וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף מטרות של צבא סוריה; אזעקת שווא בגולן

לאחר נפילת שתי רקטות בשטח ישראל, צה"ל הגיב בירי לעבר מטרות ארטילריה בשטח שבשליטת צבא אסד. יעלון: "לא נסבול כל ירי לעבר ישראל. נגבה מחיר כבד מכל משטר שמשטחו תופר ריבונותנו". החרמון נפתח כרגיל

צילום: רויטרס, חמד אלמקת, לע"מ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

צה"ל לא הסתפק בירי של 20 פגזי ארטילריה אתמול (שלישי) בתגובה על נפילת שתי הרקטות בשטח ישראל, ויצא הלילה למתקפה לילית בשטח שבשליטת צבא סוריה. על פי הדיווחים בכלי תקשורת ערביים, חיל האוויר תקף שלוש עמדות של צבא אסד. בין המטרות, פלוגת קשר וסוללת תותחים הסמוכות למפקדת חטיבה 90 הסורית.

בשעות הלילה חגו מטוסי קרב של חיל האוויר בגבול הצפון מחשש לתגובה, וגורמים בסוריה טענו כי יחידת ההגנה האווירית בחאן ארנבה ירתה לעבר המטוסים התוקפים. עם זאת, לא התקבל לדיווח זה אישור רשמי. בדובר צה"ל אישרו כי הותקפו מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה.

שר הביטחון משה יעלון מסר הבוקר כי תקיפת חיל האוויר על מטרות בשטח שבשליטת אסד היא מסר ברור שלפיו ישראל לא תסבול כל ירי לעבר שטחה או הפרה של ריבונותה, ותגיב בעוצמה ובנחישות. "כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו ויבוצע ירי כזה או אחר לעבר ישראל", אמר יעלון. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולהיות סובלניים כלפי פעולות טרור וניסיונות לפגוע באזרחינו ובחיילינו. אנו פועלים בקור רוח ובנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל מול מדינות וגורמי טרור שמטרתם לשבש את חיינו".

עוד בוואלה! חדשות:
גורם ביטחוני בכיר: "חיזבאללה אחראי לירי, שוקלים את התגובה"
"האזעקה תפסה אותנו בהפתעה, הייתה בהלה"
שתי רקטות התפוצצו בצפון רמת הגולן; צה"ל השיב באש לסוריה

כוחות צה"ל על גבול הצפון בעקבות זיהוי של שתי נפילות בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל ברמת הגולן, לאחר נפילת הרקטות אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

מצה"ל נמסר בעקבות התקיפה: "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו, ויפעל בכל זמן ובכל דרך שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל". כמו כן, נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

זמן קצר לאחר התקיפה, נשמעה הלילה אזעקה בצפון רמת הגולן, באזור היישובים מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי"ב ואלרום. לא זוהו נפילות בשטח ישראל, ומצה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא.

שתי הרקטות שנורו אתמול לעבר ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים בצפון רמת הגולן, ולא דווח על נפגעים. צה"ל השיב באש ארטילריה וירה עשרות פגזים לעבר שטח סוריה. מהצבא נמסר כי זוהתה פגיעה במקור הירי, הממוקם בשטח שנמצא בשליטת צבא אסד. במקביל, מטוסים ומסוקי קרב הוקפצו לאזור הגבול.

פיטר לרנר, הממונה על התקשורת הזרה בדובר צה"ל, מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא מדובר בזליגה של ירי ממלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה, כי אם בירי מכוון לעבר שטח ישראל. "לא מדובר בירי תועה", אמר לרנר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

האזור שבו נשמעה האזעקה

גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול: "מבחינת ישראל, חיזבאללה הוא האחראי לאירוע שבו שוגרו רקטות לעבר שטח מדינת ישראל ואנחנו שוקלים את תגובת המשך". לדברי הגורם, בסריקות באזור שאליו שוגרו הרקטות, אותרו שתי רקטות בקוטר 177 מילימטרים כל אחת בשטחים פתוחים.

בעקבות ירי הרקטות מסוריה פונה אתמול אתר החרמון ממבקרים. על אף המתיחות באזור, הבוקר נפתח האתר כרגיל.

חיילים ישראליים בגבול עם סוריה לאחר נפילת שתי הרקטות שפגעו ברמת הגולן, ינואר 2015. רויטרס
כוחות ברמת הגולן, אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר החל צה"ל לתגבר את כוחותיו ביישובי הגבול בצפון הארץ. זאת, בשל המתיחות באזור מאז חוסלו בכירי חיזבאללה וכמה מחברי משמרות המהפכה האיראניים, ובהם הגנרל עלי מוחמד אללה-דאדי, ביום ראשון שעבר באזור קוניטרה ברמת הגולן הסורית.

בין השאר, תגבר צה"ל את מערך התצפיות מהקרקע ואת מערך ההגנה האווירי ונפרסו סוללות "כיפת ברזל" בכמה מוקדים באזור הצפון. זאת ועוד, חיילים מילואים דיווחו כי קיבלו הודעות באמצעות מערכת טלפונים של משרדי קישור של צה"ל לעדכון אתרי גיוס למקרה חירום.

כמו כן, שלשום נחשף בוואלה! חדשות כי פלוגת הציוד המכני ההנדסי הכבד (צמ"ה) של פיקוד הצפון החלה בימים האחרונים לחפור תעלות עמוקות בסמוך לצירי התנועה ברמת הגולן ולגדר המערכת בגבול הסורי. זאת, בעקבות חשש מפני ניסיונות של חוליות טרור לחצות את הגבול באמצעות כלי רכב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

(עדכון ראשון: 1:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully