וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בחיסול: עד במשפט נגד העבריין אבי רוחן

23.1.2015 / 18:44

ההרוג בפיצוץ בהוד השרון הוא בעל חנות, שעל פי החשד נסחט על ידי אבי רוחן, ראש ארגון פשע בשרון. הוא התלונן ובזכותו נעצר העבריין הבכיר. מדובר במכה קשה למשטרה ולפרקליטות, שייתכן שתגרום לעדים נוספים לסגת

צילום: אבי כהן צילום גולשים יניב ועד מתחם 1200 עריכה: מתן חדד

תושב רעננה בן 40 שנהרג היום (שישי) בפיצוץ כלי רכב בתחנת הרכבת בהוד השרון, הביא לפני כארבעה חודשים למעצרו של ראש ארגון הפשיעה אבי רוחן, והיה צפוי להעיד במשפט נגד רוחן ואנשיו – כך על פי הערכת המשטרה. הכיוון המרכזי שנבדק בחקירת האירוע הוא כי מדובר בבעל חנות ירקות, שעל פי החשד נסחט על ידי אנשיו של רוחן.

לפני כמה חודשים, התפתחה מחלוקת בין ההרוג לאיש הייטק, לאחר שלטענתו של איש ההייטק הוא הלווה לירקן סכום כסף, וזה לא החזיר לו אותו. על פי החשד, לאחר שלא הושב הכסף, פנה איש ההייטק לאבי רוחן, על מנת שיפעל להחזיר את החוב מהירקן. לאחר פנייה למשטרה, חוקרי יאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות) עצרו את רוחן ועוד כמה מאנשיו בחשד שניסו לסחוט את ההרוג.

עוד בוואלה! חדשות:
צעיר דרוזי: יהודים תקפו אותו כי חשבו שאני ערבי
הנער שנדקר בפיגוע ביקר את הנהג: "רציתי לומר תודה"
מלחמת הכנופיות בבת ים: המשטרה מנעה 3 ניסיונות חיסול

זירת החיסול בהוד השרון. ניב אהרונסון
זירת הפיצוץ, היום/ניב אהרונסון

לאחר מעצרם של אנשי ארגון הפשע, הירקן היה צפוי להעיד נגדם. מלבד ההרוג, גם בתו בת ה-17 נפגעה בפיצוץ היום, ומצבה מוגדר קל. גורם בכיר במשטרה אמר כי פרשת מעצרו של רוחן ואנשיו היא אכן אחד מהכיוונים הנבדקים, אולם הוא הדגיש כי טרם נשללו כיווני חקירה נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אבי רוחן בהארכת מעצר. ינואר 2014. טל אנגלנדר, צילום מסך
אבי רוחן בדיון בהארכת מעצרו/צילום מסך, טל אנגלנדר

אם אכן מדובר בחיסול עד מרכזי נגד ראש ארגון פשיעה, מדובר בחציית קו אדום נוספת מצד העבריינים, כמו גם במכה קשה וכואבת ליאחב"ל, שהייתה אמורה לפקח על העד, גם לפני שמסר את עדותו. קצינים בכירים ביאחב"ל הגיעו היום לזירת הפיצוץ יחד עם אנשי היחידה. בנוסף, מפקד מחוז ניצב מוטי כהן ומפקד מרחב השרון תת-ניצב קובי שבתאי במשטרה הגיעו אף הם לזירה.

בכירי המשטרה, בהם אנשי להב 433, שהגיעו לזירה נראו נבוכים מאוד, וניכר כי הם הבינו היטב שהם ספגו מכה קשה ביותר. זאת, כמובן, במידה שהנחת מטען החבלה אכן קשורה למשפט האסטרטגי שניהלה המשטרה נגד ארגון הפשיעה של רוחן.

הזירה שבה התפוצץ כלי הרכב בסמוך לתחנת הרכבת בהוד השרון, ינואר 2015. מד"א
כוחות בזירת האירוע, היום/מד"א

רוחן נעצר בחודש אוקטובר האחרון במסגרת הפרשה, שקיבלה את שם הקוד "שי לחג". בדיון שנערך לאחר מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, טענו סנגוריו עו"ד קובי בן שעיה, אייל אוחיון וליה פלוס, כי ההלוואה שניתנה הייתה במסגרת עסקית וחוקית מלפני כעשור, והדגישו כי כלל לא בוצעה עבירת סחיטה.

אם אכן מי שעומד מאחורי הנחת מטען החבלה במכוניתו של הירקן הם אנשי ארגון הפשיעה של אבי רוחן, שנגד חלק מהאנשים היה צפוי כאמור להעיד, שאלות קשות עולות הערב בקשר לתפקודם של בכירי אגף החקירות של משטרת ישראל, ושל ראש האגף, ניצב מני יצחקי.

בשנים האחרונות, הפעילה המדינה באמצעות המשרד לביטחון הפנים תכנית להגנת עדים, בדומה לאלה שמופעלות בארצות הברית, גרמניה, צרפת, אוסטרליה ובמדינות נוספות. תכליתה של התכנית, היא להגן על עדים שאמורים להעיד כנגד ארגוני פשיעה וראשיהם.

ההרוג הופיע ברשימת עדי התביעה של הפרקליטות ולא ברור, לפי שעה, אם העד היה אמור להיכלל בתכנית להגנת עדים. גם אם לא היה, מסיבות שלו או של המדינה, לא ברור איך זה שהמשטרה לא נתנה מעטפת מודיעינית ומבצעית כדי להגן על העד. החיסול שלו הוא לא רק פגיעה טקטית בהמשך מהלך המשפט נגד אבי רוחן ואנשיו, אלא פגיעה קשה ביותר למערכת אכיפת החוק ולמערכת המשפט בישראל.

הפגיעה בעד, עלולה לגרור חשש מצד עדים פוטנציאליים או כאלה שכבר החלו לשתף פעולה עם המשטרה כדי להפליל בכירים בארגוני פשיעה אחרים.

בתום הערכת מצב שערכו מפקד מחוז המרכז ניצב כהן וראש להב 433 ניצב רוני ריטמן תיק החקירה הועבר ליחידת להב 433. מדוברות המשטרה נמסר: "מטבע הדברים אנו מנועים מלמסור פרטים אודות חקירה מתנהלת, לא כל שכן אודות שאלת היותו של אדם זה או אחר מאויים".

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

זירת החיסול בהוד השרון. צילום גולשים יניב ועד מתחם 1200, מערכת וואלה! NEWS
צילום גולשים: יניב ועד מתחם 1200/מערכת וואלה! NEWS, צילום גולשים יניב ועד מתחם 1200
זירת פיצוץ מטען החבלה ברכב בהוד השרון. ניב אהרונסון
זירת פיצוץ מטען החבלה ברכב בהוד השרון/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully