וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

לאחר הדיווח בוואלה!: מפקד מחוז ש"י פורש מהמשטרה, לבני תוקפת את נתניהו על הנאום בארה"ב ועד במשפט נגד העבריין אבי רוחן חוסל בפיצוץ. אלה הכותרות שעשו את השבת

בשל החשד לקשר אסור עם פקודה: מפקד מחוז ש"י פורש מהמשטרה

מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב קובי כהן, החליט לפרוש מהמשטרה בשל החשד לכך שקיים קשר אסור עם פקודה שלו. מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו קיבל היום (שבת) את בקשתו של ניצב כהן, שיפרוש מהשירות כבר בימים הקרובים. כהן הוא הניצב השישי שפורש בתקופתו של המפכ"ל דנינו. קדמו לו ניסו שחם, רוני עטיה, ברונו שטיין, מנשה ארביב ויוסי פריינטי.

"המפכ"ל קיבל את בקשתו ואמר כי הוא מצר על הנסיבות שבהן ניצב כהן מסיים את תפקידו", נמסר מהמשטרה. "המפכ"ל הודה לניצב כהן על שירות מסור ומקצועי לאורך שנים, שבהן ביצע שורה ארוכה של תפקידים מבצעיים ומרכזיים במשטרת ישראל ובהן תרם רבות לארגון לציבור ולבטחון מדינת ישראל" .

לבני נגד נתניהו: "פוגע ביחסים עם ארה"ב בגלל פוליטיקה"

יו"ר התנועה ומספר 2 ברשימת "המחנה הציוני" לכנסת, ח"כ ציפי לבני, תקפה היום (שבת) בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בגין החלטתו לצאת לנאום בקונגרס בארצות הברית ללא תיאום עם הממשל. "היחסים שלנו עם ארצות הברית חיוניים לביטחון שלנו", אמרה לבני באירוע "שבתרבות" בבת ים.

"נתניהו פוגע ביחסים האלה ועושה צעד שאולי שמשרת אותו פוליטית, אבל פוגע בביטחון ישראל. ראש ממשלה אחראי היה יודע לשמור על האינטרסים הכי חשובים שלנו. נתניהו אוהב לדבר באנגלית ולשמוע שמוחאים לו כפיים, אבל כשזה בא על חשבון היחסים עם בעלת הברית הגדולה שלנו - זה חוסר אחריות".

בשל המשבר: ארה"ב הפסיקה פעילותה נגד אל-קאעדה בתימן

ארצות הברית הפסיקה חלק מפעילותה המבצעית נגד ארגון אל-קאעדה בתימן בעקבות הטלטלה הפוליטית במדינה - כך מסרו הלילה (שבת) גורמים אמריקניים. לדברי שני גורמי ביטחון בארצות הברית, קריסת ממשלת הנשיא הפרו-מערבי עבד רבו מנסור האדי הביאו ל"שיתוק" המערכה נגד הטרור במדינה. שלושה גורמים רשמיים מסרו כי הפסקת הפעילות כוללת לעת עתה גם את השימוש במל"טים בשמי המדינה, שחיסלו אשתקד יותר ממאה חמושים של שלוחת אל-קאעדה בחצי האי ערב, הנחשבת לזרוע המסוכנת ביותר של הארגון הקיצוני.

גורם אחרים טענו כי המצב בשטח הוא דינמי ותיארו את הפסקת הפעילות המבצעית כאמצעי זמני שיסייע בבחינת האנרכיה במדינה הענייה. עם זאת, דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הכחיש כי יש שינוי במדיניות של ארצות הברית. לדבריו, וושינגטון מעוניינת להמשיך את שיתוף הפעולה הקרוב שלה עם תימן במסגרת המאבק בטרור והיא מחויבת להמשיך באסטרטגיה שנקטה עד כה. "אין שום שינויים במדיניות שאני יכול להכריז עליהם בשלב זה", הבהיר ארנסט.

"ביקור נתניהו - ניסיון עוין ללחוץ על הקונגרס בנושא איראן"

מאמר המערכת של העיתון "ניו יורק טיימס" שפורסם הבוקר (שבת) תקף את ביקורו הקרוב של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוושינגטון וכינה אותו "ניסיון עוין" להפעיל לחץ על הקונגרס במטרה שיטיל סנקציות נוספות על איראן. נתניהו הוזמן על ידי יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר, לנאום בפני חברי הקונגרס והדבר נעשה ללא ידיעת הבית הלבן. נאומו נקבע ל-3 במרץ – שבועיים בלבד לפני הבחירות בישראל.

"לרוב, ביקור של מנהיג מדינה זרה בארצות הברית מאורגן על ידי הבית הלבן", נכתב. "עם זאת, בהפרת עקרונות ההיגיון והדיפלומטיה, יו"ר בית הנבחרים ורון דרמר, שגריר ישראל, החליטו על דעת עצמם להזמין את נתניהו לקונגרס כדי שהוא יערער על גישתו של הנשיא אובמה כלפי הסכם גרעיני עם איראן". עוד נכתב כי "נתניהו, שעומד בפני בחירות ב-17 במרץ, ככל הנראה סבור שמחיאות כפיים שישיג בקונגרס אחרי שיתקוף את אובמה ישפר את תדמיתו כמי שמסוגל לשמור על ביטחון ישראל. ביינר נראה נחוש להשתמש בכל אמצעי אפשרי כדי לתקוף את אובמה סביב מדיניות הביטחון שלו. למחוקקים ולמנהיגים זרים יש את הזכות לא להסכים עם נשיאי ארצות הברית, אבל האירוע הזה הוא ניסיון עוין לשדל את הקונגרס להטיל סנקציות נוספות נגד איראן, צעד שעליו אובמה איים להטיל וטו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ההרוג בחיסול: עד במשפט נגד העבריין אבי רוחן

תושב רעננה בן 40 נהרג אתמול (שישי) בפיצוץ כלי רכב בתחנת הרכבת בהוד השרון, והביא לפני כארבעה חודשים למעצרו של ראש ארגון הפשיעה אבי רוחן. כמו כן, הוא היה צפוי להעיד במשפט נגד רוחן ואנשיו – כך על פי הערכת המשטרה. הכיוון המרכזי שנבדק בחקירת האירוע הוא כי מדובר בבעל חנות ירקות, שעל פי החשד נסחט על ידי אנשיו של רוחן.

לפני כמה חודשים, התפתחה מחלוקת בין ההרוג לאיש הייטק, לאחר שלטענתו של איש ההייטק הוא הלווה לירקן סכום כסף, וזה לא החזיר לו אותו. על פי החשד, לאחר שלא הושב הכסף, פנה איש ההייטק לאבי רוחן, על מנת שיפעל להחזיר את החוב מהירקן. לאחר פנייה למשטרה, חוקרי יאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות) עצרו את רוחן ועוד כמה מאנשיו בחשד שניסו לסחוט את ההרוג.

ארבעה רוכבי אופנוע נהרגו בשתי תאונות

שני רוכבי אופנוע תושבי מזרח ירושלים נהרגו היום (שישי) לאחר שנפגעו מכלי רכב פרטי בכביש 90, סמוך למצוקי דרגות שבים המלח. כמו כן, שלושה נוסעים במכונית נפצעו אחד בינוני ושניים קל. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי הרוכבים ביצעו עקיפה ובמהלכה חצו קו הפרדה רצוף והתנגשו חזיתית ברכב שבא ממול. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום החלו לבצע פעולות החייאה בשני רוכבי האופנוע, אולם מותם נקבע כבר בשטח.

מדובר בתאונת אופנועים קשה שנייה בתוך 12 שעות. הלילה נהרגו שני גברים כבני 30 בתאונת דרכים בשדרות רוטשילד שבתל אביב. השניים התנגשו מסיבה לא ברורה עם האופנוע בעמוד תאורה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הרוכב לאחר ניסיונות החייאה שנמשכו כמה דקות. הגבר השני קיבל טיפול רפואי במקום ופונה לאחר מכן לבית החולים איכילוב בעיר, כשהוא סובל מפגיעת ראש, מורדם ומונשם ובמצב קשה מאוד, אולם שם נקבע הבוקר מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully