וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובות הנאה, מרמה והטרדות מיניות: הניצבים שפרשו בעידן דנינו

אסתי סדקה

27.1.2015 / 0:55

שישה ניצבים פרשו עד כה בעת כהונתו של המפכ"ל יוחנן דנינו. גל הפרישות בצמרת המשטרה נמשך השבוע עם הודעתו הדרמטית של מפקד מחוז ש"י, ועם פרישתו הצפויה של סגן המפכ"ל ניסים מור. כרוניקה של כישלון

צילום: קובי אליהו, שי מכלוף, יותם רונן, משטרת ישראל, עומר מירון, חדשות 10; עריכה: גדי וינסטוק, טל רזניק; קריינות: לירון בארי

בארבע השנים האחרונות, בעת קדנציה אחת של מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, פרשו באופן חסר תקדים משורות הארגון שישה ניצבים. ביום שבת הודיע האחרון מביניהם, מפקד מחוז יהודה ושומרון (ש"י) ניצב קובי כהן, על התפטרותו לאחר ששמו נקשר בפרשה, שלפיה ניהל לכאורה קשרים בעייתיים עם שוטרת הכפופה לו.

אלא שהטלטלה שעוברת על המשטרה מסרבת לדעוך. אתמול נודע כי מתנהלת חקירה נוספת במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) נגד ניצב אחר במשטרה, סגן המפכ"ל ניסים מור. הוא חשוד בקשר אסור עם שמונה פקודות לפחות וכן בהטרדה מינית. לוואלה! חדשות נודע כי הוא הודה בחקירתו בקיום קשר אינטימי עם שוטרות וציין כי מדובר ביחסים בהסכמה. הוא הכחיש כי היתה הטרדה מינית מצדו. כך או כך, מדובר בעבירה. דנינו צפוי לבקש גם ממנו לעזוב את תפקידו.

ביום שבת, כמה ימים לאחר פרסום החשדות נגדו, הודיע ניצב כהן על כוונתו לפרוש לאלתר משירות. כהן נחקר באחרונה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בחשד שניהל קשר אסור עם שוטרת. בעקבות תלונה אנונימית שהגיעה למשרדי המחלקה שבה הוזכרה התכתבות שניהל כהן עם שוטרת בפייסבוק, הוחלט לזמנו לחקירה.

עוד עדות להתפוררות המשטרה | פרשנות

לפי התלונה הבטיח הניצב לכאורה כי ייצרף אותה למשלחת בראשותו שיוצאת לפולין אם "תיצמד אליו", על אף שלא שובצה לנסיעה. הניצב אף החמיא לשוטרת והבטיח לקדם אותה. בחקירתו הודה כהן בחלק מן החשדות המיוחסים לו.

ניצב בר לב: נחשד בהטרדה מינית באילת

אין זו הפעם הראשונה שבה מתמודד המפכ"ל דנינו עם התפטרותו של ניצב מכהן. כבר באפריל 2011 הודיע נציג המשטרה בארצות הברית, ניצב אורי בר לב, על רצונו לסיים את תפקידו בשורות הארגון. התפטרותו מגיעה לאחר שד"ר אורלי אינס, מיוזמי פרויקט "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון הפנים, טענה במהלך חודש נובמבר 2010 כי בכנס שנערך באילת היא הוטרדה על ידי הניצב. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פתח בחקירה נגד בר לב. בשל כך, נאלץ בר לב, שנחשב למועמד מוביל לתפקיד המפכ"ל, להסיר את מועמדותו.

וינשטיין החליט לסגור את תיק החקירה נגד ניצב בר לב בשל חוסר עניין לציבור, ולהימנע מהגשת כתב אישום נגדו בעבירה של הטרדה מינית כלפי אינס. וינשטיין קיבל את החלטתו לנוכח עמדתה הסלחנית של המתלוננת, בעקבות התנצלותו של בר לב בפניה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ניצב שחם: "קשרים חריגים" עם שוטרות זוטרות

פרשה נוספת שגררה פרישת ניצב מכהן היא הגשת כתב אישום נגד מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם, שהחלה ביולי 2012. לאחר ששחם סירב לחתום על הסכם טיעון, הוא הואשם בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית - ופרש מתפקידו. בתיקו של שחם מעורבות שמונה שוטרות שהיו כפופות לו והותקפו על ידו לכאורה - כל זאת בעת כהונתו כמפקד מחוז ירושלים וסגן מפקד מחוז ירושלים.

על פי כתב האישום, "הקשרים החריגים" בין ניצב שחם לשוטרות הזוטרות כללו "התקשרויות טלפוניות אינטנסיביות, מפגשים מיניים מזדמנים וקשר אינטימי מתמשך", שהתקיימו לעתים במשרדו של שחם ולעתים בביתו הפרטי.

המפכ"ל על החשדות נגד הניצב: "אירוע חמור, לא נעבור עליו לסדר היום". יותם רונן
שישה ניצבים פרשו בצל חשדות לעבירות שונות. המפכ"ל יוחנן דנינו/יותם רונן

ניצב ארביב: "מחול השדים" עם הרב פינטו

במסיבת עיתונאים דרמטית בפברואר 2014 נפלה פצצה נוספת. מפקד יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב, הודיע על התפטרותו מתוך רצון לעצור את "מחול השדים" שהתנהל נגדו. פרישתו של ארביב לאחר 35 שנות שירות התרחשה לאחר שנחשד בקבלת טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו.

פינטו מסר למשטרה החומרים שיש בידיו, בהם חשבוניות ממלונות שבהם אירח לכאורה את ארביב בארצות הברית ועדויות לכך שסייע לכאורה לבנו של ארביב במציאת עבודה בחו"ל בעת שכיהן כנספח משטרת ישראל באמריקה. פינטו אף הודה בחקירתו גם בשוחד שנתן לניצב אפרים ברכה. חקירה זו טרם הסתיימה וטרם הוגש כתב אישום נגד ארביב.

ניצבים שטיין ופריינטי: "שיקולים אישיים" הובילו לפרישה

בספטמבר 2014 ספגה המשטרה פגיעה נוספת כשמועמד בולט למפכ"לות, מפקד מחוז המרכז ניצב ברונו שטיין, הודיע על פרישתו מהמשטרה לאחר שתמונות ובהן הוא נראה חוגג במסיבת גיוס של בתו של עורך הדין רונאל פישר התפרסמו בעיתון "הארץ". פרקליט הצמרת פישר חשוד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות, על מנת לעשות בו שימוש לא חוקי עבור לקוחותיו. שטיין אישר כי השתתף באירוע של פישר אך טען שפרישתו נובעת דווקא מרצונו לפנות זמן למשפחתו ולהרחיב את ידיעותיו בתחום האקדמי.

השקט שלאחר הסערה שחולל שטיין לא נשמר: ימים ספורים לאחר מכן הודיע גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, כי הוא פורש מ"שיקולים אישיים" וכי אין בכוונתו להתמודד על תפקיד המפכ"ל. הניצב טען שפרישתו נובעת מחוסר רצון להתמודד עם שמועות "זדוניות" מצד קולגות במשטרה, שעתידות לצוץ לאור העובדה כי היה אחד המועמדים הבולטים לרשת את כיסאו של דנינו בתפקיד. התיק שנקשר בשמו של פריינטי נסגר מחוסר אשמה. זאת, לאחר שעובדת משק בית בביתו השכור בירושלים הודתה כי בדתה תלונה של עבירת מין נגדו.

(עדכון ראשון: 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully