וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: הצבא הדף מתקפת בוקו חראם, עשרות נהרגו

הבחירות לנשיאות במדינה מתקרבות, ועמן מחריפה המתיחות בעיקר בצפון-מזרח המדינה, שם פועל הארגון האיסלאמיסטי. ארגוני הסיוע מזהירים: "אלפים בסכנה חמורה". ג'ון קרי הגיע לביקור בזק

חייל של צבא ניגריה במאידוגורי, צפון-מזרח ניגריה. AP
חייל של צבא ניגריה במידוגורי, שהותקפה היום/AP

צבא ניגריה הצליח היום (ראשון) להדוף מתקפה של לוחמי הארגון הג'יהאדיסטי בוקו חראם על העיר מידוגורי שבצפון-מזרח המדינה – כך מסרו גורמים ביטחוניים בעיר. המתקפה על העיר, בירת מדינת בורנו, החלה בשעות הבוקר המוקדמות, ועל פי דיווחים שונים, לפחות עשרות לוחמים נהרגו או נפצעו.

"פתחנו במבצע אווירי ויבשתי", מסר דובר משרד ההגנה כריס אולוקולאדה בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. כוחות הצבא הטילו עוצר על העיר וחסמו את הדרכים המובילות אליה. הדבר הוביל גם לכך שאזרחים רבים לא היו יכולים להימלט מהעיר. "אלפי אזרחים נמצאים בסכנה חמורה", נמסר מארגון "אמנסטי אינטרנשיונל".

עוד בוואלה! חדשות:
בכיר בניגריה: "המאבק בבוקו חראם נפגע בשל פחדנים בצבא"
קמרון: הצבא שחרר עשרות חטופים מידי "בוקו חראם"
קמרון: עשרות נחטפו, המאבק ב"בוקו חראם" מחריף

המועמד לנשיאות ניגריה מוחמדו בוחראי, קאנו. AP
המועמד לנשיאות בוחארי בעצרת תמיכה בעיר קאנו, בצפון ניגריה/AP

המתקפה היום, שטרם ברור כמה אזרחים נפגעו או נהרגו בה, מגיעה על רקע מתיחות הולכת ומחריפה לקראת הבחירות הכלליות במדינה, הצפויות להיערך ב-14 בפברואר. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי הגיע היום לביקור בזק בלאגוס, הבירה הכלכלית של ניגריה, וקרא למועמדים לנשיאות, הנשיא המכהן גודלאק ג'ונתן ויריבו מוחמדו בוחארי, לקבל את תוצאות הבחירות ולהימנע ממקרי אלימות בעקבותן.

קצין בכיר שהשתתף בלחימה היום מסר כי האיסלאמיסטים תקפו משלוש חזיתות שונות, וכוחות הצבא השיבו אש לעברם. "ראיתי עשרות לוחמים נהרגים", הוסיף. גורמים רפואיים דיווחו כי עשרות חיילים הועברו לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפצעו בלחימה.

בתחילת החודש השתלט הארגון על בסיס צבאי אסטרטגי סמוך לגבול הניגרי עם קמרון, לא רחוק ממידוגורי, תוך הרג מאות אזרחים. ניצולים שנמלטו מהאזור בעקבות המתקפה סיפרו כי הצבא כלל לא ניסה להדוף את המתקפה. על רקע ביקורת חריפה על רפיסותם של הכוחות הניגריים בלחימה נגד בוקו חראם, הנשיא ג'ונתן ביקר במידוגורי לפני כשבוע וחצי, אז הבטיח "להשמיד" את הארגון.

עוד באותו נושא

ניצולת הטבח בניגריה: "אמרו לי כי הרגו את בעלי וילדיי"

לכתבה המלאה
חברי מיליציה אזרחית הנלחמת בבוקו חראם, יולה. רויטרס
הצבא לא עושה מספיק. חברי מיליציה אזרחית שהוקמה במטרה להילחם נגד "בוקו חראם"/רויטרס

מלבד המתקפה במידוגורי, לוחמי הארגון פתחו במתקפה נוספת הבוקר בעיירה מוגונו, הנמצאת במרחק של כ-180 קילומטרים מהעיר. עבאס גאבה, דובר המיליציה האזרחית שהוקמה באזור על מנת להילחם נגד בוקו חראם, דיווח כי הכוחות במוגונו לא הצליחו להדוף את לוחמי הארגון האיסלאמיסטי, והעיירה נפלה לידיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully