וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך טיסה ביקש מחיילות לכנותו בכינוי גס בקשר - והודח

27.1.2015 / 18:12

מדריך טיסה מצטיין הודח על ידי מפקד בית הספר והוחלט להעמידו לדין משמעתי כי ביקש לקרוא לו בכינוי הגובל בהטרדה מינית. החיילות בחרו שלא להתלונן. דובר צה"ל: "אירוע שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי הצבא"

"מסדר כנפיים" – טקס סיום קורס טיס 169. דובר צה"ל
"הטובים שבטובים הופכים לטייסים, והטובים ביותר מהם הופכים למדריכי טיסה". סיום קורס טיס, לפני כחודש/דובר צה"ל

סערה בבית הספר לטיסה (ביס"ט) של חיל האוויר בחצרים: מדריך טיסה מצטיין, שביקש מחיילות לכנות אותו ברשת הקשר בזמן הטיסות בכינוי גס על גבול ההטרדה המינית, הודח בסוף השבוע האחרון על ידי מפקד בית הספר, אלוף-משנה שאול. בנוסף, הוחלט להעמידו לדין משמעתי.

האירוע הוגדר כבר בראשיתו חמור. קצינים בביס"ט שוחחו עם החיילות והציעו להן להגיש תלונה נגד הטייס במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) אך הן סירבו. גורם צבאי המצוי בפרטי האירוע, אמר לוואלה! חדשות: "הטובים שבטובים הופכים לטייסים, והטובים ביותר מהם הופכים למדריכי טיסה. די בכך כדי להבין את גודל המבוכה בחיל האוויר והחומרה שבה רואים בחיל את משמעות האירוע". מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, עודכן בפרטי המקרה עוד בטרם הוחלט לשפוט את הקצין לדין משמעתי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. לאחר שהתקבל דיווח על שימוש בסגנון דיבור שאינו ראוי על ידי הקצין ננקטו בעניינו אמצעים פיקודיים. מפקד בית הספר לטיסה וקצינת יועץ הרמטכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן) ביחידה שוחחו עם החיילות ופירטו בפניהן את אפשרויות הטיפול, ובכלל זה הגשת תלונה כנגד הקצין במשטרה הצבאית החוקרת. מאחר שהחיילות בחרו שלא להתלונן, נשפט הקצין על ידי מפקדו. בנוסף, הוחלט כי הנ"ל לא ישרת כמדריך טיסה והשתתפותו בקורס הופסקה".

עוד בוואלה! חדשות:
גורם ביטחוני בכיר: "חיזבאללה ירה את הרקטות, שוקלים את התגובה"
שידור חי: אירועי יום השואה הבינלאומי באושוויץ
פרסום ראשון: זוהר הקטן טבע למוות - המטפלת תעמוד לדין

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully