וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האם זה עב"מ שהתעופף בשמי בריטניה?

תושב בריטניה תיעד אובייקט יוצא דופן בדמוי יהלום בוהק מעופף בשמיים. לא תאמינו מה זה היה

צילום חובבים יוטיוב

ב-12 בינואר בשעה 23:30, קרייג לאוטר הוציא את כלבו לטיול בפארק בעיר טיינמאוט שבבריטניה, כשלפתע הבחין באובייקט יוצא דופן מעופף בשמיים. הוא תיעד במצלמתו את מה שנראה כמו חללית מנצנצת בצורת יהלום וניסה לבדוק האם אכן מדובר בעב"מ.

"כשאני יוצא בלילה, אני תמיד מסתכל על הכוכבים", סיפר לאוטר בן ה-43 ל- ChronicleLive שהשתמש בזום של המצלמה כדי לראות את העב"מ מקרוב, "לפתע הבחנתי באובייקט שנראה כמו מטוס אבל הוא לא היה מטוס. הוא לא זז כמו מטוס. צבעיו השתנו כל רגע. הייתה לו בליטה באמצע ואורות מהבהבים".

עב"מ שצולם מעל בריטניה. צילום מסך
כך זה נראה/צילום מסך

אבל בדיקה העלתה שהאובייקט שבמבט ראשון אכן נראה כמו חללית של חייזרים - הוא בעצם הכוכב סיריוס, המכונה "כוכב הכלב". על פי מומחים בנושא, הכוכב קל לזיהוי כי הוא הכוכב הבהיר ביותר בשמי כדור הארץ. "הבהירות, הזוהר ושינוי הצבעים שלו גורמים לרבים לחשוב שמדובר בעב"מ", כך נכתב באתר EarthSky, "אבל זה רק מצביע על כך שמדובר בסיריוס. סיריוס אומנם לא משנה את צבעיו, אבל כך העין האנושית תופסת את זה. אנו צופים בכוכב דרך "השמיכה" של האטמוספרה. האור מסיריוס עובר דרך ענן אוויר ארוך בדרך לעיניים שלנו. השינויים בצפיפות ובטמפרטורה של האוויר הזה משפיעים על הדרך שבה אנו רואים אותו ולכן הוא נראה לנו כך".

אלכס אוניל, סטודנט תואר שני באסטרופיזיקה באוניברסיטת שפילד בבריטניה, מסכים עם הטענה שמדובר בסיריוס. "סיריוס נראה כאילו הוא מנצנץ אבל זה לא נכון", הוא מספר ל- ChronicleLive, "צפייה בסיריוס מבעד לטלסקופ יכולה להיות מאוד מבלבלת כי זה נראה כאילו הוא זז ומשנה צבעים - אבל זו בעצם אשליה אופטית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully