וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצל"ש ה-54 - ללוחם שהסתער על מחבלים במטרה להגן על חייליו

25.1.2015 / 16:53

מפקד פיקוד דרום העניק צל"ש לסמל (במיל') י', לוחם בגדס"ר גולני, על תפקודו ב"צוק איתן". בזמן סריקת מבנה ברצועה נכנס י' לחדר שממנו ירו מחבלים כדי למנוע מהם לפוצץ את המבנה על הכוח

חייל צה"ל בגבול סוריה, 1 בספטמבר 2014. AP
זיהה שהמבנה ממולכד/AP

מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, העניק היום (ראשון) צל"ש לסמל (במיל') י', לוחם בגדוד הסיור של חטיבת גולני שהשתתף במבצע "צוק איתן". בכך עלה ל-54 מספר הצל"שים שחולקו לקצינים, לנגדים ולחיילים על פעילותם בלחימה בדרום. סמל (במיל') י' קיבל את הצל"ש בעקבות אירוע שבו הסתער על קבוצת מחבלים והרג אותם במטרה להגן על כוחות נוספים במקום.

סמל י', תושב ירושלים, השתחרר כחודשיים לפני שהחל מבצע "צוק איתן" והתנדב לשירות מילואים בגדוד הסיור של גולני. ב-21 ביולי, כוח בפיקודו של י' סרק מבנה ברצועת עזה ואז נפתחה אש לכיוונם מתוך הבית. י' זיהה שהמבנה ממולכד וחשש כי המחבלים יפוצצו אותו על כלל החיילים שבו. על אף חילופי האש, י' הסתער לעבר חדר במנה שבו שהו המחבלים וחיסל אותם.

עוד על הצל"שים
"חששתי שאם נאחר יהיו חטופים": צל"ש ללוחם מהקרב בשג'אעיה
הלוחמים תוארו כגיבורים, החיילות "לא איבדו עשתונות"
"עשיתי מה שמוטל עליי": צל"ש למ"פ שחילץ לוחמיו עם סולם ופטיש

מקבלי האותות, העיטורים והצל"שים: הרשימה המלאה

Powered by emaze

את העיטור הגבוה ביותר מבין העיטורים שהוענקו, עיטור המופת, הוחלט להעניק לסגן איתן פונד, סגן מפקד פלוגת הסיור של חטיבת גבעתי, על חלקו באירוע שבו נחטף ונהרג סגן הדר גולדין. פונד הוביל כוח ראשון של ארבעה לוחמים, קצינים וחיילים, אשר נכנסו למנהרת טרור בעקבותיו של גולדין. פונד נכנס למנהרת הטרור כשהוא מצויד באקדח בלבד וללא אמצעי מיגון. בפעולה זו הביא ראיות אשר עזרו לקבוע את מותו של סגן גולדין.

ארבעה לוחמים זכו לקבל את העיטור השני בחשיבותו, צל"ש הרמטכ"ל. אחד מהם הוא רב-סמל ראשון במיל' עמרי, לוחם מילואים ביחידת דובדבן בן 26. ב-2 באוגוסט התנדב עמרי להצטרף לחוליית הפיקוד הקדמית כדי להוביל פעולה מבצעית של הכוח. במהלך הפעולה הושלך רימון רסס לעבר הכוח. עמרי זינק לעבר לוחם אחר שעמד בסמוך לו והגן עליו בגופו. בשעות הלחימה הבאות חתר עמרי למגע וסיכן את חייו לא אחת כדי לסייע בפינוי נפגעים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully