וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות: מי הפיל את מערכת המחשוב בעיריית רמת גן?

25.1.2015 / 0:41

לוואלה! חדשות נודע כי העירייה התלוננה למשטרה בשל חשד שהמחשבים באגף ההנדסה הופלו בניסיון להעלים תיקים. חברת אבטחה ששכרה העירייה איתרה תנועות חשודות במחשב של בכירה באגף. העירייה: "העברנו המידע שברשותנו למשטרה"

עיריית רמת גן, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
הכונן האישי של המחשב העירוני של הבכירה נלקח ואוכסן בכספת מנכ"ל העירייה. עיריית רמת גן/ראובן קסטרו

עיריית רמת גן הגישה תלונה ליחידת להב 433, המעלה חשד לפרשת שחיתות נוספת במסדרונות הרשות המקומית. כך נודע לוואלה! חדשות. מהתלונה עולה כי מערכת המחשוב באגף ההנדסה בעירייה הופלה בכוונה תחילה, על מנת להעלים שורה של תיקים העוסקים בתכנון ובנייה. החשדות מתמקדים בבכירה במחלקת ההנדסה בעירייה, שדווקא סייעה לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בפרשה שבה נחשד ראש העירייה, ישראל זינגר בעבירות של שוחד.

החשד התעורר לפני כשבוע, כשעובדי העירייה הבחינו כי המערכת קרסה. עקב כך, נשכרה חברת אבטחת המידע "קומסק סקיוריטי" במטרה לברר את הסיבות לכך. לדברי גורמים בעירייה, נפילת המערכת, המכונה comflow, הנה אירוע נדיר. "זה כמו שמישהו ימחק את תוכנות ה'אופיס' במחשב, דבר כזה קורה רק בכוונה", אמרו.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: דאעש הוציא להורג את אחד החטופים היפנים
"חששתי שאם נאחר יהיו חטופים": צל"ש ללוחם מהקרב בשג'אעיה
"התובע הארגנטינאי נורה למוות מטווח של 20-15 ס"מ"

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בבית משפט השלום בראשון לציון, ינואר 2015. ניב אהרונסון
החשדות מתמקדים בבכירה שסייעה לחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בפרשה בה נחשד ראש העירייה, ישראל זינגר/ניב אהרונסון

חברת האבטחה החיצונית עבדה בימים האחרונים על הכוננים של המחשבים שקרסו בניסיון לשחזר את המידע. ממצאי הבדיקה שערכה החברה העלו כי במחשבה האישי של הבכירה בוצעו תנועות חשודות לרבות חשד להעלמות מידע. עקב כך, הוחלט על סדרה של פעולות אבטחה בעירייה, והכונן האישי של המחשב העירוני של הבכירה נלקח ואוכסן בכספת של מנכ"ל העירייה. לאור הממצאים, החליטה עיריית רמת גן להתלונן במשטרה ולמסור את כל הכוננים הקשיחים לבדיקה. כל הפעולות, כך סיפרו גורמים בעירייה, לוו על ידי היועץ המשפטי של העירייה.

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רמת גן העבירה את המידע שברשותה לידי משטרת ישראל, כנדרש על פי חוק. הבכירה באגף ההנדסה שבה לעבודתה בהנחיית מבקר המדינה והעירייה ממתינה לקיום דיון בלשכת המבקר בעניין זה. מעבר לכך, ולאור חקירת המשטרה המתנהלת בעניין, מנועה העירייה מלהרחיב את התייחסותה".

(עדכון ראשון 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully