וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

רוצים רווחה לרווחה

מאבק עובדים סוציאלים אוניברסיטת תל אביב. נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום ישביתו עובדי משרד הרווחה את פעילות המשרד. 3,000 העובדים שיקיימו שביתת אזהרה בת יום אחד טוענים כי הם אינם שותפים בשינויים ארגוניים שמבצעת הנהלת המשרד וכי ההנהלה מתעלמת מוועד העובדים ואיגוד העובדים הסוציאליים, ומסרבת לנהל משא ומתן עם ההסתדרות בנושא. עוד טוענים העובדים כי הנהלת המשרד מתעמרת בהם ומתנכלת להם בשל סכסוך העבודה עליו הכריזו ביוני האחרון. השביתה תכלול את מפקחי המשרד, קציני המבחן, חוקרי הילדים, יחידות הסיוע שליד בתי המשפט והמעונות השיקומיים והטיפוליים.

סוף העונה?

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה (שמאל) מול קאסיו פרננדס שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
צילום: אדריאן הרבשטיין/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום תארח מכבי חיפה את עירוני קרית שמונה במשחק המרכזי של שלב שמינית גמר גביע המדינה. הירוקים, שעוברים עונה איומה בליגת העל וכבר מרוחקים 20 נקודות מהמוליכה מכבי תל אביב, מייחלים למצוא נחמה במפעל השני בחשיבותו, בידיעה שמדובר בתואר האחרון בו יוכלו לזכות השנה. אלא שמהעבר השני תתייצב הקבוצה היעילה של ברק בכר, שהעפילה לגמר הגביע בשנתיים האחרונות ואף זכתה בו אשתקד. קרית שמונה לא מציגה יכולת משכנעת לאחרונה, ובמחזור החולף היא איבדה את המקום הראשון בטבלה, אבל למרות העובדה שהמשחק ייערך בחיפה, אין ספק שהיא הפייבוריטית לנצח ולעלות שלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פיצוץ לעיני כל

פיצוץ מעבורת החלל צ'לנג'ר. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 29 שנה התפוצצה מעבורת החלל צ'לנג'ר. שליחתה העשירית של מעבורת החלל השנייה של נאס"א אל מחוץ לכדור הארץ הוצגה כאירוע לאומי בארצות הברית, ובניסיון לעורר בה עניין ציבורי צורפה לצוות הטיסה שכלל שישה אסטרונאוטים מורה שתפקידה היה לספר בדיעבד לתלמידיה על החוויות מהחלל. אלפי צופים הגיעו לאתר השיגור בפלורידה, אבל תקלה בטיל ההאצה הובילה לפיצוץ מיכל הדלק 73 שניות בלבד מרגע ההמראה, ולהשמדת המעבורת שצללה מגובה של 16 ק"מ אל האוקיינוס האטלנטי.

איזה קסם

עמיר לב. כפי בולוטין,
צילום: כפי בולוטין/כפי בולוטין

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג עמיר לב 20 שנה ליציאת האלבום "עמיר לב", שלא היה בפועל אלבום הבכורה של הזמר המוערך, אך נחשב לזה שהציג את קולו המיוחד בפעם הראשונה. לב בן ה-53, שהספיק להוציא מאז ארבעה אלבומי אולפן נוספים שביססו את מעמדו כאחד היוצרים המרגשים בארץ, יערוך הערב במועדון הבארבי בתל אביב הופעה חגיגית בה יבצע את כל שירי האלבום המיתולוגי בזה אחרי זה, יארח את אביתר בנאי ואורחים נוספים. לרגל המאורע לב אף הקליט מחדש את השיר "איזה חיים" עם תומר ישעיהו, ושיחרר הקלטות גנוזות של שני שירים שהקליט לפני צאת האלבום יחד עם יוסי אלפנט המנוח.

תשמרו על הנתונים שלכם

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום ההגנה על הנתונים. מועצת אירופה יזמה את היום המיוחד ב-2007, ושנתיים לאחר מכן הסנאט האמריקאי הכריז על אותו יום כ-"יום פרטיות הנתונים" בארצות הברית. מטרתו של היום היא להעלות את המודעות ולקדם את שיטות העבודה המומלצות לאבטחת מידע אישי ועסקי באינטרנט. כחלק מהפעילויות החינוכיות של היום מתבקש הציבור הרחב להקפיד שלא לחשוף פרטים אישיים ברשת ללא סיבה מוצדקת, לנקות את הקוקיז מהמחשב כדי למנוע מעקב אפשרי, ולעדכן את הגדרות הפרטיות השונות ברשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully