וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למדיניות הצנע: ניצחון לשמאל בבחירות ביוון

מפלגת השמאל "סיריזה" הקוראת לביטול מדיניות הצנע מובילה במרוץ, אולם היא לא השיגה יותר מ-151 מושבים בפרלמנט ותיאלץ להרכיב קואליציה עם אחת מהמפלגות הקטנות. מפלגת השלטון הודתה בהפסד

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מפלגת השמאל "סיריזה", הקוראת לביטול מדיניות הצנע שנכפתה על יוון בשנות המשבר הכלכלי, ניצחה בבחירות הבזק שנערכו היום (ראשון) במדינה – כך עולה מתוצאות האמת הראשונות שהחלו לזרום הערב. בתום ספירת 55%מהקולות, "סיריזה" קיבלה 35.9% מקולות הבוחרים, ותקבל ככל הנראה 148 מושבים בפרלמנט.

התוצאות נחשבות מעט מאכזבות בהשוואה למדגם הרשמי שפורסם מוקדם יותר הערב, עם נעילת הקלפיות. המדגם של מכון המחקר "מקרופוליס", המסתמך על נתונים שנאספו מאזרחים מיד לאחר הצבעתם הרשמית, צפה 35.5-39.5% תמיכה ב"סיריזה".

מאקיס וורידיס, שר הבריאות ויו"ר מפלגת השלטון, הודה הערב בריאיון לרשת היוונית "מגה טי-וי": "הפסדנו". עם זאת, הבהיר כי "התוצאה טרם התבררה באופן מלא". לדבריו, מדיניות הצנע של ממשלו, אשר יושמה במטרה להבטיח קבלת חבילות סיוע בינלאומיות, "הגיוניות", אולם לטענתו הן לא הספיקו להביא לתוצאות ממשיות.

עוד בוואלה! חדשות:
בחירות דרמטיות ביוון: המועמד המוביל מבטיח להיפטר מעול הצנע של מרקל
ארבע שנים למהפכה: לפחות 15 נהרגו בהפגנות ברחבי מצרים
ניגריה: הצבא הדף מתקפת בוקו חראם, עשרות נהרגו

אלכסיס ציפראס מנהיג האופוזיציה עם תומכיו ביום הבחירות ביוון. AP
ציפראס, היום/AP

על פי התוצאות המסתמנות, מפלגת השמאל בראשותו של אלכסיס ציפראס לא תצליח להשיג 151 מושבים בפרלמנט, הדרושים על מנת להרכיב ממשלה לבדה. אם אכן לא ישיגו מספיק קולות, ייאלצו להרכיב קואליציה עם לפחות מפלגה אחת נוספת.

על פי התוצאות, מפלגת "הדמוקרטיה החדשה" של ראש הממשלה המכהן, אנטוניס סמאראס, זכתה ב-28.3% מהקולות, ותקבל 78 מנדטים. המפלגה הניאו-נאצית "השחר הזהוב" זכתה ב-6.4% מהקולות - 17 מנדטים, ומפלגת המרכז המתונה "טו פוטאמי", התומכת בהישארות באיחוד האירופי, ב-5.8% מהקולות - 16 מנדטים.

הבחירות הוקדמו בשנתיים אחרי שהפרלמנט נכשל שלוש פעמים בניסיון לבחור נשיא למדינה. ציפראס איים בעבר שיפעל להוציא את יוון מגוש האירו. עמדתו בנושא זה התרככה, אך הוא הצהיר כי אם ירכיב את הממשלה הבאה, בכוונתו לפעול למחיקת חובותיה של יוון, הנאמדים בכ-240 מיליארד אירו.

ציפראס גם אמר כי יפתח מחדש את ההסכמים שעליהם חתמה ממשלתו הקודמת מול ה"טרויקה" - האיחוד האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והבנק האירופי המרכזי – תמורת חבילות החילוץ הכלכלי. רק בסוף השבוע, אמר ציפראס כי לא יעשה "מאמץ מיוחד" כדי להיפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "איני מכיר בה כאדם שונה מכל מנהיג אחר באיחוד האירופי", אמר בזלזול.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עצרת בחירות של השחר הזהוב – אתונה, ינואר 2015. רויטרס
עצרת בחירות של מפלגת "השחר הזהוב", השבוע/רויטרס

שלוש מפלגות נוספות צפויות קיבלו בין 4.7% ל-5.3% מהקולות. מפלגת "קינימה" קיבלה רק 2.48% מקולות הבוחרים, ועלולה לא לעבור את אחוז החסימה, העומד על 3% מקולות הבוחרים. 9.8 מיליון אזרחים רשאים להצביע בכ-20 אלף קלפיות שהוצבו ברחבי המדינה. הקלפיות ננעלו בשעה 19:00, והתוצאות הרשמיות צפויות להתפרסם בזמן הקרוב.

(עדכון ראשון: 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully