וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטולים בצימרים בצפון: "המתיחות הרחיקה את התיירים"

22.1.2015 / 0:30

התקיפה בקוניטרה והחשש לחדירת מחבלים שלושה ימים לאחר מכן, הגבירו את תחושת חוסר הביטחון של הנופשים. בעלי צימר ביישובי הגדר: "הרבה זמן לא היה לנו שבוע כל כך חלש". ברמת הגולן השלג גבר על החששות

צימר בלב הגורן מושב גורן. אתר הצימר, אתר רשמי
"הדיווחים הבלתי פוסקים הרחיקו את התיירים". צימר במושב גורן/אתר רשמי, אתר הצימר

המתיחות בצפון הגיעה אמש (רביעי) לשיאה עם החשש לחדירת מחבלים באזור רכס רמים. אחרי זמן קצר החשש הוסר, אולם המתח לא נעלם כל כך מהר. לצד חששות התושבים, החלו גם הנופשים מרחבי הארץ שתכננו להגיע לאזור יישובי הגדר בסוף השבוע הקרוב, לבטל את תכניותיהם. "למרות שלא קרה כאן כלום, הדיווחים על המתיחות הביטחונית הרחיקו את התיירים", אמר דויד דמרי, בעליהם של צימרים במושב גורן שבגליל המערבי, אשר נושק לגבול.

"לפני שבוע הצימרים שלנו היו מלאים כמעט לחלוטין בגלל השלג שמשך לכאן מטיילים", אמר אבנר שפירא, בעל צימרים במושב מרגליות שבסמוך לגבול, שסיפר שגם לפני החשש מהחדירה הוא לא קיבל כמעט הזמנות. "בדרך כלל אנחנו מקבלים את ההזמנות יומיים-שלושה לפני סוף השבוע. השבוע קיבלנו רק הזמנה אחת, אבל ממש לפני חמש דקות קיבלתי מהמזמין טלפון שהודיע שהוא יחליט מחר אם הוא בא או לא". שפירא הבין ללבם של הנופשים ואמר שהוא "לא יכול לתת לאף אחד שטר ביטחון על זה שבאמת לא יקרה כלום".

עוד על המתיחות בצפון:
"נסראללה מחפש אותנו": בצפון נערכים, וחוששים ממנהרות וטילים
"גורם ישראלי: לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני"
איראן: "ישראל תספוג מכה קטלנית בשל רצח בנינו"

מכוניות ומתקני שעשועים מכוסים שלג, מרום גולן. צילום - ערן גליק,
למרות המצב, השלג שנערם הוא עדיין אטרקציה. מרום גולן, החודש/צילום - ערן גליק

המתיחות הביטחונית משפיעה גם על פרנסתם של היישובים סמוכי הגדר בגליל המערבי, עשרות קילומטרים משם. "מתוך עשרה צימרים שיש לי, קיבלתי רק ארבע הזמנות לסוף השבוע הקרוב. בנוסף להזמנות המוקדמות, אנחנו מקבלים בדרך כלל הזמנות גם במהלך השבוע, אבל השבוע אף אחד לא הזמין עוד צימרים ואחרי הערב הזה אני חושש שהמצב יהיה עוד יותר גרוע", הוסיף דמרי. "אני מקווה שלא יהיו ביטולים. הרבה זמן לא היה לנו שבוע כל כך חלש כמו השבוע הזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

דווקא ברמת הגולן - 90% תפוסה

דווקא ברמת הגולן, הגובלת עם סוריה, נראה כי המצב קצת יותר מעודד. בקיבוץ מרום גולן, המרוחק כמה קילומטרים בודדים בלבד מהזירה שבה אירעה התקיפה האווירית שבה נהרג ג'יהאד מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה המנוח, עימאד מורנייה, נרשמה בסוף השבוע הקרוב תפוסה של 90% - עד כה ללא ביטולים. נראה שכוח המשיכה של השלג הרב שהצטבר בצפון רמת הגולן ובחרמון גדול יותר מכוח ההרתעה של המצב הביטחוני. "היו טלפונים של אנשים שהביעו חששות בלבד, אבל לא היו ביטולים", סיפר שפי מור, מנהל תיירות מרום גולן. "אנשים שאלו מה המצב, כמה זה קרוב אלינו ואיפה מסוכן, ואחרי שהם מבינים שבסך הכול שקט כאן, הם עוברים לשאלות כמו כמה שלג יש לנו כאן? והאם יש לנו מים חמים?".

גם אתרי התיירות שאינם צמודים לגדר הגבול בגליל העליון לא נפגעו עד כה מהמתיחות הביטחונית. "היו המון טלפונים של חששות", סיפר מאיר (כושי) לוי, מנכ"ל החברה הכלכלית של המועצה האזורית גליל עליון, הממונה גם על התיירות במועצה. "למעט עסקי התיירות שנמצאים ביישובי הגדר, בתי המלון, הצימרים וחדרי האירוח שנמצאים רחוק יחסית מהגבול לא קיבלו ביטולים. אנחנו מרגיעים את מי שחושש ומדגישים שדווקא בתקופה כזאת חשוב לחזק אותנו ולא להחליש. אנחנו מסבירים שיש הרבה מאוד מה לעשות כאן גם בלי להתקרב לגבול".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully