וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהג משחזר: "קפצתי על המחבל, בעטתי בו ודפקתי לו את הראש ברצפה"

27.1.2015 / 20:00

שישה ימים לאחר שנפצע בפיגוע הדקירה בקו 40 בתל אביב, תיאר נהג האוטובוס הרצל ביטון את המאבק במחבל. "הוא היה חזק כמו שור", סיפר ממיטתו וגילה מה נתן לו כוח. "ראיתי את אחי המת מול העיניים"

צילום: חדשות 10, יותם רונן, משטרת ישראל; עריכה: טל רזניק

הרצל ביטון, נהג האוטובוס שנפצע בפיגוע הדקירה בתל אביב ביום רביעי שעבר, שחזר היום (שלישי) לראשונה את האירוע הקשה בפני המצלמות. ממיטתו בבית החולים איכילוב בעיר, סיפר ביטון, שמצבו מוגדר כעת קל-בינוני, על הרגע שבו הבין שמדובר במחבל ועל החלטתו להיאבק בו בכל כוחו.

תחילה, סיפר ביטון כי כלל לא היה אמור לעלות על האוטובוס שבו אירע הפיגוע. "יצאתי מהטרמינל בבת ים, קו 40, נסיעה שגרתית. הייתה הקדמה במשבצת - במקום 06:52, מישהו לא הגיע, אז יצאתי ב-06:47", תיאר וסיפר כיצד אסף נוסעים בכל תחנה כמדי יום עד אשר נתקל במחבל. "כשהוא עלה, לא ידעתי בכלל שהוא מחבל, לא חשבתי עליו. הוא לא נראה מחבל. בחור צעיר, חסון, שרירי, עם ג'ל בשיער".

הפיגוע בתל אביב - סיקור מיוחד:
הנער שנדקר בפיגוע ביקר את הנהג: "רציתי לומר תודה"
משפחת הנהג שנפצע קשה בפיגוע: "התעורר ושאל על המחבל"
"פוקחים עיניים וסורקים את הנוסעים": קו 40 - הבוקר שאחרי

הרצל ביטון נהג האוטובוס שנפצע בפיגוע, בבית החולים. ינואר 2015. ירון ברנר,
מצבו מוגדר עתה קל-בינוני. הנהג הרצל ביטון בבית החולים איכילוב, היום/ירון ברנר

לדבריו, המחבל, מוחמד מתרוכ, התחיל אז מסוים "ללחוץ על הלחצנים" שליד מושב הנהג. "שאלתי 'מה אתה עושה' והוא לא ענה לי. שאלתי: 'למה אתה נוגע שם?'. הוא התחיל לעשות לי 'אוו אוו'. חשבתי שאולי הוא אילם, וניסיתי להוציא ממנו עוד משפט. ביד אחת הוא החזיק 50 שקל, וביד השנייה הוא לחץ על הלחצנים שיש למעלה. שאלתי אותו אם זה משחק, ושוב הוא עשה 'אווו, אווו' ולחץ על הלחצן, תוך כדי נסיעה".

כשנשאל אם המחבל ניסה לפתוח את הדלתות, השיב בשלילה. "לא, שום דבר. חשבתי שהוא אילם, לקחתי לו את ה-50 שקלים מהיד, נתתי לו עודף וכרטיס, ואמרתי לו 'לך תשב, הכול בסדר'. זאת שישבה לידי אמרה שאולי הוא 'קוקו'. לא ייחסתי לזה חשיבות. המשכתי לנסוע, נסעתי לתחנה של BEST BUY, הגעתי לשם, פתחתי את כל הדלתות, חצי אוטובוס ירד. בינתיים, שום דבר חשוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"התחיל להשפיץ דם והבנתי שאני דקור"

הוא סיפר כי המחבל התיישב "במושבים של שניים מול שניים, עם הגב אליי. הסתכלתי עליו וראיתי שהוא יושב, אבל לא היה משהו חשוד. סגרתי דלתות, התחלתי לנסוע לבית מעריב".

ביטון הוסיף כי בשלב מסוים, ללא כל התרעה, המחבל "קם מהמושב והתחיל לדקור אותי עם מברג וסכין גדולה. אני רואה במראה שהוא מכניס יד ומוציא מברג. מילה הוא לא הוציא. הבחור ששיחק אותה אילם, דוקר אותי, ואני מרגיש את כל אזור החזה חם והתחיל להשפריץ דם, והבנתי שאני דקור. הוא עזב אותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשבתי שהוא אילם". המחבל מוחמד מתרוכ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא ממשיך לעבור מאחד לשני ודוקר אותם", המשיך ביטון. "התחלתי לעשות 'סלאלום' עם האוטובוס ולטלטל אותו מצד לצד כדי שאולי יעוף לו הסכין. הוא המשיך - כל מושב הוא דקר מישהו. הוא עבר לכיוון המפרק של האוטובוס. אישה דתיה התחילה לגונן על הילדים וצעקה 'שמע ישראל'. הוא התקרב אליה ולעוד תלמיד בית ספר, וצועק 'אללה אכבר'. פתאום אני רואה את הדמות של אחי (המנוח, מ"ש) מול העיניים. הוא גם היה נהג אוטובוס. הוא אמר לי 'תן גז חזק, תאיץ, ואל תרפה ממנו'".

"נעצר לי האוויר ונפלתי"

בשלב זה לדבריו, החל להיאבק במחבל. "קפצתי עליו עם היד והתחלתי לתת לו בעיטות לאשכים, אגרופים, נגיחות, כדי שלא ימשיך עוד לדקור. כל האזור היה מלא דם. מהנגיחה, הוא עף ועפתי מעליו. תפסתי לו את היד והתחלתי לדפוק לו את הראש ברצפה. לא הרפיתי ממנו. באיזשהו שלב הוא דקר אותי בכתף והדף אותי. הוא היה חזק כמו שור".

הרצל ביטון נהג האוטובוס שנפצע בפיגוע, בבית החולים. ינואר 2015. ירון ברנר,
ביטון ובני משפחתו/ירון ברנר

ביטון תיאר שהעימות לא הסתיים כשהמחבל נמלט. "כשהוא ברח ממני, התחלתי לרדוף אחריו. הוא רץ לאנשים ברחוב והתחיל לדקור אותם. נעצר לי האוויר ונפלתי. ירד לי המון דם, כל החולצה הלבנה התמלאה בדם. בא מצ"י (ראש אגף התנועה של אגד, מ"ש), עזר לי לעלות לאוטובוס בחזרה והרגשתי שאני עומד למות. קור בידיים, רעידות, הרגשתי שזהו. אמר לי שתוך שניות יגיעו אליי מד"א ומשטרה וכולם", אמר.

"כל מה שעשיתי זה בשליחות השם"

לסיכום, הוא הודה לבורא עולם. "הוא הציל אותי ושמר עליי ועל הנוסעים שאף אחד לא ייהרג", אמר. "עשה עמי חסד גדול ששמר על החיים שלי. תודה לאל שאני והנוסעים חיים ואף אחד לא נהרג. בורא עולם בעצמו שמר עליי והנחה אותי ואחי ז"ל הנחו אותי לכל הפעולות שהייתי צריך לעשות, וכל מה שעשיתי זה בשליחות של השם. בורא עולם עזר לי לצאת מהסיטואציה של הדקירות".

על הסיכון שבעבודתו, אמר: "היום הנהגים בקו החזית. היום, לכל נהג יכול לעלות מחבל עם אקדח, פצצה, סכין. צריך שבמקום שחיילים משוחררים יעשו עבודה מועדפת בבית מלון או בתחנת דלק, שישימו אותם ליד הנהגים".

פצועים בזירת הפיגוע בגשר מעריב בתל אביב, ינואר 2015. ניב אהרונסון
זירת הפיגוע/ניב אהרונסון

מלבד ביטון, בבתי החולים השונים מאושפזים עדיין שלושה מפצועי הפיגוע. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז פצוע אחד ביחידת הטראומה במצב יציב ובאיכילוב מאושפזים שני בני אדם נוספים במצב קל עד בינוני, ביניהם גם פולינה בודניק, בת 56, מורה בבית ספר בגבעתיים. בני משפחתה של בונדיק אינם משים ממיטתה במחלקת אף אוזן גרון. "רק עכשיו היא מתחילה לעכל את מה שקרה", מספר בנה, אסי. "היא מתחילה לספר, היא בוכה. עד עכשיו היא הייתה בהכחשה".

בודניק הייתה בתוך האוטובוס כשהמחבל החל לדקור את ביטון. "היא הייתה השנייה שנדקרה", הוסיף הבן. "היא נפלה על הרצפה ובשלב מסוים המחבל נעמד מעליה, אבל אז הנהג פתח את הדלתות ואמא הצליחה לברוח ולהתחבא מאחורי מכונית, עד שהתמוטטה".

בודניק אמורה להשתחרר השבוע מבית החולים, אך צפוי לה עוד תהליך שיקום. "הרופאים אומרים שהיא קיבלה את החיים במתנה", ציין אסי בהתרגשות. "המחבל פספס במילימטר את העורק הראשי".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully