וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד ניסיונות חדירה: צה"ל החל לחפור תעלות בגבול סוריה

26.1.2015 / 19:17

בשל החשש שחוליות טרור יחצו את הגבול באמצעות כלי רכב, החלה פלוגת הציוד המכני של פיקוד הצפון לחפור תעלות עמוקות ברמת הגולן. ישראל הזהירה את לבנון: נגיב על כל מתקפה בארץ או בעולם

צילום: חמד אלמקת, עריכה: טל רזניק

(גנץ: "צה"ל מוכן במרחב לכל תרחיש")

פלוגת הציוד המכני ההנדסי הכבד (צמ"ה) של פיקוד הצפון החלה בימים האחרונים לחפור תעלות עמוקות, סמוך לצירי התנועה ברמת הגולן ולגדר המערכת בגבול הסורי, בעקבות חשש מפני ניסיונות של חוליות טרור לחצות את הגבול באמצעות כלי רכב. זאת, על רקע המתיחות ההולכת וגוברת בצפון הארץ, והחשש מפני תגובה מצד חיזבאללה לחיסול כמה מבכירי הארגון בשבוע שעבר בקוניטרה, אשר יוחס בכלי תקשורת זרים לישראל.

"התעלות שנחפרו במוקדים שנבחרו כנקודות תורפה לאחר ניתוח מעמיק, נועדו למנוע מעבר חופשי בשטח ולצמצם נתיבי חדירה", מסר גורם צבאי. הפלוגה ההנדסית פועלת סמוך לגבול, לא הרחק מחוליות חמושות של אנשי ארגון המורדים "צבא סוריה החופשית" ושל לוחמי ארגון "ג'בהת א-נוסרה", המזוהה עם אל-קאעדה, שמסיירים לאורך הגבול במכוניות ובאופנועים.

מתיחות בצפון - עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: כך חיסלה ישראל את הגנרל האיראני הבכיר בסוריה
גנץ: "ערוכים לכל תרחיש בצפון"; החרמון גדוש כרגיל
סוריה מאיימת: "נחושים להתמודד עם האויב הישראלי"

פלוגת ציוד המכני הכבד של פיקוד צפון ברמת הגולן. ינואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
הכוחות ברמת הגולן, השבוע/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

כמו כן, גורמים דיפלומטים מערביים מסרו כי ישראל העבירה ללבנון אזהרה חריפה, לפיה בירושלים יגיבו לכל מתקפה נגד מוסדות ישראליים בישראל או בעולם. בדברים שנמסרו היום לעיתון הערבי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, טענו הגורמים כי ישראל מסרה, דרך שגרירים זרים, כי חיזבאללה תיתפס כאחראית לכל פגיעה ביעדים ישראליים, "גם בקצה העולם".

אתמול התייחס מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים לדיווחים על התקיפה הישראלית בסוריה, שבה נהרגו גם אנשי משמרות המהפכה, לצד בכירי חיזבאללה. המפקד, חוסיין סלאמי, קרא בגלוי ל"נקמה מיוחדת" בישראל בתגובה לתקיפה, לכאורה, שבה חוסל הגנרל עלי מוחמד אללה-דאדי. "אנחנו ננקום על התקיפה הזאת במהלך ברור", צוטט סלאמי בסוכנות הידיעות "פארס".

ביום חמישי האחרון, שר ההגנה של סוריה, פהד אל-פריג', טען כי כוחות הביטחון מסוגלים ונחושים להתמודד עם כל ארגוני הטרור הפועלים באזור, בהם "האויב הישראלי". במהלך ביקור במוצבים של יחידות של הצבא המוצבות בדרום המדינה – לא הרחק מרמת הגולן הישראלית – סיפק אל-פריג' את התגובה הראשונה של דמשק לתקיפה.

פלוגת ציוד המכני הכבד של פיקוד צפון ברמת הגולן . ינואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
סוריה "תנקום על התקיפה במהלך ברור"/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בסוף השבוע האחרון, צה"ל החל לתגבר את כוחותיו ביישובי הגבול הצפוני, וכבר מאמצע השבוע תוגברו מערכים ממוקדים בזירה הסורית והלבנונית, לרבות מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי. ביום שני נפרסו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון, וצה"ל עיבה גם את מערכי ההגנה סביב אסדות גז בים.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

פלוגת ציוד המכני הכבד של פיקוד צפון ברמת הגולן . ינואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
פלוגת ציוד המכני הכבד של פיקוד צפון ברמת הגולן . ינואר 2015/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט
פלוגת ציוד המכני הכבד של פיקוד צפון ברמת הגולן . ינואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
פלוגת ציוד המכני הכבד של פיקוד צפון ברמת הגולן . ינואר 2015/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully