וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטר מכה שומר בהתנחלות שסירב לפתוח את השער בשבת

25.1.2015 / 15:03

לדברי תושבי מעלה מכמש, שוטר שהגיע ליישוב בשבת וביקש להיכנס, תקף את השומר במקום מאחר ששאל אותו אם מדובר בפיקוח נפש. השומר נעצר בחשד להפרעה לשוטר. המשטרה תחקור את האירוע

צילום: סוכנות תצפית, עריכה: גדי וינסטוק

שומר ביישוב מעלה מכמש שבמועצה האזורית מטה בנימין נעצר אתמול (שבת) באלימות לאחר שעיכב את כניסתו של שוטר להתנחלות. בסרטון שצילם חברו של השומר והגיע לידי וואלה! חדשות נראה כי המעצר כלל עימות פיזי בין השניים ולווה בשימוש בגז מדמיע.

התקרית אירעה בסביבות השעה 6:00 בבוקר. לדברי תושבי המקום, שוטר הגיע בניידת משטרה לשער ההתנחלות וביקש להיכנס. השומר בכניסה ליישוב באותה עת ניגש אל הניידת ושאל את השוטר לשם מה הוא רוצה להיכנס ואם מדובר בצורך מבצעי ופיקוח נפש, מאחר שהוא לא רוצה לחלל את השבת ולהפעיל את השער החשמלי אם אין צורך ביטחוני לעשות כן.

לקריאה נוספת:
מתנחלים בנו מבנה לא חוקי - בעל הקרקע הפלסטיני חויב בארנונה
שני מתנחלים חשודים שירו בפלסטינים: "ביצעו תפקידם"
פרסום ראשון: חשד שמתנחלים ירו ופצעו שתי פלסטיניות

סייר לא אפשר לשוטר להיכנס ליישוב ונעצר באלימות. סוכנות תצפית, צילום מסך
"אתה לא מפסיק, אתה תוקף אותו". מתוך הסרטון/צילום מסך, סוכנות תצפית

על פי תושבי המקום, בתגובה לשאלותיו יצא השוטר מהניידת וניסה לעצור אותו, תוך שימוש באלימות והתזת גז מדמיע על פניו. הסרטון שצולם באותם רגעים לא מראה איך החל העימות, אולם רואים בו את השוטר תופס את הסייר ומתעמת אתו. לאחר מכן נראה השוטר משכיב את הסייר על הרצפה ומתיז על פניו גז מדמיע כמה פעמים. בסרטון נשמע חברו של הסייר צועק לעבר השוטר: "אתה לא מפסיק, אתה דפוק, אתה תוקף אותו".

בתום האירוע נלקח הסייר לחקירה בתחנת בנימין, וכעבור זמן מה שוחרר לביתו. לאחר צאת השבת הוא זומן לחקירה נוספת, ובה נאמר לו כי הוא חשוד בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו ובהתנגדות למעצר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"השוטר התעקש שהשומר יחלל את השבת"

על פי הנוהל במעלה מכמש וברוב ההתנחלויות הדתיות, ברגע שכלי רכב של כוחות הביטחון והמשטרה מגיע לשער היישוב, פותחים את השער החשמלי גם אם הדבר כרוך בחילול שבת. לדברי מזכיר מעלה מכמש, אהוד וולרשטיין, השומר שגה כשעיכב את השוטר. "הסייר ככל הנראה טעה ששאל שאלות ולא פתח מיד, אבל שימוש באלימות כזו לא מקובל, גם אם אירעה טעות מצד הסייר", אמר.

ממעלה מכמש נמסר בתגובה: "אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהלותו האלימה של השוטר ואת התעקשותו לגרימת חילול השבת על ידי שומר היישוב".

ממשטרת מחוז יהודה ושומרון (ש"י) נמסר: "סגן מפקד מחוז ש"י ביקש לבצע תחקיר לבדיקת נסיבות האירוע".

ח"כ אורית סטרוק מסרה בתגובה: "הסרטון מדבר בעד עצמו. מדובר בניצול מעמד השוטר תוך אלימות פרועה חסרת כל הצדקה. ממילא יגיע למסקנה שאין די בוועדת בדיקה, ויש להשעות את השוטר עד לתום ההליך החקירתי והמשפטי נגדו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully