וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני בכיר: "חיזבאללה אחראי לירי, שוקלים את התגובה"

27.1.2015 / 16:52

הגורם הפנה אצבע מאשימה לארגון השיעי בלבנון וטען כי אנשיו, אשר לוחמים לצד צבא אסד בסוריה, אחראים לירי הרקטות לרמת הגולן, ששתיים מהן התפוצצו בשטחים פתוחים. אתר החרמון ייפתח מחר ויפעל כרגיל

צילום: חמד אלמקת, שירלי עזר רויטרס; עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

נקמה על חיסול הבכירים? שעות אחדות לאחר ששתי רקטות ששוגרו מסוריה התפוצצו ברמת הגולן, במערכת הביטחון מפנים אצבע מאשימה לחיזבאללה, שאנשיו נלחמים לצד אסד. "מבחינת ישראל, חיזבאללה הוא האחראי לאירוע שבו שוגרו רקטות לעבר שטח מדינת ישראל ואנחנו שוקלים את תגובת המשך", אמר אחר הצהריים (שלישי) גורם ביטחוני בכיר.

לדברי הגורם, בסריקות באזור שאליו שוגרו הרקטות, אותרו שתי רקטות בקוטר 177 מילימטרים כל אחת בשטחים פתוחים. זאת, על אף שמערכות האיכון זיהו שיגור של ארבע רקטות. צה"ל הגיב בירי של 20 פגזים ארטילריים לעבר העמדה הסורית שממנה שוגרו הרקטות. לא ברור אם בתגובה הישראלית נפגעו חיילים סורים, אך הצבא הסורי אישר כי זוהתה פגיעה במטרה.

המתיחות בצפון - כותרות נוספות:
נגד ניסיונות חדירה: צה"ל החל לחפור תעלות בגבול סוריה
דיווח: כך חיסלה ישראל את הגנרל האיראני הבכיר בסוריה
גנץ: "ערוכים לכל תרחיש בצפון"; החרמון גדוש כרגיל

כוחות צה"ל על גבול הצפון בעקבות זיהוי של שתי נפילות בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל ברמת הגולן, היום/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

פיטר לרנר, האחראי על הטיפול בתקשורת הזרה בדובר צה"ל, מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא מדובר בזליגה של ירי ממלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה, כי אם בירי מכוון לעבר שטח ישראל. "לא מדובר בירי תועה", אמר לרנר.

בטרם נפילת הרקטות, נשמעו אזעקות ביישובים אודם, אל-רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי''ב, נמרוד ועין קיניא שברמת הגולן. מיד עם הישמע האזעקות פונה אתר החרמון ממבקרים, וכביש הגישה אליו נחסם לתנועה. לאחר התייעצויות בין צה"ל לבין המנהל האזרחי, הוחלט כי האתר ייפתח מחר ויפעל כרגיל.

במקביל, פיקוד העורף הנחה את תושבי האזור להישאר בסמוך למרחבים מוגנים, והורה לחקלאים להתרחק משטחים חקלאיים הסמוכים לגבול עם סוריה. כמו כן, המשטרה חסמה צירי תנועה מרכזיים, בהם צומת מפל סער, צומת מחניים וצומת ווסט, אך לאחר כשעה פתחה אותם מחדש לתנועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

האזור שבו נשמעה האזעקה

בשבוע שעבר החל צה"ל לתגבר את כוחותיו ביישובי הגבול בצפון הארץ. זאת, בשל המתיחות באזור מאז שחוסלו בכירי חיזבאללה וכמה מחברי משמרות המהפכה האיראניים, בהם הגנרל עלי מוחמד אללה-דאדי, ביום ראשון שעבר באזור קוניטרה ברמת הגולן הסורית.

בין השאר, תגבר צה"ל את מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי ונפרסו סוללות "כיפת ברזל" בכמה מוקדים באזור הצפון. זאת ועוד, חיילים מילואים דיווחו כי קיבלו הודעות באמצעות מערכת טלפונים של משרדי קישור של צה"ל לעדכון אתרי גיוס למקרה חירום.

כוחות צה"ל על גבול הצפון בעקבות זיהוי של שתי נפילות בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. ג'יליס
החיילים ברמת הגולן, היום/ג'יליס

כמו כן, אתמול נחשף בוואלה! חדשות כי פלוגת הציוד המכני ההנדסי הכבד (צמ"ה) של פיקוד הצפון החלה בימים האחרונים לחפור תעלות עמוקות, בסמוך לצירי התנועה ברמת הגולן ולגדר המערכת בגבול הסורי. זאת, בעקבות חשש מפני ניסיונות של חוליות טרור לחצות את הגבול באמצעות כלי רכב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully