וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון יהודי בארה"ב נגד ביקור נתניהו: "צעד שגוי ופוליטי"

23.1.2015 / 10:15

ראש הליגה נגד השמצה, אייב פוקסמן, תקף באופן חריג את נאומו הצפוי של ראש הממשלה בפני שני בתי הקונגרס, ואמר כי "נראה שמדובר באתגר פוליטי לבית הלבן, או בחלק מקמפיין הבחירות בישראל"

צילום: רויטרס, גדעון צנטנר, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

ביקורת על ראש הממשלה נתניהו גם מצד יהדות ארצות הברית: הליגה נגד השמצה, ארגון רב-עוצמה מהמרכז הפוליטי של יהדות ארצות הברית, תקפה אמש (חמישי) את ביקורו של ראש הממשלה בקונגרס האמריקני, שבועיים בלבד לפני הבחירות וללא תיאום עם הבית הלבן. בביקורת חריגה ומפתיעה מצד הארגון על ישראל והעומד בראשה, אמר ראש הארגון, איש הציבור היהודי הוותיק אייב פוקסמן, אמר כי הזמנת נתניהו על ידי הקונגרס היא "צעד שגוי ופוליטי".

פוקסמן הבהיר כי הוא מסכים עם נתניהו על כך שיש לקדם סנקציות חדשות נגד איראן אם ייכשלו שיחות הגרעין, אך הביע חשש מהניסיון להפוך את הסוגיה הזו לסוגיה פוליטית. "זו סוגיה חשובה מדי בשביל זה", אמר פוקסמן.

עוד על נאום נתניהו בקונגרס
נתניהו החליט להכפיל את ההימור. פרשנות
הבית הלבן: "אובמה לא ייפגש עם נתניהו במהלך ביקורו"
נתניהו ינאם בקונגרס האמריקני שבועיים בלבד לפני הבחירות

ראש הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן. AP Photo/Christophe Ena, AP
לא מרוצה מביקורו של נתניהו. פוקסמן/AP, AP Photo/Christophe Ena

בשיחה עם סוכנות הידיעות היהודית JTA תקף פוקסמן את התרגיל של נתניהו והרפובליקנים שלדבריו "נראה כמו אתגר פוליטי לבית הלבן, או כמו חלק מקמפיין הבחירות בישראל". את הביקור תקפו גם ארגונים בשמאל היהודי בארצות הברית, אולם הביקורת מצדם אינה מפתיעה.

בתוך כך, גם סנאטורים פרו-ישראליים במפלגה הדמוקרטית הביעו ביקורת על המהלך. מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, שהיה תומך עקבי של ישראל בסנאט, אמר כי הביקור שבישלו מקורביו של נתניהו לא תואם כלל עם בכירי המפלגה הדמוקרטית, אלא רק עם הצד הרפובליקני של המפה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ברק אובמה  ובנימין נתניהו. AP
הפעם לא תהיה פגישה. אובמה ונתניהו בוושינגטון/AP

אתמול הודיע יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ג'ון ביינר, כי ראש הממשלה נתניהו נענה להזמנת הקונגרס להופיע בפניו בנושא איראן. בבית הלבן לא התלהבו מהנאום והמועד שנקבע לו, ומיהרו להודיע כי הנשיא אובמה לא ייפגש עם נתניהו בזמן הביקור, שייערך ב-3 במרץ. זאת, בשל הסמיכות של התאריך לבחירות בישראל, שיתקיימו שבועיים בלבד לאחר מכן. בהודעה שנמסרה מהבית הלבן נטען: "הממשל רוצה להימנע ממראית עין של התערבות בבחירות במדינה זרה". עוד נמסר כי גם שר החוץ ג'ון קרי לא ייפגש עם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully