וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום אחד: תינוקת מתה מחיידק טורף; בן 4 מת משפעת

22.1.2015 / 18:44

למרות מאמצי ההחייאה של הצוות הרפואי בשיבא, תינוקת בת שנה ושלושה חודשים מתה לאחר הידרדרות מהירה במצבה. בוולפסון מת ילד, שככל הנראה לא היה מחוסן בפני שפעת. גופתו הועברה לנתיחה

אמבולנס מפנה פעוט שטבע בבריכה בחולון, נובמבר 2014. ראובן קסטרו
"ניסינו לבצע בה פעולות החייאה, אך ללא הצלחה"/ראובן קסטרו

תינוקת בת שנה ושלושה חודשים ממרכז הארץ מתה היום (חמישי), ככל הנראה מחיידק טורף. התינוקת חשה ברע בימים האחרונים, והיום חלה הידרדרות במצבה. היא פונתה תוך כדי פעולות החייאה לחדר המיון בבית החולים שיבא בתל השומר, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. דגימות שנלקחו מגופת התינוקת נשלחו לבדיקת מעבדה, על מנת לבדוק אם אכן מדובר במקרה של חיידק טורף.

"היא הגיעה בהחייאה, לאחר שסבלה ממחלת חום", סיפר ד"ר מיכאל בן אוקון, סגן מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים בבית החולים ספרא בתל השומר. "חשדנו מיד שמדובר בחיידק קטלני מסוג מנינגוקוק, שגורם לדלקות קרום המוח ולזיהומים. ניסינו לבצע בה פעולות החייאה, אך ללא הצלחה".

עוד בוואלה! חדשות:
הניצב החשוד ביחסים אסורים עם שוטרת ביקש לצאת לחופשה
נתניהו ינאם בקונגרס האמריקני שבועיים בלבד לפני הבחירות
אחרי שקוצר עונשה: שולה זקן תשתחרר מהכלא ביום שני

לדברי ד"ר בן אוקון, אחד המאפיינים הבולטים של החיידק הוא ההידרדרות המהירה. "בדרך כלל, החיידק מתבטא בחום גבוה מאוד והידרדרות מאוד מהירה, עד כדי כך שהלוקים בו מכחילים ומפסיקים לנשום". הוא הבהיר את הסימנים שיש לשים לב אליהם: "השוני ממחלת חום רגילה הוא בדרך כלל בהתנהגות. אם הילד אפאתי ולא מגיב, מדובר בתמרור אזהרה".

ד"ר בן אוקון הוסיף כי מאפיין נוסף הוא פריחה שלא נעלמת כאשר לוחצים על העור. "בכל מקרה של חשד כדאי לפנות לרופא המטפל, ובמקרה חרום, כמו אם הילד מפסיק לנשום, כדאי להתפנות למיון בהקדם", הדגיש. "היו לנו מקרים כאלה, אבל בדרך כלל אנחנו מצליחים לטפל בהם ולהציל אותם. הגורם המכריע הוא האבחון והטיפול המהיר. חשוב להגיע לבית החולים בזמן".

משיבא נמסר עוד כי לבית החולים לילדים במרכז הרפואי הגיעו בשבועיים האחרונים שני ילדים במצב קשה. האחד סבל ממחלה שנגרמת על ידי חיידק המנינגוקוק. הוא טופל בטיפול נמרץ ילדים באמצעות אנטיביוטיקה, החלים ושוחרר מבית החולים. "השניה, שהגיעה היום, הגיעה למיון ילדים תוך ביצוע פעולות החייאה ולצערנו לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותה. על פי התמונה הקלינית, גם תינוקת זו סבלה ממחלה זהה - אם כי אין אפיון של החיידק משום שהילדה מתה.

מנהל המרכז הארצי למחלות מנינגוקוקליות, פרופ' נתי קלר, אמר: "המחלה נחשבת נדירה וחולים בה בישראל 100-30 מקרים בשנה. המחלה שכיחה יותר בחורף. המקרים שבודדו בישראל הינם מזן B, אשר לו אין עדיין חיסון. קיים חיסון בשלבי פיתוח סופיים והמרכז הארצי בשיבא עומד בקשר עם מוסדות בינ"ל לבחון אם החיסון יעיל גם לזן הקיים בישראל".

"חשוב להתחסן בכדי להתגונן מפני סיבוכי השפעת"

כמו כן, ילד בן ארבע מת היום לאחר שהיה חולה בשפעת. הוא פונה לבית החולים וולפסון, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. גופת הילד הועברה למכון לרפואה משפטית כדי לאמת את סיבת המוות, ולבדוק אם אכן מדובר בסיבוך של מחלת השפעת. הילד לא היה מחוסן.

פרופ' אלי סומך, מנהל חטיבת הילדים בוולפסון ויו"ר איגוד רופאי הילדים, שטיפל בילד, הסביר כי מדובר בחשד לזיהום בשפעת B. "תמותה משפעת היא נדירה מאד בילדים ובאנשים בריאים, אבל לצערנו עלולה לקרות", הוסיף פרופ' סומך. "על כן, ההמלצה היא להתחסן בכדי להתגונן מפני סיבוכי המחלה. ראוי לציין כי גם כאשר יש אי-התאמה, עדיין קיימת הגנה כנגד סיבוכי המחלה".

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully