וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ולבני הציגו את ידלין: המועמד שלנו לשר הביטחון

אחרי כשלון המגעים עם מופז, הוצג ראש אמ"ן לשעבר כחלק מרשימת "המחנה הציוני". הוא ישובץ במקום ה-11 ברשימה המשותפת, השמור לשריון של הרצוג. "זה מקומי הטבעי. יחד נוכל להוביל את המדינה לעתיד טוב יותר", אמר

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

ראשי "המחנה הציוני", יצחק הרצוג וציפי לבני, הציגו הערב (שני) במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת בתל אביב את השם החדש ברשימתם לכנסת: ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין. הוא ישובץ במקום ה-11 ברשימה, השמור לשריון עבור היו"ר הרצוג, שהבהיר הערב: "ידלין הוא המועמד שלנו לתפקיד שר הביטחון".

"את כל חיי הבוגרים, מאז שהתגייסתי ועד היום, הקדשתי לביצור מדינת ישראל", אמר ידלין בפתח דבריו. "נולדתי בבית ציוני ו'המחנה הציוני' הוא מקומי הטבעי. באתי לחזק את ביטחון המדינה והעם שמבוסס על צה"ל כצבא חזק ומרתיע, החזק במזרח התיכון וגם על ברית אמיצה עם ארצות הברית, מעמד בינלאומי וחוסן חברתי".

בהמשך התייחס ידלין למצב במזרח התיכון. לדבריו, האזור "נמצא בטלטלה וחוסר יציבות המחייבת ראיה מיוחדת. מעבר לאיומים יש הזדמנויות אותן צריך לזהות ולקדם. השילוב של קצינים איראניים עם פעילי חיזבאללה על אדמה סורית ממחיש את מורכבות האתגרים שלנו. עלינו לפעול באחריות ושיקול דעת להגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה ולמנוע הסלמה".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
סערת הפריימריז בליכוד: הערעור התקבל, חוטובלי במקום ה-20
מרצ בוחרת: "נוסיף פנים חדשות, שיעזרו לנצח את הימין"
כחלון נגד הסרטון של נתניהו: הטלפון היחיד המפחיד – מהבנק

יו"ר התנועה ציפי ליבני, יו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג ועמוס ידלין. ניב אהרונסון
הרצוג ולבני עם ידלין, הערב בתל אביב/ניב אהרונסון

"צה"ל ומערכת הביטחון ערוכים לכל התפתחות", הוסיף ידלין. "מהיכרותי את ראש אמ"ן, את הרמטכ"ל ואת הרמטכ"ל הקודם, אני סומך עליהם שידעו להתמודד עם כל התפתחות. הייתי שעות ארוכות עם בוז'י וציפי בדיוני ממשלה, קבינט ושלישייה מצומצמת. דנו בנושאים קריטיים למדינה. אני סומך עליהם ויודע שיחד נוכל להוביל את המדינה לעתיד טוב יותר".

במהלך מסיבת העיתונאים דיברה לבני בשבחו של ידלין. "כיהנתי שנים בממשלות, כשרת חוץ וממלאת מקום ראש הממשלה. במקומות האלה צריך להבין שגם כשיושבים בשלישייה, כשמקבלים החלטות על מלחמות ומבצעים, מדובר בחיים ומוות של חיילים ואזרחי המדינה", אמרה. "העובדה שיושבים עוד שני אנשים לצדך לא הופכת את זה לשותפות, ההחלטה היא שלך ויש בדידות רבה במקום הזה. ידלין ישב בצד השני וידעתי שתפישת הביטחון שלו תהיה רחבה יותר מהמתבקש, יותר ממה שהצבא יכול או רוצה לעשות".

לדברי לבני, "ידעתי, כשקיבלתי את ההחלטות ההן, 'הכור האחד', הישיבות שעסקו בכור בסוריה, ידעתי אז שהמלצותיך וחוות דעתך היו בעלות יושר פנימי והבנת הזירה וקיבלתי החלטות בלב שקט. באותו לב שקט ובוטח אני מקבלת אותך בשמחה רבה ל'מחנה הציוני'. מכאן נוביל את צרכי הביטחון, לא רק של אזרחי המדינה, ונבין שהצרכים הביטחוניים, החברתיים והכלכליים הם חבילה אחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מופז נשאר בחוץ

על הצטרפותו של ידלין הוחלט לאחר שהמשא ומתן שקיימו הרצוג ולבני עם יו"ר קדימה, שאול מופז, נקלע למבוי סתום. בין הסיבות שהועלו לכישלון המשא ומתן הוזכרה דרישתו של מופז לקבל שריון של אדם נוסף והעובדה שהוצע לו המקום ה-20, בתחתית הרשימה. מוקדם יותר היום מסרו במטה מופז כי לאחר ששקל זאת בכובד ראש, הוא החליט שלא להצטרף ל"מחנה הציוני" בבחירות הקרובות. "אני שלם עם ההחלטה", הבהיר.

מקורבי מופז הפנו אצבע מאשימה כלפי לבני, ואמרו כי היא זו שטרפדה את ההסכם לצירופו. "במשך כמעט שנה הרצוג חיזר אחרי מופז, בתקווה שיהיה מועמד המפלגה לתפקיד שר הביטחון", אמר אחד ממקורבי מופז. "מרגע שלבני נכנסה לתמונה הטון השתנה. ההצעה שהוא קיבל הייתה מעליבה. שריון במקום ה-20 ועוד נציג במקום לא ריאלי. זו הצעה שאסור היה לו לקבל".

עוד אמרו בסביבתו של שר הביטחון לשעבר, כי הרצוג ולבני "דיברו על הצורך לוותר על האגו, אבל האמת היא שרק הרצוג באמת שם את האגו בצד. לבני לא ויתרה על דבר. היא תהרוס את העבודה כפי שהרסה כל מפלגה שהייתה חברה בה". הגורמים גם הביעו אכזבה מהתנהלותו של הרצוג שמסר למופז באמצעות שליח את ההצעה, ואמרו כי מופז הוא המועמד היחיד שיכול היה להביא קולות למחנה הציוני מגוש הימין.

(עדכון ראשון: 17:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully