וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "צה"ל - חיל האוויר של אל-קאעדה"

נשיא סוריה אמר בריאיון למגזין "Foreign Affairs" כי ישראל תומכת במורדים שלוחמים במשטרו במהלך ארבע השנים האחרונות. "לכל מקום שצבא סוריה הגיע הוא הצליח, אבל כל מלחמה היא רעה"

נשיא סוריה בשאר אסד – דמשק ינואר 2015. רויטרס
"הצלחנו להתקדם במהלך השנתיים האחרונות". בשאר אסד/רויטרס

"זה לא נכון שלאל-קאעדה אין חיל אוויר, יש לו את צה"ל" – כך אמר נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון למגזין האמריקני "Foreign Affairs". בריאיון, שיפורסם במלואו מחר (שני), טען אסד כי ישראל תומכת במורדים בארצו וטען כי "לכל מקום שצבא סוריה הגיע הוא הצליח". לדבריו, "הצבא לא יכול להיות נוכח בכל קילומטר בתוך שטח סוריה. זה בלתי אפשרי".

משטרו של אסד נאבק על המשך השליטה במדינה במהלך כמעט ארבע השנים האחרונות ולוחם במספר רב של ארגונים קיצוניים, בהם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה, שלוחת אל-קאעדה במדינה. "הצלחנו להתקדם במהלך השנתיים האחרונות, אבל אם אתה רוצה לשאול אותי 'אם המלחמה מצליחה?', אז אגיד שכל מלחמה היא רעה, משום שתמיד אתה מפסיד. תמיד יש הרס במלחמה".

עוד ידיעות מהעולם
ניצחון לשמאל בבחירות הבזק ביוון, לא השיגו רוב בפרלמנט
העיתונאי שדיווח על מות התובע נחת בישראל: "רדפו אותי"
ארבע שנים למהפכה: לפחות 15 נהרגו בהפגנות ברחבי מצרים

כוחות צבא אסד שורפים דגל של ג'בהת א-נוסרה ליד זור אל-מוחרקה. רויטרס
חיילים בצבא סוריה שורפים דגל של ג'בהת א-נוסרה בחודש אוקטובר/רויטרס

לטענת הנשיא העלוואי, "השאלה המרכזית היא מה השגנו במלחמה הזאת. מה שהשגנו במלחמה הזאת הוא שהעם הסורי אמר לא לטרוריסטים, העם הסורי תומך בממשלתו יותר והעם הסורי תומך יותר בצבא".

ביום חמישי ביקר שר ההגנה של סוריה, פהד אל-פריג', ביחידות של הצבא המוצבות בדרום המדינה וטען כי כוחות הביטחון מסוגלים ונחושים להתמודד עם כל ארגוני הטרור הפועלים באזור, בהם "האויב הישראלי".

הייתה זאת התייחסות מרומזת ראשונה של משטר אסד לתקיפה בקונייטרה ביום ראשון שעבר, שיוחסה על פי פרסומים זרים לישראל. בתקיפה נהרגו שישה פעילי חיזבאללה, בהם ג'יהאד מורנייה, וארבעה איראנים, בהם בכיר במשמרות המהפכה הגנרל מוחמד אללה-דאדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully