וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר: ארה"ב הפסיקה פעילותה נגד אל-קאעדה בתימן

24.1.2015 / 13:18

גורמים אמריקניים מסרו כי בשל הטלטלה במדינה, שבמהלכה השתלטו המורדים השיעים על הבירה והנשיא התפטר, הושעה גם השימוש במל"טים בשמי המדינה. הבית הלבן: "אין שינוי במדיניות"

מורדים שיעים מאבטחים את הכניסה לארמון הנשיאות בצנעא, תימן, 22 בינואר 2015. רויטרס
מורדים חות'ים מאבטחים את הכניסה לארמון הנשיאות בצנעא, השבוע/רויטרס

ארצות הברית הפסיקה חלק מפעילותה המבצעית נגד ארגון אל-קאעדה בתימן בעקבות הטלטלה הפוליטית במדינה - כך מסרו הלילה (שבת) גורמים אמריקניים. לדברי שני גורמי ביטחון בארצות הברית, קריסת ממשלת הנשיא הפרו-מערבי עבד רבו מנסור האדי הביאו ל"שיתוק" המערכה נגד הטרור במדינה. שלושה גורמים רשמיים מסרו כי הפסקת הפעילות כוללת לעת עתה גם את השימוש במל"טים בשמי המדינה, שחיסלו אשתקד יותר ממאה חמושים של שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב, הנחשבת לזרוע המסוכנת ביותר של הארגון הקיצוני.

גורמים אחרים טענו כי המצב בשטח הוא דינמי ותיארו את הפסקת הפעילות המבצעית כאמצעי זמני שיסייע בבחינת האנרכיה במדינה הענייה. עם זאת, דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הכחיש כי יש שינוי במדיניות של ארצות הברית. לדבריו, וושינגטון מעוניינת להמשיך את שיתוף הפעולה הקרוב שלה עם תימן במסגרת המאבק בטרור והיא מחויבת להמשיך באסטרטגיה שנקטה עד כה. "אין שום שינויים במדיניות שאני יכול להכריז עליהם בשלב זה", הבהיר ארנסט.

עוד בוואלה! חדשות:
בשל החשד לקשר אסור עם פקודה: מפקד מחוז ש"י פורש מתפקידו
"ביקור נתניהו - ניסיון עוין ללחוץ על הקונגרס בנושא איראן"
דיווח: כך חיסלה ישראל את הגנרל האיראני הבכיר בסוריה

מטוס ללא טייס, מל"ט, מדגם ריפר, הפועל בשירותCIA  וצבא בריטניה. AP
יותר ממאה חמושים של אל-קאעדה חוסלו אשתקד. מל"ט מדגם ריפר/AP

ההחלטה על השעיית התקיפות האוויריות נגד הארגון, שקיבל אחריות על הטבח של האחים קואשי במערכת העיתון "שרלי הבדו" בפריז בתחילת האחודש, מהווה מכה נוספת למדיניות החוץ של הנשיא ברק אובמה במדיניות החוץ. הצעד יעלה ספקות נוספות לגבי יעילות האסטרטגיה שבלוחמה בטרור באמצעות מל"טים וכלי טיס בלתי-מאוישים, שנועדה לסייע לוושינגטון שלא לשלוח כוחות קרקעיים למדינות שבהן פועלים ארגונים המהווים סכנה לארצות הברית.

המשבר במדינה החריף בשבוע האחרון, לאחר שהמורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן השתלטו על מבני ממשל בבירה צנעא וכיתרו את ביתו של הנשיא האדי. הצדדים חתמו על הסכם ביום רביעי שנותר לפתור את המחלוקות, אולם לאחר שהחות'ים לא קיימו את הבטחותיהם ולא נסוגו מביתו של הנשיא, הגישו האדי וממשלתו את התפטרותם ובכך גברה האנרכיה במדינה. הפרלמנט טרם אישר את הצעתם והוא יתכנס מחר כדי לדון בנושא.

לדברי דובר הפנטגון, אדמירל ג'ון קירבי, המשבר הפוליטי לא בהכרח מונע מארצות הברית להמשיך בפעילותה. "אנחנו צריכים זמן נוסף כדי להבין מה הן ההתפתחויות הפוליטיות בתימן, לפני שאנחנו לוקחים החלטות חדשות או ממשיכים קדימה בכל מה שנוגע למאבק בטרור במדינה", הסביר קירבי בתדרוך של הפנטגון. קירבי הכחיש גם הוא שמעתה וושינגטון לא תפעל בתימן. "חוסר היציבות בתימן לא אילץ אותנו להשעות את הפעילות נגד טרור. תהיה זאת טעות להסיק שארצות הברית הפסיקה להתמד באיום הטרור בתימן או שלא ננקוט כל פעולה שהיא אם נצטרך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עצרת תמיכה במורדים השיעים בצנעא, בירת תימן, 23 בינואר 2015. AP
הפגנת תמיכה בחות'ים בצנעא, אתמול/AP

בתוך כך, אלפים הפגינו היום בבירה צנעא נגד המורדים השיעים. לדברי כדי ראייה, כ-10 אלף בני אדם החלו לצעוד מאוניברסיטת צנעא לכיוון ביתו של האדי, שנמצא כשלושה קילומטרים משם, ומוחזק למעשה במעצר בית על ידי החות'ים שמכתרים אותו. המפגינים צעקו קריאות נגד המורדים השיעים וגם נגד ארגון אל-קאעדה הסוני. "הגענו לכאן היום כדי להתנגד להפיכה וכדי להתנגד לשליטה של המיליצה החות'ית על הבירה", אמר סטודנט שהשתתף בהפגנה. הלוחמים השיעים והמשטרה לא התערבו בהפגנה. אתמול יצאו אלפי תומכים של המורדים לרחובות הבירה והביעו תמיכה בהם. הם החזיקו שלטים שבהם נכתב "מוות לאמריקה, מוות לישראל", במה שהפך לאחד מהסיסמאות המוכרות של החות'ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully