וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות נמשכת: כיתות כוננות הוקפצו בצפון, החשש הוסר

תנועה חשודה זוהתה בצדו הלבנוני של הגבול, ולהקפצת הכוחות. כמה כבישים נחסמו, אולם כעבור זמן קצר הוסרה הכוננות. אירוע דומה היה ביום רביעי האחרון

צילום: חמד אלמקת, עריכה: טל רזניק

(הרמטכ"ל גנץ ביום שישי: "צה"ל מוכן במרחב לכל תרחיש")

המתיחות בצפון: בפעם השנייה בימים האחרונים הוקפצו הערב (ראשון) כיתות כוננות בגבול לבנון, עקב תנועה חשודה שזוהתה בצד הלבנוני של הגדר. מספר כבישים נחסמו, אולם כעבור שעה קלה הוסר החשש מאירוע ביטחוני והדרכים נפתחו. עם זאת, הכוננות באזור נותרת גבוהה מאוד.

בימים האחרונים תגבר צה"ל את נוכחותו ביישובי הגבול בצפון הארץ, בשל המתיחות באזור מאז חוסלו בכירי חיזבאללה וכמה מחברי משמרות המהפכה האיראניים ביום ראשון שעבר באזור קוניטרה שבגולן הסורי. בנוסף, תוגברו מערכים ממוקדים בגבול הצפון מול הזירה הסורית והלבנונית, לרבות מערך התצפיות מהקרקע ומערך ההגנה האווירי. ביום שני שעבר אף נפרסו סוללות "כיפת ברזל" באזור הצפון.

"כינסנו את כל מנהלי בתי הספר ואת מנהלי המחלקות במועצה כדי לרענן את נוהל 'משיגרה לחירום'", אמר בסוף השבוע בשיחה עם וואלה! חדשות גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי. "אנחנו בהחלט לא מזלזלים באיומי חיזבאללה ומקווים שלא יקרה שום דבר, אבל אם יקרה - אנחנו נהיה ערוכים כמו תמיד".

עוד ידיעות צבא וביטחון בוואלה! חדשות
הצל"ש ה-54 - ללוחם שהסתער על מחבלים במטרה להגן על חייליו
תיעוד: שוטר מכה שומר בהתנחלות שסירב לפתוח את השער בשבת
חמאס חושף: עלייה דרמטית בפעילות הרשות נגד הארגון בגדה

חיילים במחסום בכביש הצפון. ג'יליס
חסימות כבישים באזור הגבול/ג'יליס

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס בשישי לכוננות באזור הצפון, ואמר כי בצה"ל עוקבים אחר המתרחש באזור. "אנחנו ערוכים מאוד, דרוכים מאוד, נכונים לכל פעולה שתידרש", אמר גנץ לעיתונאים בעת ביקור במפקדת פיקוד הצפון בצפת. הוא הוסיף כי "הצפון שקט, חזק ואיתן. צה"ל מוכן לכל משימה, הוא יפעל בשיקול דעת מצד אחד ובנחישות ובעוצמה הנדרשת מהצד השני".

גם שר הביטחון משה יעלון התייחס למצב בסוף השבוע. "לא נסבול ניסיונות לפגוע בנו ונדע להגיב בעוצמה כלפי כל ניסיון שכזה", אמר יעלון. "עלינו להיות ערוכים ומוכנים לכל ניסיון לאתגר אותנו, לנוכח הקריאות הנשמעות בצד השני". לדבריו, חשוב להמשיך לשמור על קור רוח ועל סבלנות ולדעת להגיב באופן המתאים ביותר, "כזה שיבהיר לכל מי שינסה לפגוע בנו שלא נסבול התגרויות מכל גזרה שהיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully