וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעים מירי נ"ט לעבר רכב צבאי בהר דב, חיזבאללה קיבל אחריות

פצמ"רים נורו לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר כפר רג'ר, שם נפגע בית. כוח צה"ל השיב אש לעבר מקור הירי. בעקבות התקרית, הרמטכ"ל מכנס הערכת מצב מיוחדת. צה"ל: "זו אינה התגובה האחרונה באירוע"

צילום: רויטרס, חמד אלמקת, שי מכלוף, ערוץ 10; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- טיל נ"ט פגע בכלי רכב צבאי באזור הר דב, נפגעים פונו מהמקום
- פצמ"רים נורו לעבר כוח צה"ל באזור וכן לעבר כפר רג'ר
- חיזבאללה קיבל אחריות לירי
- צה"ל פתח בירי פגזים ובתקיפות מהאוויר בלבנון
- אתר החרמון ושמורות טבע נוספות בצפון נסגרו למבקרים
- דובר צה"ל: "זו איננה התגובה האחרונה באירוע הזה"

טיל נ"ט נורה הבוקר (רביעי) לעבר כלי רכב צבאי באזור הר דב הסמוך לגבול לבנון ופגע בו. יש נפגעים באירוע, והם פונו לבתי החולים זיו בצפת ורמב"ם בחיפה. כוחות גדולים של צה"ל הוזעקו לזירת התקרית. כעבור זמן קצר, נפתח ירי נרחב של פצצות מרגמה (פצמ"רים) לעבר כוח נוסף שהגיע למקום וכן לעבר מוצבים באזור. נוסף על כך פגע פצמ"ר בבית בכפר רג'ר. לא דווח על נפגעים. בעקבות זאת סגרה המשטרה את כביש 99 לתנועה באזור צומת הטנק לשני הכיוונים. עוד דווח על נפילות באזור החרמון.

בתגובה לירי הנ"ט ולפצמ"רים פתח כוח צה"ל באש לעבר מקור הירי, וחיל האוויר מבצע תקיפות בלבנון. גורם ביטחוני לבנוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 22 פגזים נורו מישראל ללבנון. מדובר צה"ל נמסר: "אנחנו רואים בחיזבאללה אחראי לאירוע. התגובה של צה"ל איננה התגובה האחרונה באירוע הזה".

על פי הדיווח ערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, הארגון קיבל אחריות לירי. בעקבות התקרית, הודיע הרמטכ"ל בני גנץ כי הוא מכנס הערכת מצב מיוחדת.

בשל האירוע, שדות התעופה בחיפה ובראש פינה נסגרו וגם המרחב האווירי, ככל הנראה בשל הפעילות האווירית צה"ל בגבול לבנון. כמו כן, בעקבות הוראות בטיחות של צה"ל, נסגר אתר החרמון למבקרים, ורשות הטבע והגנים סגרה שורת אתרים באזור, ובהם נחל עיון, בניאס, נחל דן , נחל שניר, הגן הלאומי מצודת נמרוד והגן הלאומי חורשת טל.

עוד על המתיחות בצפון:
בשל חשש התושבים: צה"ל קודח לאיתור מנהרות בגליל
הירי לרמת הגולן חושף את המלכוד של נסראללה
גורם ביטחוני בכיר: "חיזבאללה אחראי לירי, שוקלים את התגובה"

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, הר דב ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
חיילים באזור התקרית, היום/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירוע בטקס הנחת אבן פינה לשכונת החדשה בשדרות, ואמר: "ברגעים אלה צה"ל מגיב על האירועים בצפון. לכל מי שמנסה לאתגר אותנו בגבול הצפון, אני מציע לראות מה קרה כאן, לא רחוק מהעיר שדרות, ברצועת עזה. חמאס ספג בקיץ האחרון את המכה הקשה ביותר מאז הקמתו וצה"ל ערוך לפעול בעוצמה בכל הגזרות". בהמשך חזר נתניהו מהדרום לתל אביב לצורך התייעצויות.

מוקדם יותר הונחו תושבי כמה קיבוצים באזור, ובהם דפנה, שניר, דן, מעין ברוך והגושרים, להישאר בבתיהם או במרחבים מוגנים. עם זאת, כעבור זמן קצר הודיעו במועצה האזורית הגליל העליון כי הוסרה ההנחיה וכי ניתן לצאת מהבתים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חיילים ישראליים בגבול עם סוריה לאחר נפילת שתי הרקטות שפגעו ברמת הגולן, ינואר 2015. רויטרס
חיילים ישראלים בגבול סוריה לאחר נפילת הרקטות, אתמול/רויטרס

אתמול נורו שתי רקטות לעבר ישראל והתפוצצו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילות. צה"ל השיב באש ארטילריה וירה עשרות פגזים לעבר שטח סוריה. מהצבא נמסר כי זוהתה פגיעה במקור הירי, הממוקם בשטח שנמצא בשליטת צבא אסד. במקביל, מטוסים ומסוקי קרב הוקפצו לאזור הגבול.

מפת אזור התקרית

הלילה יצא צה"ל למתקפה לילית בשטח שבשליטת צבא סוריה. על פי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים, חיל האוויר תקף שלוש עמדות של צבא אסד. בין המטרות, פלוגת קשר וסוללת תותחים הסמוכות למפקדת חטיבה 90 הסורית.

בשעות הלילה חגו מטוסי קרב של חיל האוויר בגבול הצפון מחשש לתגובה, וגורמים בסוריה טענו כי יחידת ההגנה האווירית בחאן ארנבה ירתה לעבר המטוסים התוקפים. עם זאת, לא התקבל לדיווח זה אישור רשמי. בדובר צה"ל אישרו כי הותקפו מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה.

זמן קצר לאחר התקיפה, נשמעה הלילה אזעקה בצפון רמת הגולן, באזור היישובים מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב ואלרום. לא זוהו נפילות בשטח ישראל, ומצה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא.

אמיר תיבון השתתף בהכנת הידיעה.

(עדכון ראשון: 11:38)

תקרית ביטחונית בגבול הצפון, הכפר רג'ר, ינואר 2015. ג'יליס
כוח צה"ל באזור הכפר רג'ר/ג'יליס
חיילי צה"ל – גבול הצפון 28 בינואר 2015. רויטרס
חיילי צה"ל – גבול הצפון 28 בינואר 2015/רויטרס
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
תקרית ביטחונית בגבול הצפון, ינואר 2015/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully