וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שהצ'יטות פחות מהירות ממה שהמדע חשב עד כה

במשך עשרות שנים היה ידוע כי המהירות של הצ'יטה, החיה המהירה בעולם, היא כ-112 קמ"ש. בדיקות חדשות גילו: היא רצה במהירות של "רק" 93 קמ"ש

יוטיוב

מאז ומעולם הברדלס (צ'יטה) זכה להערצה ולתואר "החיה המהירה בעולם", אבל ככל הנראה הפער שלו משאר בעלי החיים הוא לא כזה גדול כמו שחשבנו. חוקרים מצאו כי המהירות המרבית אליה מגיעה צ'יטה ממוצעת היא "רק" 93 קמ"ש ולא בין 112 ל-120 קמ"ש, כפי שהיה מקובל לחשוב במשך עשרות השנים האחרונות.

המיתוס הזה הופרך כעת על ידי חוקר הטבע הבריטי, סר דיוויד אטנבורו, אחד משדרני הטלוויזיה המפורסמים בעולם. בסדרה חדשה בה הוא בוחן את הממצאים העדכניים ביותר. "במשך יותר מ-50 שנה טעינו בהערכת המהירות של הצ'יטה", אמר אטנבורו, "המהירות האגדית של הצ'יטה שמגיעה ל-120 קמ"ש היא רק מיתוס. המהירות האמיתית שלהם היא כ-90 קמ"ש וזו עדיין מהירות מדהימה". הוא הוסיף ואמר כי למרות שהצ'יטה היא לא מהירה כמו שחשבנו עד כה, היא עדיין מחזיקה בתואר- חיית היבשה המהירה ביותר. "ההישג הגדול ביותר שלה הוא ההאצה – שהיא פי ארבע מאשר זו של יוסיין בולט".

הנה דיוויד אטנבורו מסביר בעצמו, תוך שהוא מלטף לו צ'יטה להנאתו

המדידות החדשות והמדוייקות של מהירות הצ'יטה נעשו באמצעות קולרי היי-טק שמשתמשים בסוללות סולריות ו-GPS בכדי לעקוב אחרי תנועות החתול הגדול. החוקרים אספו מידע מ-367 צ'יטות בשעת ציד והמהירות המרבית אליה הן הגיעו הייתה "רק" 93 קמ"ש.

המיתוס לפיו הצ'יטות מגיעות ל-120 קמ"ש החל ב-1957, לאחר שהצלם קורט סוורין ערך ניסוי בסיסי באמצעות אופניים הפוכים וחוט דיג ,עליו משך שקית עם ריח של בשר. הוא השתמש בשעון עצר ואקדח בכדי למדוד כמה זמן לוקח לצ'יטה לרוץ מסלול של 73 מטרים. התוצאה שמדד – לפיה צ'יטה רצה במהירות של 112 קמ"ש, הפכה במהרה לעובדה מדעית מקובלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ככה זה נראה כשצ'יטה שוברת את שיא העולם ב-100 מטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully