וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש התושבים: צה"ל קודח לאיתור מנהרות בגליל

אף שאין בידי צה"ל מידע מודיעיני על הימצאות מנהרות באזור, הוחלט לפתוח בחפירות הנדסיות כדי לשלול את האפשרות. זאת, בעקבות דיווחים של תושבי המושב זרעית על פעילות חריגה בגבול לבנון

צילום: חמד אלמקת, עריכה: יאיר דניאל

כוחות צה"ל מבצעים משעות הבוקר (רביעי) חפירות הנדסיות באזור מושב זרעית שבגליל העליון, במטרה לשלול את אפשרות שיש מנהרות באזור. כלים הנדסיים אזרחיים הגיעו לזירת החיפושים על מנת לקדוח בקרקע במקומות רגישים. "כמו בעבר, נענינו לפניות תושבים על חשדות של מנהרות, ועל מנת לשלול את האפשרות הם מבצעים פעילות הנדסית", מסר גורם צבאי. הוא הדגיש כי אין בידי צה"ל מידע מודיעיני קונקרטי בנוגע להימצאות מנהרות באזור.

תושבים בזרעית דיווחו לאחרונה על תנועה חריגה בצד הלבנוני של הגבול, אשר הורגשה גם בתחילת השבוע שעבר, זמן קצר לפני התקיפה שביצעה לכאורה ישראל בסוריה. בעקבות עדויות של תושבים שהתלוננו על רעשי חפירות מתחת לבתיהם, התנהל בחודשים האחרונים מאבק עיקש מול מערכת הביטחון בדרישה שזו תשלול אפשרות להימצאות מנהרת תופת המתחילה בשטח לבנון וחודרת לשטח ישראל.

עוד על המתיחות בצפון:
חיל האוויר תקף מטרות של צבא סוריה; אזעקת שווא בגולן
שתי רקטות התפוצצו בצפון רמת הגולן; צה"ל השיב באש לסוריה
החשש שעלה בצפון: דמויות חשודות זוהו בגבול לבנון

בור שאותר ליד זרעית בגבול לבנון, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
אזור המושב זרעית/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

בחודשים האחרונים הזהירו ראשי היישוב כי אם הצבא לא יחפור במקומות החשודים שסומנו, הם יקדחו בעצמם במקום על מנת לאשר או לשלול הימצאותה של מנהרה כזו."מערכת הביטחון מתעקשת לטמון את ראשה בחול, ולכן אנחנו פונים לגורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל שמוכנים לקחת על עצמם את מלאכת האיתור והחפירה", אמר בזמנו מזכיר היישוב, עופר שמיר. "עד שהבסיס בזרעית לא יעוף לשמים ויהרגו שם חיילים, הם לא יתעוררו. אנחנו כבר לא יודעים באיזו שפה להסביר להם שיש פה איום ממשי על התושבים ועל החיילים שמשרתים פה. זה נשמע לא טוב, אבל אנחנו יודעים בוודאות שקיימת כאן מנהרה. השאלה עכשיו היא מתי האדון באיראן יחליט שהגיע הזמן להפעיל אותה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פלוגת ציוד המכני הכבד של פיקוד צפון ברמת הגולן. ינואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל חופרים תעלות בגבול סוריה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בימים האחרונים החלה פלוגת הציוד המכני ההנדסי הכבד (צמ"ה) של פיקוד הצפון לחפור תעלות עמוקות בסמוך לצירי התנועה ברמת הגולן ולגדר המערכת בגבול הסורי, בעקבות חשש מפני ניסיונות של חוליות טרור לחצות את הגבול באמצעות כלי רכב. "התעלות שנחפרו במוקדים שנבחרו כנקודות תורפה לאחר ניתוח מעמיק, נועדו למנוע מעבר חופשי בשטח ולצמצם נתיבי חדירה", מסר גורם צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully