וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: "סוכני מודיעין אחראים למותו של התובע ניסמן"

23.1.2015 / 21:15

לאחר שהרשויות הבהירו כי מדובר ברצח ולא בהתאבדות, כעת טוענים בבואנוס איירס כי "מאבקי כוחות בסוכנות המודיעין" הובילו למותו של התובע. על הדוח נגד הנשיאה, נטען: "לאנשים סביבו הייתה אג'נדה שונה"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הרשויות בארגנטינה מעריכות כי סוכנים של שירותי המודיעין במדינה אחראים למותו של התובע אלברטו ניסמן, שהוביל חקירה בנוגע לפיגוע בבית הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, וטען כי הנשיאה כריסטינה פרננדס ניסתה לטייח את מעורבותה של איראן לכאורה במקרה. זאת, יום אחד בלבד לאחר שהצהירה הנשיאה כי ניסמן לא התאבד, כפי שנטען בתחילה, אלא חוסל "כחלק ממזימה נגד הממשלה".

"כשהוא היה בחיים, הם היו צריכים אותו כדי להציג אישומים נגד הנשיאה", מסר היום (שישי) מנכ"ל לשכת הנשיאות, אניבאל פרננדס. "לאחר מכן, בלי שום ספק, היה עדיף שימות". לטענת הממשלה, דבריו של ניסמן וכך גם מותו קשורים למאבקי כוחות בקרב גורמים בסוכנות המודיעין של ארגנטינה, בהם סוכנים שפוטרו לאחרונה. נטען כי הם הטעו את ניסמן במכוון, ואף כתבו בעצמם חלקים מתוך הדוח שהכין, המכיל 350 עמודים.

עוד בוואלה! חדשות:
נשיאת ארגנטינה בהצהרה דרמטית: "התובע שהתאבד - נרצח"
מות התובע בארגנטינה: אזרח איראני התגורר בדירה סמוכה
ארגנטינה: התובע השאיר רשימת קניות ליום שאחרי מותו

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר – בואנוס איירס, דצמבר 2014. AP
הנשיאה כריסטינה פרננדס/AP

"עבדתי לא מעט עם התובע ניסמן", סיפר מנכ"ל הלשכה. "אני יודע שהוא מומחה מוכשר, ואין שום סיכוי שהוא כתב את גיבוב השטויות הזה. ברור לחלוטין שלא היה לו חלק בזה, אבל לאנשים סביבו הייתה אג'נדה שונה". למרות הצהרות הרשויות כי מדובר ברצח, טרם נעצרו חשודים בפרשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ניסמן, שחקר אם הנשיאה ושר החוץ שלה, הקטור טימרמן, טייחו את הקשר של טהראן לפיגוע במבנה הקהילה היהודית ב-1994, נמצא ירוי בראשו בדירתו בלילה שבין ראשון לשני. "ההתאבדות כלל לא הייתה התאבדות", כתבה פרננדס, בעקבות ההערכה הראשונית שהשתנתה. "הם השתמשו בו, הם ניצלו אותו בחייו - והרגו אותו כשלא היו זקוקים לו יותר", הוסיפה הנשיאה.

ניסמן היה אמור להעיד בפני הקונגרס ביום שני הקרוב, ולענות על שאלות בנוגע לאישום שהטיח בנשיאה פרננדס. מותו עורר גל של תיאוריות קונספירציה בנוגע לנסיבות המקרה, במיוחד לאחר שהרשויות הצהירו באופן עיקש כי מדובר בהתאבדות בימיה הראשונים של חקירת מותו.

אנשים מפגינים בעקבות מותו של התובע המיוחד אלברטו ניסמן מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס, ארגנטינה, 20 בינואר 2015. רויטרס
הפגנה בעקבות מותו של ניסמן מחוץ לארמון הנשיאות בבואנוס איירס/רויטרס

בית המשפט בבואנוס איירס האשים קבוצה של איראנים בהטמנת הפצצה בבית הקהילה היהודית, שגרמה למותם של 85 בני אדם. בשבוע שעבר, טען ניסמן כי הנשיאה פרננדס פתחה ערוץ חשאי עם האיראנים במטרה לטייח את מעורבותה של טהראן בפיגוע, בין היתר על מנת לקבל נפט איראני, הנחוץ על מנת לסגור את הפער במאגרי האנרגיה הארגנטינאים. בממשלה תיארו את הטענה כ"אבסורדית", וכך גם הרשויות באיראן שהכחישו פעמים רבות כל קשר לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully