וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר ללא מתנגדים: שכר המינימום יעלה ל-5,000 שקל

21.1.2015 / 14:48

הצעת החוק, שמבסגרתה יעלה שכר המינימום בהדרגה במשך שנתיים, אושרה בקריאה שלישית. במהלך הדיון פרץ עימות סוער בין בנט לפרץ: "בנט לוקח קרדיט לא לו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שלישית הצעת חוק שכר מינימום, שבמסגרתה מוצע להעלות בהדרגה את שכר המינימום במשך שנתיים, במסגרת הוראת שעה, עד לסכום של 5,000 שקלים בחודש. ההצעה עברה ברוב של 33 חברי כנסת ללא נמנעים ולא מתנגדים, לאחר שבקריאה ראשונה נמנעה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי).

נפתלי בנט בכנס של המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. כפיר בולוטין,
"אתם תמשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעשות". בנט/כפיר בולוטין

לפי הצעת החוק, השכר, שעומד כיום על 4,300 שקלים, יעלה בהדרגה עד 1 בינואר 2017: מ-1 באפריל 2015 עד 31 במרץ 2016 יעמוד שכר המינימום על 4,650 שקלים, מ-1 באפריל 2016 עד 30 ביוני 2016 הוא יגדל ל-4,650 שקלים, מ-1 ביולי 2016 עד 31 בדצמבר 2016 יגדל ל-4,825 שקלים, ומ-1 בינואר 2017 יגדל ל-5,000 שקלים. בכל מקרה לא יפחת שכר המינימום מ-47.5% מהשכר הממוצע במשק בחודש אפריל של אותה שנה.

עוד על העלאת שכר המינימום:
הממשלה אישרה את העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל
ניסנקורן: "לא יהיו פיטורים בגלל העלאת שכר המינימום"
"גם עם 5,300 שקל קשה לסגור את החודש"

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
השר עמיר פרץ  בישיבת ממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"בנט רוצה ליהנות מן ההפקר ולעשות מעשה 'התקפת וגם נהנית'". פרץ/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

במהלך הדיון בהצעה, שהציג שר הכלכלה נפתלי בנט, התפתח עימות סוער וקולני בינו לבין ח"כ עמיר פרץ (התנועה), ובעקבות זאת נאלץ יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לעצור את הדיון כדי להרגיע את הרוחות. פרץ תקף את בנט ואמר לו: "אתה מניפולטור, שקרן שלוקח קרדיטים שלא תרמת להם דבר וחצי דבר. חוק שכר מינימום הוא תוצאה ישירה של הסכם בין התעשיינים להסתדרות שאותם תוקף בנט, שרוצה ליהנות מן ההפקר ולעשות מעשה 'התקפת וגם נהנית'".

בנט, מצדו, השיב אש ואמר: "אתם המפלגה האנטי-חברתית ביותר בכנסת. אתם שפוטים של ועד הנמלים, של ועד חברת חשמל ושל כל שאר הבוסים שלכם. בזמן שלא הייתם בממשלה הצלחנו לפתוח את השמים, לפתוח את הנמלים ולטפל ב-160 אלף עובדי קבלן בניקיון ואבטחה. אתם תמשיכו לצעוק ואנחנו נמשיך לעשות". הדיון חודש כעבור דקות ארוכות.

מקלב: "פגענו באוכלוסייה הסיעודית"

עוד בטרם ההצבעה, הסבירה ח"כ סטרוק מדוע בכוונתה להימנע. "למרות ההזדהות שלי עם העובדים, אי אפשר להתעלם מאוכלוסייה שהצעת החוק הזו פוגעת בהם בצורה אנושה, וזו האוכלוסייה הסיעודית". סטרוק הסבירה כי חולים סיעודיים נאלצים להעסיק עובדים שיסייעו להם, ונעשים ל"מעסיקים בעל כורחם". "ה'עסק' שלהם, כלומר גופם חסר הישע, הופך לנטל כלכלי כבד מנשוא. ההצעה הזו מכניסה אותם למלכוד", אמרה.

ח"כ אורי מקלב (ש"ס) הסתייג גם הוא ואמר: "דעו לכם שעם החוק הזה פגענו בכאלה שגם ככה קשה להם ולצערנו ההגדרה של האוכלוסייה הסיעודית היא כמו של מעסקים, והם צריכים לשלם שכר מינימום למרות שאין להם מאיפה לשלם את זה. אנחנו לא נזניח אותם ונמצא את הדרך שהם לא יפגעו מהעלאת שכר המינימום".

יו"ר וועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ, ניסה להרגיע את הרוחות עם הבשורה לפיה תוגדל הזכאות לקצבת שירותים מיוחדים. "לנוכח המצוקה שאליה נקלעים מי שנדרשים להעסיק עובדים בענף הסיעוד, סוכם כי יוקם צוות שיהיו חברים בו נציגים ממשרדי הממשלה הנוגעים בדבר, המוסד לביטוח ללאומי, נציגי ההסתדרות שיגבש המלצות עד לתאריך ה-26 בפברואר 2015, על אופן חלוקתו של סכום של מאה מיליון השקלים חדשים שהבאנו היום, שנועדו להגדלת הזכאות לקצבת שירותים מיוחדים, לרבות לילדים עם מוגבלויות קשות במיוחד", אמר כץ.

ח"כים שמשתתפים בקמפיין להצעת חוק להעלאת שכר המינימום, מאי 2014. לשכת דב חנין,
"להודות קודם כל לעובדים שיזמו את הדרישה". חנין/לשכת דב חנין

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה בדיון כי החקיקה הזו היא בכלל תוצאה של הסכם בין התעשיינים להסתדרות, בלי התערבות של הממשלה. "רק בבחירות נזכרים נתניהו ולפיד שלדל ולעני יש את אותו פתק בקלפי. רק בבחירות הם נזכרו שלפתק של יצחק תשובה ולפתק של המנקה עובדת הקבלן יש את אותו משקל", אמרה יחימוביץ'. "כואב לי שפוליטיקאים לא מתעסקים עוד עם העניים אלא רק במעמד הביניים. החקיקה הזו זו המעט שאנחנו יכולים לעשות לא רק במובן הכלכלי, אלא גם במובן המוסרי".

ח"כ דב חנין, מיוזמי ההצעה, ברך על ההעלאה, לא מבלי להביע הסתייגות: "אנחנו רצינו העלאה רצינית יותר ומהותית יתר, אבל אנחנו מברכים גם על ההעלאה הזו שנעשתה. צריך להודות קודם כל לעובדים שיזמו את הדרישה, היוזמה הזו הגיעה מלמטה. זו רק ההתחלה, אנחנו לא נוותר על העלאת שכר המינימום ל-30 שקלים לשעה. זה מספר שיוציא עובדים ממעגל העוני".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully