וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה באנטישמיות בצרפת: מספר התקריות נגד יהודים הוכפל

ארגון הגג של הארגונים היהודיים פרסם את דוח האירועים נגד יהודים בצרפת לשנת 2014, שבו נמסר כי גם מספר התקריות האלימות הוכפל ועמד על 241. הנשיא הולנד יציג תכנית חדשה למאבק באנטישמיות

יהודי צרפתי בן 59 הותקף על ידי אנטישמי בפריז, מרץ 2014. The Algemeiner Journal, צילום מסך
851 תקריות אנטישמיות בשנה החולפת/צילום מסך, The Algemeiner Journal

ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת (קריף) פרסם היום (שלישי) דוח שמצביע על כך שמספר התקריות האנטישמיות במדינה הוכפל בשנת 2014. הארגון מסר כי 851 תקריות אנטישמיות התרחשו בשנה החולפת, בהשוואה ל-423 תקריות כאלו ב-2013. מספר התקריות האלימות נגד יהודים אשתקד עמד על 241, לעומת 105 בשנת 2013.

"התקריות האנטישמיות הללו מהוות 51% מהפעולות הגזעניות בצרפת, בזמן שהיהודים מהווים רק אחוז אחד מהאוכלוסייה", נמסר בהצהרה של קריף. הקהילה היהודית בצרפת היא הגדולה ביותר באירופה, והיא נאמדת בכ-500 אלף עד 600 אלף איש, כמו גם הקהילה המוסלמית במדינה, שמספרה מוערך בחמישה מיליון איש.

עוד ידיעות מהעולם
ארה"ב: השבוי ששוחרר משבי טליבאן יואשם בעריקה
החזאי שצפה את ה"סופה" במזרח ארה"ב: "מתנצל מעומק לבי"
בראש משלחת חוצת מפלגות: אובמה הגיע לביקור בסעודיה

נשיא צרפת פרנוסאה הולנד משוחח בפריז עם יהודים שגורשו מצרפת בזמן השואה, 27 בינואר 2015. רויטרס
הנשיא הולנד משוחח עם יהודים שגורשו מצרפת, היום/רויטרס

הדוח מגיע על רקע גל הטרור בתחילת החודש בפריז, שבעקבותיו הביעו יהודים רבים את חששם מהמשך החיים בצרפת ואת רצונם לעלות לישראל. עם זאת, הנשיא פרנסואה הולנד הבהיר היום לחברי הקהילה כי "צרפת היא מולדתם". זאת, במהלך טקס לציון 70 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ.

הולנד, ששוחח לפני נאומו עם ניצולי שואה בפריז, הבטיח כי עד סוף החודש הבא תציג הממשלה תכנית חדשה למיגור הגזענות והאנטישמיות במדינה. בין הצעדים החדשים שיינקטו - תוגבר האבטחה, יושם דגש על לימודי השואה ויעשו מאמצים לעצור את התעמולה הגזענית והאנטישמית ברחבי האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully