וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבים ישקלו להמליץ על הרצוג: "שותפים לרצון להפיל את נתניהו"

25.1.2015 / 14:02

טיבי, זחאלקה וחנין דיברו באולפן וואלה! על האפשרות שיחברו ליו"ר העבודה לאחר הבחירות: "לא נשב בקואליציה, אך אולי נתמוך כגוש חוסם בתמורה לדיבידנדים". על ליברמן: "צחוק הגורל - מי שהעלה את אחוז החסימה הוא שבסכנה"

מערכת וואלה!

איחוד המפלגות הערביות יוצא לדרך: אחרי שבועות של משא ומתן קשה, שכמעט התפוצץ בכמה נקודות לאורך הדרך, בסוף השבוע החליטו באופן רשמי המפלגות חד"ש, בל"ד ורע"מ-תע"ל לרוץ במשותף בבחירות הקרובות. הבוקר (ראשון) התייצבו באולפן וואלה! שלושה חברי כנסת מהסיעה המשותפת – חברי הכנסת אחמד טיבי (תע"ל), דב חנין (חד"ש) וג'מאל זחאלקה (בל"ד) – כדי להסביר את ההחלטה ולהצהיר על המטרה: להפוך לסיעה השלישית בגודלה בכנסת.

הח"כים נשאלו אם המפלגות הערביות יחרגו הפעם ממנהגן וימליצו על מועמד לראשות ממשלה בפני הנשיא. טיבי השיב כי הם אינם פוסלים את האפשרות הזאת. "כולנו שותפים לרצון להפיל את נתניהו. השאלה על מי להמליץ בפני נשיא המדינה", הוא אמר. לדבריו, בכוונת חברי הרשימה המשותפת לנהל משא ומתן עם הרצוג בנושא, וייתכן שיגיעו להסכמות שלפיהן ימליצו עליו לנשיא בתמורה לתקציבים. "אין ארוחות חינם, יש מצוקות ויש בעיות ויש דרישות", הבהיר. "לא נהיה חלק מקואליציה, אבל מוכנים לשקול אפשרות שנהיה חלק מגוש חוסם, עם הסכם כתוב, הכולל דיבידנדים לשיפור תנאי החיים וביטול הקיפוח של האוכלוסייה הערבית".

עוד על איחוד המפלגות הערביות:
סקר: רוב הציבור הערבי רוצה את טיבי בראש רשימה משותפת
מאות פנו בעצומה לח"כים הערבים בעקבות העיכוב באיחוד
דרמה בחד"ש: היו"ר ברכה הסיר את מועמדותו לפני הפריימריז

תמונות מהאולפן - רשימה ערבית מאוחדת. מגד גוזני
דב חנין/מגד גוזני

השלושה הקפידו כולם לתת קרדיט נאה לאדם שבעיניהם אחראי יותר מכול לאיחוד בין המפלגות: שר החוץ אביגדור ליברמן, שדחף להעלות את אחוז החסימה, ובכך הכריח את המפלגות הערביות לרוץ יחד. "זה כורח של אילוץ, אבל זה יוצר גם הזדמנות", אמר ח"כ זחאלקה. ח"כ טיבי הוסיף: "האיחוד הוא בגלל הטיפשות של הפשיסטים. צחוק הגורל – מי שהעלה את אחוז החסימה הוא מי שבסכנה".

ליברמן עצמו אמר ביום שישי כי "האיחוד חושף את מה שהמפלגות הערביות ניסו להסתיר עד היום: אצלם זה לא משנה אם אתה איסלאמיסט, קומוניסט או ג'יהאדיסט, המטרה המשותפת היא להביא לקצה של מדינת ישראל". ח"כ חנין הסביר בתגובה כי הפערים האידיאולוגיים בין התנועות לא נעלמים, "אבל המטרה המשותפת של הגנה על הדמוקרטיה והחלפת שלטון הימין מאחדת אותנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר מפלגת העבודה יצחק בוז'י הרצוג במטה המפלגה בתל אביב. ניב אהרונסון
ישקלו להמליץ עליו לנשיא. הרצוג/ניב אהרונסון

במערכות הבחירות האחרונות, אחוז ההצבעה במגזר הערבי היה נמוך יחסית, ועמד על קצת יותר מ-50%. סקרים שנערכו בשבועות האחרונים מראים כי איחוד הרשימות עשוי ליצור התלהבות במגזר הערבי ולהעלות באופן ניכר את אחוזי ההצבעה. "הדרישה להתאחד באה מהציבור", הסביר טיבי.

האיחוד בין המפלגות השונות מתרחש בתקופה שבה העולם הערבי משוסע ומפולג מתמיד. בשעה שבישראל מצליחים הלאומנים הערבים (בל"ד) והאיסלאמיסטים להסכים על ריצה משותפת בבחירות, במדינות אחרות הלאומנים והאיסלאמיסטים טובחים זה בזה. ח"כ זחאלקה אמר כי במהלך האיחוד "יש גם מסר חשוב לעולם הערבי ולחברה הפלסטינית, שגם בה יש פילוג קשה".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully