבאללה צריך מנהרות כדי לחצות את הגבול"

צילום: חמד אלמקת, עריכה: יאיר דניאל

כוחות צה"ל חידשו הבוקר (חמישי) את החפירות ההנדסיות באזור מושב זרעית שבגליל העליון, במטרה לשלול את אפשרות שיש מנהרות שחפר חיזבאללה באזור. אחרי שהפסיקו אתמול את העבודות בשל התקרית החמורה בהר דב, הגיעו כלים הנדסיים אזרחיים לזירת החיפושים על מנת לקדוח בקרקע במקומות רגישים.

לאחרונה דיווחו תושבי המושב על תנועה חריגה בצד הלבנוני של הגבול. בעקבות עדויות של תושבים שהתלוננו על רעשי חפירות מתחת לבתיהם, התנהל בחודשים האחרונים מאבק עיקש מול מערכת הביטחון בדרישה שזו תשלול אפשרות להימצאות מנהרת תופת המתחילה בשטח לבנון וחודרת לשטח ישראל.

הסלמה בצפון || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מועצת הביטחון תקים ועדה לחקירת הרג החייל הספרדי
כבישים חסומים ונשק צמוד מסביב לשעון: השגרה החדשה בצפון
המיגון החסר והתעוזה של חיזבאללה: השאלות הקשות בצפון

חפירות הנדסיות לשלילת הימצאותן של מנהרות סמוך לזרעית, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
התושבים דיווחו על תנועה חריגה בצד הלבנוני של הגבול. עבודות קידוח בזרעית, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס הבוקר בראיון לגלי צה"ל לעבודות לאיתור מנהרות בגבול הצפון, והביע ספק לגבי האפשרות שאכן יש בנמצא מנהרות באזור. "אנו בודקים כל טענה, אך עד כה לא מצאנו שום מנהרה מסוג זה. אני לא חושב שחיזבאללה צריך מנהרות כדי לחצות את הגבול. בעזה יש חשיבות למנהרות ובגבול הצפון זה לא כך", אמר יעלון.

עם זאת, הדגיש שר הביטחון כי "אנו מתייחסים ברצינות לכל טענה. הנחת העבודה צריכה להיות מחמירה, ולכן אנו בודקים. אנו לא מתעלמים מכלום. בכל מקום שיש בו תלונה אנו שולחים צוותים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בערב הוקרה לפצועי צוק איתן. ניב אהרונסון
"הנחת העבודה צריכה להיות מחמירה, ולכן אנו בודקים". יעלון/ניב אהרונסון

אחרי הלילה המתוח שעבר על תושבי הצפון, הבוקר מורגשת חזרה לשגרה בכל תחומי החיים. הלימודים בכל בתי הספר מתנהלים כרגיל, ואתר החרמון שנסגר אתמול למבקרים נפתח מחדש לתיירים וגולשים. רשות הטבע והגנים פתחה מחדש אתרים שנסגרו אתמול, ובהם שמורת טבע נחל עיון, שמורות טבע בניאס, שמורת טבע נחל דן ,שמורת טבע נחל שניר, גן לאומי מצודת נמרוד וגן לאומי חורשת טל. כמו כן, שדה התעופה בחיפה נפתח לתנועת כלי טיס מלאה, וזה שבראש פינה נפתח לטיסות קו בלבד.

שבעה חיילים עדיין מאושפזים

הבוקר עדיין מאושפזים בבתי החולים בצפון שבעה חיילים שנפצעו מירי חיזבאללה אתמול בצהריים בגבול לבנון. בבית החולים רמב"ם שבחיפה מאושפזים שני חיילים שמצבם מוגדר קל, ובבית החולים זיו שבצפת מאושפזים חמישה חיילים, כולם במצב קל.

מנהל בית החולים זיו, ד"ר סלמאן זרקא, התייחס הבוקר למצבם של הפצועים המאושפזים בבית החולים. "חמשת החיילים התקבלו אתמול כשהם סובלים מפציעות שטחיות של רסיסים בחלקי הגוף השונים ומפגיעה באוזניים. הם עברו בדיקות ובירורים שונים על מנת לוודא שהפגיעות אכן שטחיות", אמר. "לשמחתי, עבר על הלוחמים לילה שקט. הם ישנו ומצבם בסדר גמור. הבוקר ייערך ביקור רופאים, כל מקרה ייבחן לגופו ובהתאם נחליט מי הולך הביתה ומי נשאר. בסך הכול, אני מניח שכלל החיילים ילכו הביתה".


סגן מנהל ביה"ח רמב"ם, ד"ר מיקי הלברטל, אמר: "בבית החולים מאושפזים במערך הכירורגי שני פצועים, שניהם במצב קל עד בינוני,וסובלים מפגיעות רסיסים והדף. הם עברו לילה שקט בסך הכול, והבוקר הצוות המטפל יבדוק אותם ויקבל החלטה לגבי המשך הטיפול. אני מעריך שהם עדיין יישארו בהשגחה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully