וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: עשרה הרוגים בהתרסקות מטוס F-16 של נאט"ו בבסיס

26.1.2015 / 22:44

משרד ההגנה של ספרד מסר כי מטוס קרב של צבא יוון, שהמריא מבסיס של הברית בעיר אלבסטה, התרסק זמן קצר לאחר מכן ופגע במטוסים שחנו בבסיס. 13 אנשים נוספים נפצעו. מזכל נאט"ו: "מצטער על התקרית"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

עשרה בני אדם נהרגו הערב (שני) ועוד 13 נפצעו בהתרסקות של מטוס קרב של צבא יוון במהלך תרגיל של נאט"ו בספרד - כך נמסר ממשרד ההגנה של ספרד. המטוס, מדגם F-16, התרסק זמן קצר לאחר שהמריא מבסיס האימונים באלבסטה, 262 קילומטרים מדרום-מזרח לבירה מדריד. כלי תקשורת מקומיים מסרו כי אחד הטייסים ביצע תמרון שגוי.

שני הטייסים נהרגו. טייסים וטכנאים נוספים היו בחניית המטוסים כאשר מטוס הקרב התרסק עליהם. ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי מסר כי בין ההרוגים שמונה אזרחים צרפתים ושני יוונים.

עוד ידיעות בעולם
מפלות לדאעש: כובאני שוחררה, צבא עיראק שחרר מחוז
לראשונה בבריטניה: אישה הוסמכה לתפקיד בישוף
ללא עניבה וברכה דתית: מנהיג השמאל ביוון הושבע כראש ממשלה

שריפה שפרצה לאחר התרסקות מטוס F-16 במהלך אימון של נאט"ו בספרד, 26 בינואר 2015. רויטרס
השריפה שפרצה בבסיס/רויטרס

"המטוס, חלק מיחידת המנהיגות הטקטית של נאט"ו, לקח חלק בתרגיל כשבמהלך המראתו הוא איבד מכוחו והתרסק במגרש חנייה של מטוסים ופגע בהם", נמסר בצהרה מטעם משרד ההגנה של ספרד. עוד נמסר כי כבאים פעלו במקום כדי לכבות את השריפה שפרצה בבסיס וכי האזור נסגר לתנועה.

דוברת מטעם נאט"ו סירבה למסור פרטים נוספים והפנתה את השאלות לגורמים מצבאות יוון וספרד. "אני מצטער מקרב לבי", מסר מזכ"ל הברית ינס סטולטנברג.

(עדכון ראשון: 19:58)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully