וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יוצאת לחופשי

שולה זקן בכניסה לבית הכלא נווה תרצה – 15 ביולי 2014. דרור עינב
צילום: דרור עינב/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום תשתחרר שולה זקן מבית הכלא, אחרי שוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה לקצר שליש מעונשה. שלושה ימים לאחר שבבית המשפט המחוזי בירושלים החל שלב הסיכומים מטעמו של אהוד אולמרט במשפט טלנסקי, תצא לחופשי ראש לשכתו לשעבר, שריצתה כשבעה חודשי מאסר בכלא נווה תרצה. על זקן נגזרו במאי האחרון 11 חודשי מאסר לאחר שהורשעה בעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים כחלק מהסדר טיעון בתיק הולילנד, במסגרתו העבירה למשטרה ולפרקליטות הקלטות מפלילות של אולמרט, שהובילו לפתיחתו מחדש של תיק טלנסקי.

הרשימה של לפיד

יאיר לפיד ואלעזר שטרן, ינואר 2015. ראובן קסטרו
צילום: ראובן קסטרו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יציג יאיר לפיד את רשימת מפלגתו יש עתיד לכנסת ה-20. מבנה הרשימה, אותה גיבש לפיד, דומה מאוד לזה של הכנסת הנוכחית, ושתי הפנים החדשות יהיו חיים ילין, שישובץ שביעי, ואלעזר שטרן, שימוקם במקום ה-12. שלושת חברי הכנסת שכיהנו תחת לפיד ולא ימשיכו בוודאות לקדנציה נוספת הם עדי קול, רינה פרנקל ושמעון סולומון. יעל גרמן נותרה במקום השלישי ברשימה, שתכלול בסך הכול שלוש נשים בעשירייה הראשונה וחמש מתוך 15 השמות הראשונים, ייצוג של 30% לנשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לא פראייר של אף אחד

פול ניומן. AP
צילום: אי-פי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 90 שנה נולד פול ניומן. אחד הכוכבים הגדולים ביותר של הוליווד אי פעם פרץ לתודעה ב-1954 בסרט "גביע הכסף", וכיכב בשורה של קלאסיקות קולנועיות, ביניהן "חתולה על גג פח לוהט", "העוקץ", "המורד", "קיד וקסידי", "צבע הכסף" ו"הקפיצה הגדולה". בישראל הוא זכור לטובה על הופעתו ב"אקסודוס", שצולם ב-1960 ועסק במאבק להקמת המדינה. ניומן, שהיה גם נהג מירוצים שהחזיק בבעלותו קבוצה שהתחרתה במירוצים מקצועיים, וכן חברת המזון "ניומנס" שכל הכנסותיה נתרמו לצדקה, הלך לעולמו ב-2008 בגיל 83 מסרטן הריאות.

הדרבי הראשון בדרייב אין

דוראנד סקוט שחקן הפועל תל אביב (אמצע) מול דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
צילום: ברני ארדוב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תארח הפועל תל אביב בפעם הראשונה את יריבתה העירונית מכבי תל אביב באולם הדרייב אין החדש. שלושה שבועות אחרי פתיחתו החגיגית של האולם שבצפון העיר, יזכו האדומים לקבל לביתם הטרי את אלופת אירופה, וינסו להמשיך בתנופה. הקבוצה של עודד קטש טיפסה עד המקום השני בטבלת ליגת העל עם שלושה ניצחונות רצופים מאז שהפסידה בדרבי הקודם בגביע, שנערך ביד אליהו. כזכור, במפגש הליגה הקודם ביניהן העונה הדהימו האדומים עם 58:78 ביד אליהו, אלא שמאז הצהובים נכנסו לכושר, ולמשחק הפיקנטי הערב הם מגיעים עם רצף מרשים של 11 ניצחונות ליגה, לצד שלושה ניצחונות רצופים ביורוליג.

יום עצמאות או יום כיבוש?

לורן ג'קסון נושאת את דגל אוסטרליה בטקס פתיחת אולימפיאדת לונדון 2012. רויטרס
צילום: רויטרס/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום אוסטרליה. התאריך של החג הלאומי הרשמי של המדינה הענקית מציין את היום שבו הצי הבריטי הראשון הגיע למפרץ סידני קוב בשנת 1788, הניף את דגל בריטניה והכריז ריבונות בריטית על חופה המזרחי של אוסטרליה. כחלק מהחגיגות נערכים טקסים לקבלת אות מסדר אוסטרליה ופרס האוסטרלי של השנה, וראש הממשלה נושא נאום מיוחד. עם זאת, קיימת לא מעט התנגדות פנימית לחגיגות יום אוסטרליה, בטענה שהוא חוגג את הרס תרבות האבוריג'ינים על ידי הקולוניאליזם הבריטי, ומתנגדיו מכנים אותו "יום הפלישה", ומנסים מזה כמה שנים להוביל מהלך לשינוי התאריך בו נחגג יום אוסטרליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully