וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין באו"ם: "עליכם למנוע את השואה הבאה"

נשיא המדינה נאם במטה בניו יורק לרגל יום השואה הבינלאומי והתייחס גם לרצח העם הארמני: "האם נדע לבכות גם את שברם של אחרים?". על תקיפת חיזבאללה: "העולם צריך להציג חזית אחידה נגד טרור"

נשיא ראובן (רובי) ריבלין במליאת האו"ם בטקס לציון יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה. ינואר 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא הייתה בהיסטוריה האנושית זוועה שתדמה לשואת היהודים". ריבלין בעצרת האו"ם, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נאם אמש (רביעי) בעצרת האו"ם בניו יורק, לציון יום השואה הבינלאומי. "לא הייתה בהיסטוריה האנושית זוועה שתדמה לשואת היהודים. הבית הזה מציין את היום הזה במשך עשור, שנה אחר שנה. ישנה מחויבות לשמר את זיכרון השואה", אמר.

לדבריו, יש להדגיש את חשיבות המעמד שלשמו התכנסו. "מעל הכול קם הבית הזה מעל חורבות מלחמת ההשמדה, מלחמת העולם השנייה. אין זה עוד יום בלוח השנה, זה הוא היום, כך אני מאמין, החשוב ביותר שלו", אמר.

ריבלין התייחס בין היתר גם למתקפה של חיזבאללה אתמול בהר דב, שבה נהרגו שני חיילי צה"ל ונפצעו שבעה נוספים. "אני עומד בפניכם בזמן שיש התפתחות גדולה באזורנו. במלחמה הזאת, כל מדינות העולם החופשי צריכים להציג חזית אחידה. טרור איננו מפריד בין דם ודם", קבע.

לקריאה נוספת:
דגן על נסיעת נתניהו לארה"ב: "מסכנת את ביטחון ישראל"
ספרד: "לחקור את מות חיילנו שנהרג בתקרית בלבנון"
אובמה: לא אפגש עם נתניהו כי זה "לא ראוי" לפני הבחירות

עצרת האו"ם מתכנסת לקראת ההצבעה על ההכרה בפלסטין. 29 בנובמבר 2012. רויטרס
"ישראל מואשמת בפשעי מלחמה". הדיון על ההכרה בפלסטין באו"ם, נובמבר 2014/רויטרס

נשיא המדינה אף התייחס בדבריו לרצח העם הארמני, שמדינות רבות בעולם מסרבות להכיר בו באופן רשמי, לרבות ישראל המכירה בכך באופן חלקי. "בירושלים, בתקופה שבה נולדתי, אף אחד לא התכחש לשואת הארמנים", אמר. "בירושלים, הארמנים מצאו מקלט וצאצאיהם חיים שם עד היום. השאלות שהדהדו שם היו מי יהיה הבא בתור. האמנם נבכה כל אחד רק את שבר עמנו, או שנדע לבכות גם את שברם של אחרים? שאלה זו נותרה תלויה ועומדת".

נוסף על כך, גינה ריבלין את הביקורת הרבה שמופנית כלפי ישראל מעל במת האו"ם. "במשך שנים זיהה בית זה את הציונות כגזענית. החלטה מבישה זו בוטלה מאז, אך אנו כישראלים חשופים להשוואות מסוג זה בכל עת, ובזמן האחרון מופנות האשמות של פשעי מלחמה", האשים.

בסוף דבריו אמר ריבלין כי על האו"ם מוטלת החובה לדאוג שלא תהיה שואה נוספת. "לדאבוננו, מאז שהוקם האו"ם, רק הלכה והתחדדה מהותו, שהוקם כדי להילחם ברצח עם", אמר. "ביום זה אנחנו מוכרחים לשאול את עצמו בכנות: האם המאבק של הבית הזה ברצח עם הוא אפקטיבי דיו? האם אנחנו מרבים להזיל דמעות ומעטים מדי בעשייה? על המוסד הזה שאנו עומדים בו היום מוטלת חובת ההוכחה".

"בסופו של יום, גם הבית הזה מונע משיקולים פוליטיים רבים", הוסיף. "עלינו להסכים כי במאבק ברצח עם - השיקול האנושי מוכרח לגבור על האינטרסים הפוליטיים והכלכליים. קהילות ועמים ימשיכו להירצח על רקע עולם ציני ואדיש ועל לא עוול בכפם. אם אנו מאמינים שקולו של הצדק לא נדם, שאנו מאמינים בחלום על מציאות אחרת, חומלת יותר, עלינו לפעול כאן בבית הזה כקהילה מגובשת שאינה נכנעת לאינטרסים צרים. עלינו להפסיק לשתוק, עלינו לקום ולעשות מעשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"טורקיה ניצלה את יום הזיכרון כדי למתוח ביקורת על ישראל"

בתוך כך, דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, התייחס הלילה לדבריו של יו"ר הפרלמנט הטורקי, ג'מיל צ'יצ'ק, לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה ואמר כי מדובר היה ב"ניצול לרעה" של הנצחת השואה על מנת למתוח ביקורת על מדיניותה של ישראל בלבד. "בעודנו זוכרים את כאב העבר, איש אינו יכול להתעלם מהמתקפות בעזה, במהלכן נטבחו 2,000 ילדים ונשים חפים מפשע", אמר צ'יצ'ק בדברים שנשא בפני הקהילה היהודית בטורקיה באירוע יום הזיכרון. "אנחנו צריכים לראות את התמונה בכללותה", הוסיף.

בתגובה, אמר נחשון כי יו"ר הפרלמנט "מתח ביקורת חריפה ובלתי מוצדקת על ישראל ברגע שהיה לחלוטין בלתי הולם". לדבריו, "ישראל מביעה את אכזבתה מכך שאירוע שהוקדש לזכרם של קורבנות השואה נוצל לרעה כדי למתוח ביקורת עליה".

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully