וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטת פה בשידור: ראש הסגל של אובמה חשף את שמה של חטופה אמריקנית

הצעירה בת ה-26 נחטפה על ידי דאעש באוגוסט 2013 והארגון דורש יותר מ-6 מיליון דולרים תמורת שחרורה. חרף האיפול התקשורתי שנועד לסייע לשחרורה, ראש הסגל מקדאנה גילה בטעות את שמה

ראש הסגל של הבית הלבן דניס מק'דאנה – וושינגטון, ינואר 2015. רויטרס
ראש הסגל דניס מקדאנה, אמש בוושינגטון/רויטרס

דניס מקדאנה, ראש הסגל בבית הלבן, חשף בטעות את שמה הפרטי של אזרחית ארצות-הברית המוחזקת בשבי דאעש ("המדינה האיסלאמית"). עד כה, נמנע ממשל אובמה מלזהות את שמה של החטופה. כלי התקשורת בארה"ב נענו בעבר לבקשת הממשל ובני המשפחה שלא לנקוב בשמה של הצעירה בת ה-26, מחשש שהפרסום יפגע במאמצים לשחרורה.

מקדאנה התראיין אתמול (ראשון) לכמה תכניות בוקר ברשתות השידור האמריקניות. בראיון לרשת אי-בי-סי, שוחח מקדאנה עם המנחה ג'ורג' סטפנופולוס על הוצאתו להורג של אזרח יפן, שנשבה בידי דאעש, ואמר: "ככל שזה נוגע לחטופים שלנו, אנחנו לא חוסכים, לא באמצעים ולא במאמצים, כדי לנסות לברר היכן הם נמצאים, וכדי לעשות כל שביכולתנו כדי לנסות ולהחזירם הביתה". מקדאנה הוסיף כי "גם משפחתה של קיילה יודעת עד כמה הנשיא מחויב לנושא".

דוברת המועצה לביטחון לאומי, ברנדט מיהאן, השוהה עם הנשיא ברק אובמה בהודו, מסרה כי "אין לנו מה להוסיף, אלא רק לבקש שלא לנקוב בשם הזה שוב". ואמנם, רוב כלי התקשורת בארה"ב לא ציינו את שמה של החטופה כאשר סיקרו את פליטת הפה של מקדאנה, אך רשת אי-בי-סי פרסמה בעצמה את השם בתמלול התכנית, שפורסם באתר האינטרנט שלה.

ככל הידוע, קיילה (ששם משפחתה לא פורסם) היא האישה האמריקנית היחידה שנפלה בידי דאעש, ואחרונת האזרחים האמריקנים המוחזקים על-ידי הארגון. היא נחטפה בחודש אוגוסט 2013 בעת שעסקה בפעילות הומניטרית בסוריה. בעבר דווח כי דאעש דרש 6.6 מיליון דולרים תמורת שחרורה, וכן את שחרורה של ד"ר עאפיה סידיקי, מדענית שרכשה את השכלה באוניברסיטת MIT היוקרתית והורשעה בארצות הברית ב-2010 בניסיון רצח של אמריקנים שנתיים קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully