וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

ימי תחריר

הפגנות של תומכי הצבא והמשטרה בכיכר תחריר בקהיר, לרגל יום השנה השלישי להדחת מובארק. 25 בינואר 2014. רויטרס
הפגנות של תומכי הצבא והמשטרה בכיכר תחריר בקהיר, לרגל יום השנה השלישי להדחת מובארק. 25 בינואר 2014/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום (ראשון) מציינים במצרים את יום השנה להפיכה ב-2011. היום לפני ארבע שנים החלו במרכז קהיר הפגנות המוניות כנגד שלטונו של חוסני מובארק, שהתעוררו בהשפעת ימי האביב הערבי. בסיומם של 18 ימים סוערים של מחאות אלימות והתנגדות עזה של כוחות השלטון שהובילו למאות הרוגים, אולץ מובארק לוותר על כסאו, וכעבור חודש הוא נעצר יחד עם בני משפחתו ושרים בכירים בממשלתו בחשד למעשי שחיתות ולאחריות לדיכוי האלים של ההפגנות. ה-25 בינואר הוגדר כיום הזעם של הציבור המצרי, והוא הוציא לדרך את גל המחאות הגדול ביותר במדינה מאז מהומות הלחם ב-1977.

לא רק לאסטרונאוטים

הדמיה של החללית אוריון של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א). AP
הדמיה של החללית אוריון של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א)/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח שבוע החלל הישראלי. מטרתו של השבוע הזה היא להגביר את הקשר של הקהילה לתחום ולהרחיב את העניין והסקרנות של צעירים בפעילות החלל. המהדורה השלישית של שבוע החלל, שמתקיים מדי שנה בסמוך לתאריך שבו נספה אילן רמון באסון מעבורת החלל "קולומביה" במטרה להנציח את מורשתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, תכלול כ-25 אירועים שייערכו ברחבי הארץ במהלך השבוע, ביניהם אקדמיה להכשרת אסטרונאוטים צעירים, תצפיות לכוכב צדק, סדנאות לבניית לוויינים וחלליות, תצוגות בפלנטריום ומופע אור בין גלקטי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אירופה מביטה בדאגה ליוון

אלכסיס ציפראס, יו"ר מפלגת השמאל הקיצוני סיריזיה ביוון, בכינוס של המפלגה באתונה, 03 בינואר 2015. רויטרס
אלכסיס ציפראס, יו"ר מפלגת השמאל הקיצוני סיריזיה ביוון, בכינוס של המפלגה באתונה, 03 בינואר 2015/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום ייערכו בחירות גורליות ביוון. במולדת הדמוקרטיה, שכלכלתה נמצאת במצב שברירי, הכריזו על בחירות בזק, והיום יכריעו 11 מיליון יוונים בין שני מועמדים שנמצאים בעמדות שונות לחלוטין: ראש הממשלה אנטוניס סמאראס השמרן מול אלכסיס ציפראס הצעיר, ראש מפלגת שמאל רדיקלית, שהבטיחה לבטל את צעדי הצנע שנכפו על המדינה במסגרת הסכם החילוץ עם האיחוד האירופי. סמאראס איים בקמפיין שלו שהמצע הנועז של יריבו יוביל לסילוקה של יוון מגוש היורו, אבל בסקרים ציפראס זכה ליתרון קטן, ובכל אירופה יעקבו בדאגה אחרי תוצאות הבחירות, שעשויות להשפיע על כלכלת היבשת הישנה כולה.

היופי והפוליטיקה

סלפי של מיס ישראל ומיס לבנון. אינסטגרם, צילום מסך
סלפי של מיס ישראל ומיס לבנון/צילום מסך, אינסטגרם

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס מיס יוניברס. 85 מדינות שלחו את מלכות היופי שלהן לתחרות שתיערך הפעם במיאמי, ובה תייצג אותנו דורון מטלון. נערת ישראל, שעלתה לכותרות לפני שלוש שנים אחרי שספגה נאצות מאברך בירושלים בשל ישיבתה בקדמת האוטובוס בו נסעו והובילה להרשעתו בהטרדה מינית, זכתה השבוע ללא מעט תשומת לב בינלאומית בזכות תמונה שפרסמה מיס לבנון סאלי גריינג', בה מופיעה גם מטלון לצד מיס יפן ומיס סלובניה. בלבנון זעמו, וגריינג' מיהרה להסביר שלא יצרה קשר עם נציגת מדינת האויב, ושמטלון בסך הכל נדחפה לסלפי שלה ושל חברותיה. מטלון הצהירה בתגובה "חבל שאי אפשר לשים את העוינות בצד", ויהיה מעניין לעקוב אחרי שתיהן בטקס שייחל בחצות, שעון ישראל.

לברון, דוראנט וגם בלאט

דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס עם דיוויד בלאט. Steve Dykes, GettyImages
דיון ווייטרס שחקן קליבלנד קאבלירס עם דיוויד בלאט/GettyImages, Steve Dykes

לברון, דוראנט, בלאט והאקס

אתם צריכים לדעת שהיום מחכה לקליבלנד משחק מבחן מסקרן במיוחד. לקבוצה הדוהרת של דיוויד בלאט יש רצף של חמישה ניצחונות, והערב (22:30 שעון ישראל) הם יארחו את אוקלהומה סיטי של קווין דוראנט, השחקן המצטיין של העונה שעברה ב-NBA, שיפגוש את לברון ג'יימס, שזכה בתואר הזה בשנתיים הקודמות. לפני כחודש הת'אנדר היו אלה שעצרו את הקאבס אחרי שמונה ניצחונות רצופים, ופרט לעימות בין שני הכוכבים הכי גדולים בליגה הטובה בעולם, שווה לעקוב גם אחרי דיון ווייטרס, הכוכב הצעיר שלא סיפק את הסחורה במדי קליבלנד, עבר רק לפני שבועיים לאוקלהומה סיטי, ויפגוש לראשונה את חבריו לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully